Avatar billede rusticolus Nybegynder
06. maj 2012 - 23:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til NAS Synology DS212j

Jeg har 2 stk. 2TB HD i en Synology DS212j netværksharddisk.
Jeg vil gerne sikre ca. 60% af mine data, således at de data spejles på begge HD.
De resterende 40% skal ikke spejles, men blot anvendes til ikke vigtige filer. (Dvs. 2 gange 800 mb)

Hvordan konfigurerer jeg dette?

Jeg bruger windows xp.

Vh
Avatar billede juleulven Nybegynder
07. maj 2012 - 07:57 #1
Hejsa.

Det du efterspørger kan du ikke.
Så snart du sætter dine diske i "raid" er begge diske i brug og du vil have 2 tb lagerplads.

Raid omhandler jo netop en højere ydelse / sikkerhed på driften og dette gøre via samspillet imellem minimum 2 fysiske diske.

Det du efterspørger er jo partitioner....

Hvis du derimod havde plads til 3 diske kunne du have et raid med 2 i spejl og den sidste til "ligegyldig" data
Avatar billede rusticolus Nybegynder
10. maj 2012 - 13:42 #2
Tak for hjælpen.

Sender du lige et svar for point.

Vh
Avatar billede juleulven Nybegynder
10. maj 2012 - 15:28 #3
velbekomme