Avatar billede holymace Nybegynder
16. maj 2012 - 18:50 Der er 12 kommentarer

Acer Aspire 7736Z bærbar - tager ikke imod strøm

Jeg har det problem at min bærbare ikke vil tage imod strøm. Jeg har udelukket at laderen er problemet i det jeg har forsøgt at bruge en anden respektiv lader, hvilket heller ikke virker. Der skete det at computeren en aften var tømt for strøm og lige pludselig gik ud med et klik. Det samme var sket dagen før. Problemet ligger altså i at computeren ikke vil tage strøm, men jeg har været i stand til at opnå strømsignal uden batteri og ved at tilte computeren. I denne upraktiske situation bootede computeren fint men det kunne jeg ikke arbejde med. Nu kan jeg ikke opnå dette signal ved tiltning. Det er super vigtigt for mig at få hjælp fordi jeg skal til skriftlig eksamen på næste fredag.

Tak på forhånd - Anders
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2012 - 19:29 #1
Har du prøvet at fjerne både batteri og 220 volt fra den og holde start knappen nede i 30 sek.
Gen montere og prøve at se om den vil lade igen?
Avatar billede holymace Nybegynder
16. maj 2012 - 20:58 #2
Ja det virker ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2012 - 07:14 #3
Du må have dårlig forbindelse i oplader stikket, siden den får forbindelse ved at tilte maskinen.
Avatar billede holymace Nybegynder
20. maj 2012 - 19:13 #4
Det er som sagt ikke problemet da jeg har udelukket dette ved hjælp af at afprøve en anden oplader.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2012 - 19:21 #5
Det er stikket på selve bundkortet jeg taler om. Ikke ledning på lader, som du jo har bekræftet virker.
Selve stikket på bundkortet er defekt
Avatar billede holymace Nybegynder
23. maj 2012 - 13:04 #6
Årh så forstår jeg.. :) - Hvordan kan det lade sig gøre at få repareret hurtigt, hvis du kan hjælpe mig så langt?
Avatar billede holymace Nybegynder
23. maj 2012 - 14:43 #7
Tilføjelse:

EDB-centret i Fjerritslev har taget min computer til reparation og siger at det højst sandsynligt er nemt at fikse.

Tak for indsporingen på kilden af problemet :) -Skriver her helt sikkert igen engang.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. maj 2012 - 15:52 #8
Okay så lægger jeg et svar, som du kan bruge til at lukke med:
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1
Avatar billede holymace Nybegynder
23. maj 2012 - 16:18 #9
Ham manden derinde siger at jeg skal have et helt nyt bundkort... :o
Avatar billede 220661 Ekspert
23. maj 2012 - 19:40 #10
Og hvorfor det???
Kan man ikke lodde et nyt stik på?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. maj 2012 - 19:43 #11
Det var noget i den stil jeg troede det foregik:
http://www.youtube.com/watch?v=f_a531XBbtg
PS (Ved ikke om dette er din model)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. maj 2012 - 19:45 #12
Du kan se her at de kan købes, så jeg forstår ikke hvorfor han siger der skal nyt bundkort????
http://acer7736z.computershoppingsite.com/tag/7736zdc/