Avatar billede PeterSB Nybegynder
10. maj 2012 - 15:45 Der er 4 kommentarer

Computer i Fona

Hej
Jeg leder efter en computer i Fona. Min er gået i stykker, og heldigvis var den forsikret. Jeg har ca. 6500 kr. at købe en ny for, men desværre er jeg ikke sikker på hvad der er bedst. Det skal være enten 13" eller 15"

På forhånd tak!
Avatar billede claes57 Ekspert
10. maj 2012 - 16:46 #1
jeg vælger selv altid asus - og med en i5 cpu, 8gb ram og hdmi til tv, så er http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4404230290 mit bud...
Avatar billede Blaine Nybegynder
11. maj 2012 - 07:40 #2
Hvad bruger du din maskine til?
Hvorfor i Fona?

Mvh
Avatar billede PeterSB Nybegynder
11. maj 2012 - 08:12 #3
Bruger den mest til skolebrug, men også lidt til spil. De havde et nogenlunde godt tilbud, og derfor valgte jeg Fona... Forsikringen dækker kun en ny i Fona
Avatar billede Blaine Nybegynder
11. maj 2012 - 17:16 #4
Af fona maskiner til budgettet, er deres acer http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4406904060 bedst egnet til spil. (ca. 25% hurtigere i spil end maskinen fra #1)

Med hensyn til skærmopløsning, harddisk, ram og processor er den nogenlunde identisk med asus maskinen fra #1

Asus fra #1 vejer 1kg mindre, og er dermed rarere at slæbe frem og tilbage, (især på cykel), den føles også bedre, da acer har en tendens til at virke meget plastik-agtige.

Afvejningen af hvad der er vigtigt, er op til dig.
Acer er lidt mere til spil, hvor asus føles som bedre samlekvalitet, og er sjovere at cykle med.
(Ingen af dem er til de helt store 3D titler, men begge kan alligevel afvikle de fleste spil).