Avatar billede tattoofreak Nybegynder
11. maj 2012 - 20:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ny PSU? Hvilken?

Utroligt nok brændte min forholdsvise nye PSU af i dag, efter den kun har været i brug i 1 mdr - en ACE Black Edition A-750BR

Men jeg skal nu til at finde en ny som kan overtage arbejdet i system, men jeg ved ikke helt hvilken jeg skal vælge, men den skal bare helst være modulær

Mobo: Asus  P8P67 (REV 3.1)

CPU: I5 2550K 3,4GHz

CPU Cooling: Standard stock fan

GPU: Zotac GTX 560 TI OC 1Gddr5

Ram: Kingston HyperX 1600MHz 2x4Gb

HDD: Seagate 1Tb
Avatar billede Blueeyez Mester
11. maj 2012 - 21:14 #1
Corsair og Seasonic, mest Corsair, fordi deres strøm kabkler er længere..
Avatar billede tattoofreak Nybegynder
11. maj 2012 - 21:36 #2
Jeg har kigget på følgende PSU

Corsair HX750W - 1.039 kr
CoolerMaster Silent Pro M850 - 919 kr
Avatar billede Blueeyez Mester
12. maj 2012 - 11:43 #3
#2 Ved ikke hvor god Cooler Master er til PSUer, men her er en mindre sammenligning:

http://kortlink.dk/az96

(Dybden og antal kabel mængden er forskellen, hvis du går ind på hver produkt er der os forskelle, men generelt så vil jeg anbefale Corsair.. De giver os 2 års ekstra garanti hvor man kunne forestille sig de nok holder bedre.. du skal dog tage højde for at der er 100W forskel på de 2.
Avatar billede tattoofreak Nybegynder
12. maj 2012 - 13:17 #4
Og Corsair HX750W det blev (: Ikke mindst fordi det er Corsair er et af de bedst bedømte produkter, og fordi den er modulær (:
Avatar billede Blueeyez Mester
12. maj 2012 - 16:36 #5
#4 Lyder godt ;)
Skal jeg smide svar?
Avatar billede tattoofreak Nybegynder
12. maj 2012 - 20:49 #6
Det må du gerne ;)

Forresten, har du forstand på vandkøling? For nu har jeg efterhånden fået samlet mig en ordentlig gamer pc, men jeg tænker på at lave den vandkølet, og jeg overvejer at købe Corsair Hydro Series H100 - men jeg har ingen anelse om hvordan man fylder væske på, når der ikke er væskebeholder ved siden af?
Avatar billede Blueeyez Mester
12. maj 2012 - 22:36 #7
#6 Corsairs følgende køler er et lukket system, har selv H50 versionen på min i7..

Med vandkøling snakker vi så om at du vil undgå blæsere helt? For hvis så kan jeg anbefale følgende: http://www.coolerkit.dk/phobya_xtreme_nova_1080-p-1657.html?bgsid=eodg6ru6ijrlevurl8rq2tk7a6

Følgende kan bruges uden blæsere, så kan du bruge den til cpu og grafikkort på samme tid :) (Jeg ved dog ikke hvor god den er, da jeg ikke har den, men har skrevet med en der har og han sagde hans systems temp var god..

Har selv haft planer om at købe et par af sådanne kølere, men vand køling koster en del for et ordentligt system, men du kan jo skrive og spørger coolerkit.dk :)
Avatar billede tattoofreak Nybegynder
12. maj 2012 - 23:13 #8
Det er ikke fordi jeg vil udelukke blæsere, det var bare fordi jeg ikke helt var klar over hvordan og hverledes med væskebeholder på et lukket system - men vil det så sige at man ikke skal hen og fylde op, eller? (:
Avatar billede Blueeyez Mester
13. maj 2012 - 10:56 #9
#8 Lukket systemer kører indtil de ikke kan mere ;) (Det er sådan jeg har forstået det)

Jeg ved så ikke hvor mange år et lukket system kan holde, et ikke lukket system holder i 1 år så skal væsken udskiftes, men oveni det så ved vi jo ikke hvad der er for en væske i det lukkedes system ;)
Avatar billede tattoofreak Nybegynder
13. maj 2012 - 16:48 #10
Oh, okay - så kan det jo gå hen og blive et problem .... Men man må da kunne fylde væske på på en eller anden måde skulle man vel tro?

Men tusind tak for hjælpen i hvert fald (:
Avatar billede Blueeyez Mester
13. maj 2012 - 19:32 #11
#10 Kommer an på hvordan du ser på det :)

Søgte lidt på google for og se om andre havde stillet spørgsmålet og det var der, så hvis den begynder og sige en underlig lyd (Kontant går jeg ud fra) så mangler den væske.. men ellers burde der ikke være noget ved det, ved ikke hvordan den er sat sammen, men god køling koster penge ;)