Avatar billede cgleerup Nybegynder
14. maj 2012 - 09:34 Der er 3 kommentarer

Slette/rydde op i filer jeg ikke kan finde

Hej eksperter, jeg håber virkelig at en af jer sidder med det guldkorn jeg søger.

Jeg har en ret "hidsig" workstation der kører en windows 7 (home) godt nok, men det har sgu spillet end til nu. Problemet er bare at jeg har 5 GB ledig på mit hoved-drev, altså c: drevet, ud af 105 GB kapacitet. Det skal siges at C udelukkende kører programmer, maskinen er udstyret med datadrev til at håndtere selve storage delen. Jeg har en office, den nyeste Adobe CS Pakke (master/extended) og forskellige andre småprogrammer - men de fylder jo ikke mere end måske MAX 20 GB.

Jeg har forsøgt at bruge oprydningsfunktionen men den finder ikke nok. Dog ser det ud til at jeg kan spore filerne til at befinde sig under "dokumenter" eller i hvert fald "brugere" - men jeg kan ikke umiddelbart finde dem.

BONUSINFO
Jeg har for et par måneder siden haft besøg af en "virus" der synes den skulle skjule mine filer, men jeg synes at jeg har lavet så de brude være synlige igen?

Please help - for uanset maskinens muskelmasse, så kan det nu være meget rart at den har lidt disk at arbejde med :-) Derfor også det høje point antal.
Avatar billede sand321 Nybegynder
14. maj 2012 - 09:47 #1
Installer ccleaner og rens!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
14. maj 2012 - 10:12 #2
hermed gjort, det slettede 13 mb.
Andre bud?
Avatar billede jensenjs Juniormester
14. maj 2012 - 10:16 #3
Du skriver du har haft besøg af en virus.
Har du siden installeret eller ændret i dit eksisterende Antivirus program.
Jeg ved der er et der pr. definition automatik laver jævnlige backups af systemet, hvilket hurtigt fylder drevet op.

Men du kan prøve at installerer Malwarebytes, og lade den opdaterer sig selv og skanne drevet.
Den plejer at være god til at finde rester af virus der gemmer sig rundt omkring

Du kan se Super Hidden files ved at sætte computeren til at vise "Super Hidden files"

Istedet for selv at skrive det hele selv så er her et link.
http://www.exnol.com/view-system-files-super-hidden-in-explorer