Avatar billede hejms Nybegynder
05. maj 2012 - 18:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Google Docs - Excel - Flere svarmuligheder til enkelte?

Hej alle.

Jeg har lavet et spørgeskema til en opgave på universitetet og jeg har så fået svarene tilbage som jeg har sat ind i Excel.

Men der er så flere steder hvor de har måttet svare på flere ting, f.eks er der et sted hvor de skal fortælle hvilke genrer af musik de hører, og i stedet for at der står at 50 kan lide rock og 50 kan lide jazz og 50 der kan lide klassisk fx., så står der i stedet at 2 kan lide "klassisk, rock, jazz" og 3 kan lide "klassick, rock, pop" og så videre.

Så i stedet for at jeg får 10-12 forskellige svar så får jeg måske 100.

Er der nogle der ved hvordan jeg kan få det til at blive enkelte genrer i stedet for?

Jeg ved at google docs har den funktion at man kan se svarene i grafer, men den viser det desværre med alle svar, i stedet for at sætte det op med mænd og kvinder, som jeg godt kunne tænke mig at have.

Jeg har windows 7 64 bit, og office 2007.

På forhånd tak :)
Avatar billede store-morten Ekspert
06. maj 2012 - 00:39 #1
Filter?

Filter --> Tekstfilter --> Indeholder --> "klassisk" --> OK

Nederst kan så aflæses x af xx poster blev fundet.

Når 'genrer af musik' skal vælges ud, tryk på pil, vælg fra liste, og slet så der kun er en genrer.
Avatar billede hejms Nybegynder
06. maj 2012 - 01:14 #2
Hmm okay men hvis jeg gør det, så står der stadig bare "rock" og "rock, pop" og "rock, klassisk, jazz" og sådan. Altså hvad de individuelle personer har valgt at de kan lide.
Når jeg gør det på den måde du skriver så kommer jeg jo kun til at kunne se dem der kun har valgt én genre.

Ellers forstår jeg det i hvert fald ikke :)
Avatar billede store-morten Ekspert
06. maj 2012 - 01:25 #3
Hvis der står:
rock
rock, pop
rock, klassisk, jazz
klassisk, rock, jazz
klassick, rock, pop

Og du søger på rock, vises alle.

Søger du på jazz vises:
rock, klassisk, jazz
klassisk, rock, jazz

Søger du på pop vises:
rock, pop
klassick, rock, pop

Søger du på klassisk vises:
rock, klassisk, jazz
klassisk, rock, jazz
klassick, rock, pop
Avatar billede store-morten Ekspert
06. maj 2012 - 01:35 #4
Måske en formel der tæller genrer, her pop i A2:A10

=TÆL.HVIS(A2:A10;"*pop*")
Avatar billede hejms Nybegynder
06. maj 2012 - 01:35 #5
Aaaah ja nu forstod jeg det. Der var lige en ting jeg ikke havde fået gjort :)

Besværligt, men en del mindre besværligt end at sidde og tælle det "manuelt" ;)

Tak for hjælpen! :)
Avatar billede hejms Nybegynder
06. maj 2012 - 01:39 #6
Hm ja, den har jeg godt kigget på, men det skal jo stadig være sådan at det så kun er fx mænd der kan lide pop, den skal vise.

Det er ikke muligt at den kan tælle op hvor mange der kan lide pop, sådan hvis at der i et andet felt står "mand"? :)
Avatar billede store-morten Ekspert
06. maj 2012 - 01:45 #7
Hvis du bruger bruger filter på m/k først og derefter genrer?
Avatar billede hejms Nybegynder
06. maj 2012 - 01:50 #8
Det vil sige at tæl.hvis/countif kun tæller "Mand" hvis jeg har filtreret det fra?

Men i hvert fald, jeg har jo fået et svar jeg kan bruge, så du kan bare sende et svar afsted, så kan du få dine point :)
Avatar billede store-morten Ekspert
06. maj 2012 - 01:57 #9
Nej.
Filter på "mand"
Filter på "genrer" og antal læses nederst.

Så kan du ændre "mand" til "Kvinde" og antal læses nederst.
Avatar billede hejms Nybegynder
06. maj 2012 - 02:05 #10
Mange tak for hjælpen :)