Avatar billede olmas Nybegynder
17. maj 2012 - 12:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forlænge wifi rækkevidde

Hej

Jeg bor i Sverige og har en router fra Bredbandsbolaget, som virker godt i det meste af huset, men i den modsatte ende af hvor routeren er placeret, har den svært at få netværk. Det drejer sig vel om ca 30 m. Tænkte om jeg kunne forlænge signalet, eventuelt med en ledning over loftet med en antenne, så jeg kan køre trådløst der også.
Har ikke lige så meget styr på netværk.

Hilsen
Thomas
Avatar billede LPAnd Nybegynder
19. maj 2012 - 08:25 #1
Du kan forlænge det trådløse signal helt uden ledning med et ekstra access point, der har en såkaldt repeater funktion. Repeateren fanger det trådløse signal fra din router og forstærker det.
Du sætter repeateren et sted midtvejs mellem routeren og der hvor der ikke længere er signal fra routeren. Sådan forlænger du dækningen.
Mht. model skal du se i data for access pointet om der er angivet at det kan køre som "Repeater". Det kan også være opgivet som "Range Extender". Der findes mange der kan det.
Vigtigt at huske: det skal være et access point, IKKE en router. Og du kan ikke bruge LAN porten i access pointet til noget når den kører i repeater mode... bare hvis du nu skulle blive fristet :o)

Hilsen Lars Peter
Avatar billede LPAnd Nybegynder
19. maj 2012 - 08:27 #2
Se f.eks. om du kan finde sådan en her: Netgear Universal Wifi Range Extender.

mvh. Lars Peter
Avatar billede olmas Nybegynder
19. maj 2012 - 09:39 #3
Tak for svaret, det lyder enkelt .
Avatar billede agentjna Nybegynder
28. maj 2012 - 21:56 #4
Hej olmas

Samme udfordring her. Fik du styr på det og hvordan?
Avatar billede olmas Nybegynder
29. maj 2012 - 13:13 #5
Var inde og kigge på forskellige Wifi Range Extender, og det lød som om det ville hjælpe; men har planer om at rykke lidt rundt i huset, og ved at omplacere routeren, vil afstanden til det ''døde'' område kun være ca 6-8 m og ingen modstand andet end 2 vinduer, så jeg får ikke brug for at købe noget.