Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2012 - 00:46 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Erstatning for Norton ghost

Hej, eksperter!

Er der nogen af jer, som kender til et godt ghost program, som kan erstatte det velkendte Norton Ghost ??
Jeg søger et andet, (og måske bedre) ghost program, det skal helst være freeware, og skal kunne lave ghost til både intern, ekstern og til en computer på netværket.

Det skal kunne bootes fra med enten cd eller usb nøgle.

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg har måtte reformatere min computer op til flere gange pga. norton ghost som lavede kluder i opsætningen, da jeg ville indlæse min ghost, hvilket resulterede i at computeren ikke kunne starte op bagefter.

tak for hjælpen på forhånd :)
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2012 - 01:35 #1
Avatar billede Wally1973 Praktikant
06. maj 2012 - 04:47 #2
Jeg kan anbefale EaseUS Disk Copy Home Edition.
http://www.easeus.com/download.htm
Avatar billede 220661 Ekspert
06. maj 2012 - 11:58 #3
Bruger Acronis True Image Home 2011 (betalingsprogram) som er et fortrinligt værktøj med mange features.
Man kan prøve den nye version i 30 dage gratis for at se om det skulle være noget:
http://www.acronis.com/homecomputing/products/#tryorbuy
Har dog læst andet steds at flere synes at 2011 versionen skulle være bedre end den nye. Men jeg har ikke erfaring med dette.

Brugte selv Ghost for 10 år siden da man brugte diskette for at køre det (Windows 98 SE).
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2012 - 16:09 #4
Jeg har lige, for anden gang, set på True Image 2012. Jeg mener den er lavet noget om, og er blevet mere bruger venlig.
Jeg lavede et Image, og efterfølgende en Recovery. Alt gik fint.
Under alle omstændigheder er 2012 nu lige så god som 2011. Et rigtigt udmærket program, som er både nemmere og betydelig hurtigere end EaseUs og Paragon.
Hvis man vil købe programmet, skal man være opmærksom på, at det er for dyrt at købe i danske kr. 390. Betaler man i dollars er prisen 50$ som omregnet til DK. kr. er 284.
Avatar billede zagger Juniormester
06. maj 2012 - 16:39 #5
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2012 - 08:07 #6
Tak for jeres svar alle sammen, og undskyld den lange ventetid, jeg håber ikke det gør noget ? ;)

Jeg har prøvet EaseUS Disk Copy Home Edition, men det ser ud som om, at den ikke laver et image af disken, men at den bare copy paster partitionen over på en anden harddisk, hvilket jeg ikke rigtig kan bruge til noget ....

Jeg er ved at gøre klar til at teste CloneZilla, som ser ud til at være et rigtig godt program, til at klare min opgave :)
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2012 - 08:08 #7
Og lang ventetid kan man jo ikke ligefrem kalde det.... :)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
07. maj 2012 - 18:04 #8
Et image i sin basale form er altså bare copy-paste af partitionen.
Sysprep, hardware-uafhængighed o.l. er ekstra features, som nok skal nævnes, hvis du vil have det med. :)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
07. maj 2012 - 18:07 #9
Ahh, nu fik lige en anden forståelse af indlægget.
Easeus kan kopiere en partition eller smide det i en fil.
I hvert fald den version jeg har, men jeg kan se der er sket en massiv udvidelse af udbyderens produktkatalog, så måske noget er ændret i den version, der er til download nu.
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2012 - 20:59 #10
Det kan godt ske, at den kan lave et image, jeg vil da lige prøve det, jeg har brugt flere af EaseUS' programmer før, uden nogen problemer.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
07. maj 2012 - 21:37 #11
De andre programmer der nævnes her kan jeg nu også anbefale, så prøv dem alle af og vælg hvad der passer til dig. :)
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2012 - 15:25 #12
Tak for jeres svar alle sammen! :)

Valget faldt på CloneZilla, da det med alle dets funktioner, kunne gøre det jeg efterspurgte. :) :)

Smid et svar jer der vil have points! :)
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2012 - 19:40 #13
Vil meget gerne have et svar inden morgen kl. 10.00 ellers beholder jeg selv points, tak! :-D :-D
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2012 - 15:36 #14
Lukker ...