Avatar billede Anon Nybegynder
16. maj 2012 - 22:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Computer fryser tilfældigt?

Hej,
Har haft denne fejl i 5 måneder, lige siden jeg købte den.
Fejloversigten er følgende:

Computer fryser tilfældigt i windows. Den slukker for usb enheder (nogle gange). Der kommer støj ud af højtalerne (buzzing)
Hele skærmbilledet er frosset, kan intet gøre. hverken mus eller noget, jeg har kun hardreset tilbage og bruge.

Har haft kørt 10 turer i memtest med ram.
Har stresstestet CPU
har udskiftet bundkort
har udskiftet harddisk
har udskiftet grafikkort
har udskiftet psu

har stadig fejlen.
og inde i LOG view event i windows, kommer der intet brugbart op.

Nogle der har en eventuelt løsning for dette?
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2012 - 01:36 #1
"Har haft denne fejl i 5 måneder, lige siden jeg købte den"

Du skal helt klart benytte dig af garantien, nu medens du stadig har den. Altså tilbage til forretningen som solgte computeren til dig.
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2012 - 01:42 #2
Ps. Glem mit råd om garantien. Du har rodet for meget med den computer, garantien er røget. Måske er det strømforsyningen???
Avatar billede Anon Nybegynder
17. maj 2012 - 07:52 #3
#1/#2

Der er stadig garanti på delene, da den er købt som samle selv.
Men psu en har jeg haft udskiftet startede med en 600watt også efter en 1000watt, dette hjalp heller ikke. desværre.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2012 - 07:55 #4
Det kan være et program der gør at den fryser.
Har du tjekket din logbog efter?
Jeg forstår heller ikke hvorfor du har gjort alle de tiltag på en 5 måneder gl pc.
Man skulle jo tro du ikke havde nogen form for garanti fra starten af???
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2012 - 07:57 #5
hvis du kan så lav etn test af maskine med burn in test
den vil muligvis sladre

http://www.passmark.com/products/bit.htm

den fejl der kommer frem kopierer du og sætter ind i google og der vil fremkomme løsningsforslag

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2012 - 07:57 #6
Åh logbogen er tjekket
Avatar billede Anon Nybegynder
17. maj 2012 - 11:21 #7
#4, der er skam garanti på det hele, da det den er samlet selv, men det koster penge hvis jeg sender en varer der ik er defekt til reperation.

#5, burn in test, kørte jeg i går, uden noget held
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2012 - 11:41 #8
hvordan tester du dine ram vel ikke ovenpå windows vel

det skal altid foregå før windows er startet

derfor brug hirens eller ultimateboot cd
Avatar billede Anon Nybegynder
17. maj 2012 - 15:06 #9
#8 - testede med memtest ude i bios
Avatar billede Anon Nybegynder
17. maj 2012 - 15:11 #10
#8 testede med memtest ude i bios.
Avatar billede Anon Nybegynder
02. juni 2013 - 13:38 #11
Ram var defekt, efter 2 gange til RMA, første gang var det testet ok, anden gang var det defekte. også selvom memtest sagde de var OK dengang, efter 12 timers kørsel.