Avatar billede tattoofreak Nybegynder
18. maj 2012 - 20:48 Der er 5 kommentarer

Hvad har i opnået?

Nu er jeg i dag blevet færdig med min nye computer, og jeg syntes selv at jeg har fået en okay maskine? Så nu ville jeg lige se hvad i har kunnet overclocke jeres i5 processor til ....

Microsoft Windows 7 64-bit
Motherboad: Asus P8P67 (Rev 3.1)
CPU: Intel Core i5 2550K 3.4GHz - Overclocket til 4.7Ghz
CPU Cooling: Corsair H100 with dual 120mm fans
GPU: Zotac Geforce GTX 560 TI OC 1Gb Gddr5
HDD: 1Tb Seagate Barracuda + 500Gb WD
PSU: Corsair HX750W
Case: Fractal Design Define R3
Case Cooling: Noctua NF-P12

Som det står skrevet, så har jeg fået presset den op på 4.7GHz fra 3.4, og den kører stabilt (:
Avatar billede tattoofreak Nybegynder
18. maj 2012 - 20:51 #1
Ram: Kingston HyperX 1600MHz 2x4Gb
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. maj 2012 - 21:10 #2
Procentmæssigt er det ikke for godt, i forhold til det jeg opnåede i 1996...
133 MHz clocket til 266 MHz.

Har ikke haft behovet, og min helt ærlige mening om dit overclock: du får intet mærkbart resultat ud af det. Måske en benchmark vil give dig en hel masse fancy tal, men hvad kan man bruge det til når man ikke kan mærke forskel alligevel...

Download CPU Burn-in (gratis og test den i min. 12 timer - så ved du om den er stabil.
Avatar billede tattoofreak Nybegynder
18. maj 2012 - 21:20 #3
Jeg kan godt forstille mig at det har været stort at overclocke fra 133MHz til 266Mhz, da det er dobbelt processor hastighed (:

Men angående at man ikke kan mærke forskel - jo, det kan jeg nu godt, og meget faktisk ...
Men nu har jeg ikke brug for at min computer skal kunne holde det at blive belastet 100% i 12 timer eller mere - så længe den kan klare et par timer, så er jeg glad ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. maj 2012 - 22:09 #4
Hvis den består en 12 timers burn in, er du sikker på den ikke står af hvis blæseren skulle støve til en smule.
Avatar billede drgonzo Praktikant
21. maj 2012 - 15:00 #5
Minimum 8 timers Burn-in test, ellers er det ikke et stabilt OC. Prime95 er det foretrukne værktøj.

Med H100 er 5GHZ dog ikke ualmindeligt.

Også ærgeligt at du ikke har SSD eller i det mindste Raid 0 på din OS disk, 1 alm disk er en kæmpe flaskehals i det system. 2 stk 120GB SSD i Raid 0, se det ville kunne mærkes. Men bare 2 stk alm diske i Raid 0 ville være en kæmpe forbedring.