Avatar billede nalacin Juniormester
17. maj 2012 - 11:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til køb af ny Bærbar 2012.

Hel alle.

Jeg har arvet nogle penge og vil nu få en af mine ønsker opfyldt i en kraftfuld superbærbar som skal kunne klare rimelig meget til gaming men samtidig er en fed allround maskine.
Jeg har 30000kr at bruge for.

Mit spørgsmål er :

Jeg savner at have en mobil pc hvor jeg kan spille hvor jeg vil osv.

Jeg har været en del væk fra markedet så jeg er lidt på bar bund hvad der er.

Hvad jeg ønsker er :

Jeg har intet favorit mærke, jeg vil bare have det bedste overhovedet muligt. Design er lidt vigtigt men ikke ALT hvis jeg kan få bedre ved at få en ''grim'' bærbar så overlever jeg :-).

En bærbar som er ''fremtidsikret'' den skal være i top og kunne klare det meste også om 6-12md, hvis det er muligt hehe.

Spil jeg spiller på pc er mest Diablo 3 nu og meget lidt wow dog ikke så meget mere, diverse RPGs og Shooters.
Ellers spiller jeg de fleste multiplatformspil på PS3. medmindre det selvfølgelig er bedre på PC.

Ved ikke om det er muligt men kan man undgå at brænde hænderne når man feks spiller, for dem jeg har prøvet er meget varme nede ved touchpad efter langtids brug.

på dell.dk er der jo Alienware men har ingen erfaringer om man betaler for kvalitet eller navnet.

Har hørt nogle snakke om mm-visons bærbarer og igen ingen erfaringer.

Som sagt jeg er åben over for alt, jeg har en grænse på 30k og hvis folk siger 10k,15k eller 20k osv. Så har det ingen betydning
så længe jeg får den bedste til mig.

Jeg føler mig bare lidt i krise, da man jo kan samle en SUPER stationær for det halve med vild skærm osv, men så mister man mobiliteten men det er jo ingen nyhed.

jeg har nok mere forvirret en gavnet i denne beskrivelse lol, håber bare der er nogle eksperter som kan hjælpe.
Avatar billede nalacin Juniormester
17. maj 2012 - 12:27 #1
En kort kommentar fra tråd opretter :
Vedr Alienware, aå er det der frustrerer mig mest er at man i DK kan for samme penge kan købe en langt dårligere gaming bærbar end på Dells US store.
Men så får jeg ikke DK tastatur medmindre dell dk vil skifte det ud.

Venter spændt på hvad folket anbefaler.
Avatar billede Blaine Nybegynder
17. maj 2012 - 12:54 #2
Jeg anbefaler en Rock computer:
http://www.rockdirect.com/
f.eks. denne Xtreme 795
http://rockdirect.com/configureNotebook.php?pName=XTREME%20795&pSku=X795-I7-960
CPU, 960
Grafik, all in (2xGeForce 485m).
Ram, tri-channel
HD1 SSD 128GB
HD2 HDD 320Gb 7200rpm
no raid
no additional software
30 Day Zero Dead Pixel Guarantee

Det er et firma fra UK, så du må gerne købe den uden ekstra omkostninger ved fortoldning og du kan få dansk tastatur.

Jeg har selv købt en vild gamer derfra i 2007, da grafikkortet gik i stykker året efter, lavede jeg en rma, hvor computeren blev hentet og bragt hvor jeg ville i et vindue på en time, uden vrøvl.
Den bedste service ved garanti jeg har oplevet.

Med dine ønsker, tror jeg ikke du kan vælge bedre =)

Mvh
Avatar billede nalacin Juniormester
17. maj 2012 - 13:00 #3
nice, dog er 485m ikke det vildeste iforhold til feks alienware us hvor det er single eller SLI Geforce GTX685m.

Men kigger lige på det.

Hvad for et grafikkort fik du i istedet, eller fik du det samme ?

Hvordan kan den trække spillene idag isåfald du stadig bruger den, bare for at lave et oversigt over hvor ''fremtidssikret'' den kan være.
Avatar billede Blaine Nybegynder
17. maj 2012 - 15:10 #4
Det blev det samme, formfactoren gør det svært at skifte til et bedre.

Bruger den ikke så meget mere, men nogle af mine kammerater er stadig glad for at kunne låne den til LAN, (dem der har intel grafik i en bærbar).

Den afvikler fint Teamfortress 2, starcraft 2 og lignende, har dog ikke haft mulighed for at kaste en krævende titel som BF3 efter den.
Avatar billede nalacin Juniormester
17. maj 2012 - 15:42 #5
Den ser godt nok interessant ud, men den ryger langt over 30k hvis man skal have SLI så den kan præstere fremadsigtet.

Spændt på at se om der er andre bud ?
Avatar billede Blaine Nybegynder
17. maj 2012 - 16:56 #6
Med mit forslag fra før til specs, ender den på ~31k (3337,44£)

Hvis du vælger at reducere den primære harddisk til 64GB SSD, ender den på ~29k (3136,80£)

Computere i eu, er generelt dyrere end i us, og de clevo baserede computere der sælges i GB, er som regel lidt længe om at opdatere modellerne til hurtigere grafikkort.

Generelt tror jeg dk er for lille et marked til de vildeste maskiner, og rock er det eneste jeg har fundet med dk tastatur.

Jeg ser også frem til andre bud, det er jo de sjove bærbare du spørger til =)
Avatar billede nalacin Juniormester
17. maj 2012 - 17:34 #7
hehe ja.
Avatar billede mastermusic Nybegynder
18. maj 2012 - 12:13 #8
Hey to af mine venner kan bare ikke slippe deres EON17-S og de er også pænt gode jeg ville måske smide 22,000 efter den da fragten også koster en en del. Og du kan jo også vælge andre bærbare fra EON serien.

https://www.originpc.com/eon17-s-gaming-laptop-features.asp
Avatar billede nalacin Juniormester
25. maj 2012 - 19:38 #9
Da ingen har skrevet et svar og ender med idag at bestille en Alienware M17x, skriver jeg mit eget svar hvis det er lovligt :-).

Jeg siger dog tak for jeres svar :-)