Avatar billede gooz Nybegynder
15. maj 2012 - 18:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Logon til netværkssdrev

Hej,

Når jeg forsøger at tage min bærbare hjem til mig selv, kalder op via PPTP VPN og vil forbinde til et allerede eksisterende netværksdrev, melder den at logon informationerne ikke er korrekte.

Bærbaren er en del af et AD, og jeg foretager et "offline" logon på maskinen med mit AD-bruger.

Nogen der kan forklare hvorfor den ikke vil godtage oplysninger, når det fint virker hvis den hele tiden er forbundet til AD'et ?
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2012 - 10:12 #1
Hej gooz
Bruger du en VPN client (fx. Cisco), eller bruger du Windows VPN?
Hvilket styresystem kører du med?
Kommer du slet ikke ind på domænet (dvs. kan du pinge serveren med dens indvendige IP-adresse?
Netværksdrevene bliver sandsynligvis tilkoblet via et logon-script, så hvis du slet ikke kommer på domænet, kan du heller ikke køre logon-scriptet.
Avatar billede gooz Nybegynder
17. juli 2012 - 20:01 #2
Windowsmaskinen var kommet "ud af sync", da den ikke har været forbundet til domænecontrolleren længe. Jeg meldte den ud og meldte den ind igen.