Avatar billede FrederikRR Nybegynder
15. maj 2012 - 22:07 Der er 4 kommentarer

Hjælp til at få KAP-stik til at kunne få computer på nettet

Hej,

Jeg har i min lejlighed et internet stik som er et KAP-stik, dette stik er mindre en det stik jeg skal have i computeren for at komme på nettet. altså mit internetkabel kan ikke komme ind i kontakten i væggen. Jeg var tidligere idag i el giganten for at spørge dem til råds om hvad jeg kunne gøre og de sagde at det stik som passer ind i min kontakt på væggen er for lille og det ikke virker i nogle af de routere som de solgte og han ikke kunne hjælpe da han ikke vidste mere om det. Men hvordan kan jeg få internet igennem min kontakt?

På forhånd tak for hjælpen har ikke selv den store forstand på disse IT ting.
Avatar billede kurt54 Ekspert
16. maj 2012 - 00:47 #1
Det er er RJ11 stik du skal bruge modsat almindelig netværksstik som er RJ45.

http://www.av-cables.dk/telefonkabel-6p4c/
Avatar billede Wally1973 Praktikant
16. maj 2012 - 01:16 #2
Du kan formentligt ikke bare stikke et netværksstik i det hul.
Det er ikke en ethernet-forbindelse, men en telefonforbindelse, evt. med xDSL-forbindelse ovenpå.
Du skal altså nok forvente at du skal have en xDSL-adapter a´f din udbyder for at få det til at virke.
Avatar billede sand321 Nybegynder
16. maj 2012 - 10:29 #3
Selvom du kunne få stikket ind i det hul, vil det ikke virke. Du skal bruge et xdsl abbonement og et modem (eller en xdsl router) som du så kan koble dit netværkskabel til.
Avatar billede FrederikRR Nybegynder
16. maj 2012 - 11:26 #4
Tak for hjælpen ... kontakter min udbyder