Avatar billede SaraHL Nybegynder
06. maj 2012 - 13:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Speciel link til når hjemmesiden åbnes på ipad

Hej.
Mit spørgsmål går på, om man har mulighed for at fortælle sin browser, at når den åbnes på en ipad, skal den bruge et andet link.

Jeg har min hjemmeside huuslund.dk, da jeg i denne bruger en flash flipbook, er det ikke brugbar på en ipad.

Er der en måde hvorpå jeg kan få den til at åbne i alm. pdf når den vises på en ipad?

PFT
Avatar billede sand321 Nybegynder
06. maj 2012 - 13:21 #1
Avatar billede claes57 Ekspert
06. maj 2012 - 13:25 #2
php?
denne kode sender alle mobile dimser til anden side - du kan evt tilrette den, så den sætter en session-variabel, som du senere tester på. Den sidste linje skal tilrettes (det med Location: mobile.yoursite.com )

<?php
$useragent=$_SERVER['HTTP_USER_AGENT'];
if(preg_match('/android.+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows (ce|phone)|xda|xiino/i',$useragent)||preg_match('/1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|e\-|e\/|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(di|rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|xda(\-|2|g)|yas\-|your|zeto|zte\-/i',substr($useragent,0,4)))
header('Location: http://mobile.yoursite.com');
?>
Avatar billede SaraHL Nybegynder
06. maj 2012 - 13:40 #3
Puha..

Det ser vildt ud.

Hvor skal den placeres? Jeg har aldrig arbejdet i php før, så det er noget af en udfordring.

Skal siden gemmes som en php side, eller en html?

:) Altid spændende at lærer noget nyt. og tak for de hurtige svar. :)
Avatar billede claes57 Ekspert
06. maj 2012 - 13:45 #4
koden placeres helt i starten på den side, som indeholder flash, og så omdøber du den fra .html til .php (husk at rette i menuer og links på de andre sider).
Avatar billede SaraHL Nybegynder
10. juli 2013 - 08:16 #5
Hvordan giver jeg dig point?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. juli 2013 - 10:12 #6
bare accepter dit svar - så beholder du point, og spg lukkes.