Avatar billede pclars Nybegynder
05. maj 2012 - 17:16 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 er begyndt at genstarte uopfordret

Hej.

Min ASUS N73J begyndte pludselig at genstarte uopfordret ca. omkring 1 maj.
Efter genstart skriver den at den er genstartet efter problemer.
Problembeskrivelsen er følgende:

Problemsignatur:
  Navn på problemhændelse:    BlueScreen
  OS-version:    6.1.7601.2.1.0.768.3
  Landestandard-id:    1030

Flere oplysninger om problemet:
  BCCode:    1000007e
  BCP1:    FFFFFFFFC0000005
  BCP2:    FFFFF880046DB5D5
  BCP3:    FFFFF88003393888
  BCP4:    FFFFF880033930E0
  OS Version:    6_1_7601
  Service Pack:    1_0
  Product:    768_1

Filer, der hjælper med til at beskrive problemet:
  C:\Windows\Minidump\050512-28610-01.dmp
  C:\Users\Lars\AppData\Local\Temp\WER-1273576-0.sysdata.xml

Læs erklæringen om beskyttelse af personlige oplysninger online:
  http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0406

Hvis onlineerklæringen om beskyttelse af personlige oplysninger ikke er tilgængelig, kan du læse den erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger, som er offline:
  C:\Windows\system32\da-DK\erofflps.txt

Jeg har prøvet at lave diskoprydning og detfragmentering uden problemet er løst.

Også et forsøg på systemgendannelse tilbage til april er forsøgt uden at den uopfordret genstart er holdt op....

Nogle som har en idé ?

Venlig hilsen
Lars
Avatar billede sand321 Nybegynder
05. maj 2012 - 17:59 #1
Prøv at tjekker disken for fejl med chkdsk /r

Download evt følgende program for at få mere info om bsod:
http://download.cnet.com/BlueScreenView/3000-2094_4-10965136.html
Avatar billede pclars Nybegynder
05. maj 2012 - 19:41 #2
Hej sand321

Har prøvet din anvisning, men får ikke lov til at køre...

Melding ser sådan ud:

C:\Users\lars>chkdsk/r
Der blev nægtet adgang, da du ikke har tilstrækkelige rettigheder.
Du skal starte programmet i forhøjet tilstand.

C:\Users\Lars>

Jeg har ellers administrator rettigheder.

Tænker om jeg skal prøver at starte op i enten "Sikker tilstand" eller helt i dosmode ??

Venlig hilsen
Lars
Avatar billede sand321 Nybegynder
05. maj 2012 - 19:50 #3
Det er fordi du skal starte cmd.exe med administrator rettigheder:

Tryk på start knappen og skriv cmd i søgefeltet. Højreklik derefter på cmd.exe og vælg "kør som administrator"
Avatar billede kgkg Nybegynder
05. maj 2012 - 20:01 #4
Check RAM og Harddisk.

RAM Check.

Læs her: http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/diagnosing-memory-problems-on-your-computer

Husk at bruge hukommelse i stedet for memory

Check af harddisk:

1. Tryk Windows tast + E for at starte en Stifinder.
2. Højreklik på dit C drev og vælg egenskaber.
3. Klik på fanebladet: Funktioner.
4. Klik på Undersøg nu... knappen.
5. Sæt hak i begge checkbokse (Ret fjel i filsystemet automatisk og Søg efter/genopret beskadigede sektorer)
6. Klik på Start knappen.

Du får nu en meddelelse om at windows ikke kan kontrollere disken, da den er i brug.

7. Klik på Planlæg kontrol af disk. For at lave diskkontrollen næste gang computeren starter.
8. Genstart computeren, for at kører diskkontrollen.
Avatar billede pclars Nybegynder
05. maj 2012 - 23:49 #5
Hej sand321 og kgkg.

Jeg har nu kørt Jeres forslået chkdsk/r
Det tog godt nok sin tid og er først netop overstået nu.

Vender snarest tilbage, om det har fikset problemet...

Vh Lars
Avatar billede kgkg Nybegynder
05. maj 2012 - 23:56 #6
Hvad med RAM check, har du udført den?

Blev der rapporteret nogen fejl på disken? du kan se resultatet i event loggen, hvad som er blevet registreret.

Event loggen åbnes ved at:

1. Tast windows tast + R
2. Skriv: eventvwr.msc og tast Enter.
Avatar billede pclars Nybegynder
07. maj 2012 - 19:41 #7
Hej.

Nej jeg har ikke gennemført RAM check.

Prøvede godt nok vejledningen på Microsoft hjemmeside. Men da maskinen genstartede skrev den at den ikke kunne starte windows, og så blev jeg lidt nervøs så jeg skyndte at vælge start windows 7

Men som sagt, så her der heller ikke været nogle udfald efter chkdsk/r
Avatar billede pclars Nybegynder
07. maj 2012 - 19:43 #8
Øhhh.

Hvordan får jeg delt point ud ???, både sand321 og kgkg var jo ude med den rigtige løsning
Avatar billede kgkg Nybegynder
07. maj 2012 - 19:56 #9
For at give points, beder du den som du mener har hjulpet dig med at løse dit problem, om at lægge et svar. Hvis der er flere som har hjulpet, så beder du dem alle om at lægge et svar, og så deler du de points som du har sat på højkant i mellem den.

Så du får nu et svar fra mig, og så beder du sand312 om at lægge er svar.

Du kan læse mere om pointgivning her: http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1
Avatar billede pclars Nybegynder
07. maj 2012 - 20:10 #10
Okay kgkg.
Så fik du, så håber jeg bare at sand321 også giver mig muligheden.

Men tak for hjælpen
Avatar billede sand321 Nybegynder
07. maj 2012 - 20:18 #11
Du kan ikke tildele mig point, da du har tildelt alle pointene til kgkg, men det går nok :)
Avatar billede pclars Nybegynder
07. maj 2012 - 22:05 #12
Sorry sand321

Prøvede at ændre det point der var angivet i feltet, men det kunne jeg ikke, og tænkte så at jeg jeg havde nok til at give dig nogle nye...

Måske er jeg bare gammel, men jeg syntes ikke det er særligt innovativ opbygget, det point system....