Avatar billede Abergeon Nybegynder
06. maj 2012 - 17:27 Der er 3 kommentarer

Windows 7 vil ikke starte

Hej eksperter

Jeg har søgt og søgt, og jeg kan ikke finde ud af, hvad jeg skal gøre. Jeg har en bærbar uden rom-drev. Jeg ved ikke, hvad jeg har gjort, men nu vil den ikke starte Windows 7. I stedet går den direkte ind i windows repair og kører der nærmest uendeligt. Jeg ved godt, at repair skal køre flere gange, men hver gang jeg læser logen, står der at system disc is corrupt eller noget i den retning.

Hvad jeg ikke forstår er, at den kører repair på e:    Computeren havde windows preinstalleret, men jeg kan ikke få adgang til Samsungs recovery. Disc error står der bare. Men med windows preinstalleret var det på c-drevet, hvor alle mine filer også ligger. Derudover var der en anden partition (d:).  Men der har aldrig været et e-drev. Derfor forstår jeg ikke, at repair bliver kørt på e:  I command prompten åbner den i "x:\windows\system32>"  !!  Jeg kan åbne c: og skrive dir, men der står bare file not found. D: + dir fortæller, at der ligger en fil der. Hvis jeg skriver e: får jeg "the file or directory is corrupted and unreadable". Chkdsk på e: bliver aborted.

Jeg har kørt RAM-test. Den finder ingen fejl. Der er ingen klik lyde, så tror heller ikke, at det er harddisken. Desuden er den kun 1 måned gammel, så ville blive overrasket, hvis det er noget med hardwaren.

Jeg tror, løsningen ligger i command prompten, men jeg kan ingen kommandoer. Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede Juan08 Nybegynder
06. maj 2012 - 17:43 #1
Hej
X=ram/memery stik vil jeg gætte på dvs win 7 læses ind på ram
Der er ikke noget galt med dine ram/hukommelse.
Men jeg har læst et sted at win 7 jan læs ind på memery stik og via genoprettelser rette på Hd. Men så skal du ud og købe stik + win 7.
Sorry bedre løsning kan A ikke op med
Mvh Jan
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2012 - 18:26 #2
Du skulle have lagt den Recovery disk ud på en DVD. Sagde de ikke det i forretningen?
Kun  1. måned gammel, så er det bedst at du benytter garantien, og lader forretningen løse problemet. Du skal i alle tilfælde passe på ikke at gøre noget, som kan så tvivl om garantien.
Avatar billede Abergeon Nybegynder
05. juni 2012 - 14:09 #3
Garantien tog sig af det.

Hvordan lukker man tråden?