Avatar billede japlex Nybegynder
08. august 2001 - 09:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ikoner i menu-struktur

Hvordan tilføjer man ikoner til sin menu-struktur. F.eks ikonet for \"åbn\",\"Gem\" osv.??
Avatar billede landsbytossen Nybegynder
08. august 2001 - 11:03 #1
Søg på ikoner, her på VB-eksperten. Det tredie hit hedder noget med ikoner i pulldown menuer. Der peges til et eksempel der kan downolades. NB. Det er ikke lige ud af landevejen at lave dette i VB...
Avatar billede japlex Nybegynder
08. august 2001 - 14:27 #2
Når jeg skriver \"menu-struktur\" mener jeg ikke pulldown menuer, men derimod de menuer der typisk indeholder \"Filer\", \"Rediger\" osv.

Så sprøgsmålet gælder stadig

HVORDAN ????
Avatar billede mikker Nybegynder
08. august 2001 - 15:32 #3
Mener du værktøjsbjælken(Toolbar)?

- Mikker
Avatar billede japlex Nybegynder
08. august 2001 - 20:03 #4
>> Mikker - Nej - Menulinien
Avatar billede ditlevsen Nybegynder
09. august 2001 - 17:03 #5
Her er recepten:

Q298144 - HOWTO: Associate a Graphic with a Menu Item

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q298/1/44.asp?SD=MSDN&FR=0
Avatar billede Daniel.E Praktikant
10. august 2001 - 12:48 #6
Du skal tilføje et compunent..\"Microsft common dialog control (sp3)\"

Du skal så vælge: \"Toolbar\"
Dernest: \"Imagelist\"

Så skal du bare ind på propeties for imagelist og vælge \"custom\", så kan du intsætte de billeder der skal være på dine knapper \"Gem åbn bla bla\".

Tryk så på \"toolbar1\" og vælg \"custom\" under properties for tollbar.  Vælg fanebladet \"General\" sæt \"imagelist\" til \"imagelist1\" og vælg dernest fanebladet \"Buttons.\"

Du kan så indsætte knapper på \"Inset Buttons\"
og i en lille box som hedder \"image\" kan du vælge hvilket billede knappen skal vise, ved at skrive et tal fra 1 - xxxxx...

Tallet skal være i samme rækkefølge som den du lavede i din \"imagelist\"...

Hvis alt det her er meget sort, så send mig en mail på danielhep@ofir.dk.
Avatar billede japlex Nybegynder
16. august 2001 - 10:07 #7
>> vb2

Tak for besværet MEN som nævnt ovenfor drejer de sig om ikoner i MENULINIEN !!!
Avatar billede japlex Nybegynder
16. august 2001 - 10:08 #8
jeg lukker spørgsmålet - kan ikke vente længere