Avatar billede jacobrd3 Nybegynder
17. maj 2012 - 00:05 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

hurtigere pc

hej eksperter jeg synes min pc er blevet lidt langsom (windows 7) så jeg ville høre om der var nogle guides til at gøre den hurtigere eller nogle programmer

MVH jacobrd3
Avatar billede Mathias- Nybegynder
17. maj 2012 - 00:34 #1
AVG PC Tuneup 2011 kan løse din opgave ;)
17. maj 2012 - 01:37 #2
Du kunne jo køre denne 'pakke' ->

---

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

PS: Ikke nødvendigvis pga. evt. virus - men så kan jeg/vi se hvad du har i din opstart mm. ...
Avatar billede pstidsen Novice
17. maj 2012 - 07:22 #3
Defragmentering (brug Defraggler fra Piriform! Det er bedre end Windows' egen) kan også klart anbefales.

Et andet godt program er SlimDrivers, som opdaterer dine drivere (hvis du ikke gider manuelt).
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. maj 2012 - 11:36 #4
Slimdrivers er ok, men kan nogen gange fejle og foreslå drivere der er ældre end dem der allerede er inde.

Defragmentering er en god ting. Brug Windows egen, eller brug 3. parts software. 3. parts software er tit hurtigere til opgaven, men desværre ikke så grundige, efter egen mening/oplevelse.

Tjek hvilke programmer du har installeret, og fjern dem du ikke bruger.

Slet unødvendige Fonte, hvis du har mange af disse. De indlæses nemlig altid ved start af Windows.

Kør først evt. oprydningsprogrammer som Ccleaner efter du har "ryddet op" på din harddisk.

Kig også denne: http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Optimize-Windows-7-for-better-performance?SignedIn=1 samt http://www.pcworld.com/article/172351/optimize_your_windows_7_pc.html
Avatar billede jacobrd3 Nybegynder
17. maj 2012 - 13:27 #5
karise_larry: hvad mener du med "PS: Ikke nødvendigvis pga. evt. virus - men så kan jeg/vi se hvad du har i din opstart mm. ..."
17. maj 2012 - 13:33 #6
... normalt har #2 proceduren nogen med Virus fjernelse at gøre - men HiJackThis kan også vise hvad du har i din PC opstart mm. ...
Avatar billede jacobrd3 Nybegynder
17. maj 2012 - 14:06 #7
så hvis jeg har hijackthis kan du se hvad jeg har ?
17. maj 2012 - 14:26 #8
Hele proceduren fra #2 - LOG TEKSTEN (Fra MalwareBytes + HiJackthis) skal her i tråden ... som 1000vis har gjort før ...
Avatar billede jacobrd3 Nybegynder
17. maj 2012 - 19:06 #9
forstår altser ikke helt hvad det der hijackthis er for noget... undskyld
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. maj 2012 - 19:11 #10
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. maj 2012 - 19:12 #11
Synes den log er laaaang tid undervejs!!!!
Er der noget du ikke kan finde ud af?
Avatar billede pstidsen Novice
18. maj 2012 - 10:12 #12
Efter hvad jeg har hørt og læst er Defraggler hurtigere og bedre. =)
Avatar billede jacobrd3 Nybegynder
25. maj 2012 - 21:14 #13
jeg fandt selv ud af at fp den hurtigere men jeg synes i du have lidt point karise_larry
Avatar billede jacobrd3 Nybegynder
10. juni 2012 - 02:51 #14
så tager jeg dem selv