Avatar billede ea1 Novice
08. maj 2012 - 14:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Gendanne slettede filer

Jeg har desværre ved en fejl slettet en mappe på min Synologi DS 210j. Den har 2 små harddiske, som jeg ikke kan flytte til min PC. Har jeg nogen muligheder for at gendanne filerne?
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2012 - 14:33 #1
Avatar billede ea1 Novice
08. maj 2012 - 14:39 #2
Recuva kan ikke tilgå netværksdrev
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2012 - 14:50 #3
hej ea1  har du ikke en backup  eller  Sikkerhedskopi  af den  ellers prøv denne her www.filehippo.com/download_recuva/download/538dee0c339f04561301a77744a5fc60/
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2012 - 15:25 #4
jeg kender et der kan men det er et købe program

recover my files

det er ret godt til sådanne opgaver

http://www.recovermyfiles.com/

sådan gøres det

http://www.recovermyfiles.com/recover-screenshot-main.php

m.v.h
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. maj 2012 - 22:08 #5
Hej, ea1.
Næppe gangbart, når der nu udtrykkeligt står at det kun funker på Windows - NAS'en kører noget Linux EXT-filsystem. Med mindre NAS'en er lukket ned umiddelbart efter sletningen, er der nok ikke meget at gøre. Bedste bud er nok IBAS, men hav ovenstående
in mente.
M.v.h.
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2012 - 19:31 #6
Sådan gendanner du dine slettede filer

Gratisprogram hjælper dig, hvis du ved en fejl har slettet vigtige filer.

Kender du situationen, hvor det netop er gået op for dig, at du er kommet til at slette familiebillederne fra hukommelseskorter eller det vigtige dokument på memory-sticken?

Normalt flyttes slettede Windows-filer til skrivebordets papirkurv, men når først den eller eksempelvis digitalkameraets hukommelseskort er tømt, så er filerne endegyldigt tabt. Eller hvad?

Med gratisprogrammet DiskDigger har du nu mulighed for at genfinde de mistede filer, og ændre en overordentlig kedelig situation, som mange oplever fra tid til anden, til noget positivt.

Man skal være hurtig
For størst mulig succes med at finde de slettede filer, er det vigtigt, at der ikke går for lang tid fra filen er blevet slettet, til man sætter DiskDigger igang med at lede.

Når man sletter en fil på computeren, sletter computeren som udgangspunkt kun henvisningen til den, og det er derfor, det er muligt for DiskDigger at genfinde filerne.

Med tiden bliver pladsen imidlertid brugt til andre filer, og derfor er det vigtigt at begynde at lede, inden dette sker. Hvornår det sker afhænger af, hvordan computeren bruges, og derfor kan det altid være et forsøg værd at bruge DiskDigger selvom der er gået lidt tid.

Sådan søger du
DiskDigger er bygget meget simpelt op, så det burde være til at finde ud af for de fleste. Det kræver blot en smule engelskkundskaber.

Til at starte med skal man vælge, hvilken disk man ønsker at lede igennem og trykke next. Herefter skal man tage stilling til, om man leder efter slettede filer (dig deep), eller om der skal graves endnu dybere efter filer som er forsvundet på anden vis (dig deeper).

Ulempen ved at bruge den dybdegravende søgefunktion er, at det tager længere tid end den anden søgefunktion. Slutteligt ender man op med en række af slettede filer. Dem man ønsker at gendanne markerer man og trykke "Restore selected file(s)"

http://dmitrybrant.com/diskdigger
Avatar billede morten-vadskaer Praktikant
10. maj 2012 - 11:16 #7
Hvis du ikke har brugt disken efterfølgende, så er der fine chancer for at gendanne din mappe. Men der er bare ingen garantier, når det gælder harddisk recovery.

Vi har mange års erfaring med at gendanne data og får du det ikke selv klaret, så er du velkommen til at sende den til os. Vi har en no cure-no pay-politik, så hvis vi ikke kan hjælpe, så koster det dig ikke noget (udover forsendelse).

Du kan se mere på http://www.disk-doktoren.dk

Ellers må du have held og lykke med opgaven. Jeg vil anbefale, at du afprøver evt. programmer på en anden harddisk først, så du får noget erfaring med værktøjet, inden du afprøver det på din "skarpe" harddisk.
Avatar billede ea1 Novice
10. maj 2012 - 22:12 #8
Hej rasmus64745!
Jeg har brugt DiskDikker; men så får jeg ingen mappe- eller filnavne, kun en forfærdelig lang række sektorer.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2012 - 23:56 #9
Recuva (udtales "recover") er et freeware Windows hjælpeprogram, der kan gendanne filer, der utilsigtet er blevet slettet fra din computer. Recuva kan genskabe filer, der egentlig er tømt og slettet fra papirkurven, samt billeder og andre filer, der er blevet slettet ved en brugerfejl fra f. eks dit digitalkamera hukommelseskort eller MP3-afspillere.

Du kan bede Recuva scanne hele din computer eller f. eks et optisk drev eller en MP3-afspiller for filer og data som er bortkommen og slettet - Recuva vil analyserer den pågældende enhed og vise alt det data som kan genskabes.

På den måde er Recuva en ven i nøden og et perfekt freeware program som alle computerejere, med respekt for sig selv, bør have installeret i Windows. Recuva vil endda genskabe filer, der er blevet slettet af bugs, nedbrud og virus!
http://www.alt-til-windows.dk/?Recuva/Backup/Programmer/795#
Avatar billede ea1 Novice
23. maj 2012 - 12:35 #10
Tak Rasmus; men Recuva kan heller ikke klare det, så jeg lukker.
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2012 - 15:39 #11
jo men prøvede du det der kunne næh
men sådan går det jo bare
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2012 - 15:39 #12
forkert link sorry