Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2012 - 00:02 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Minecraft Server: Portforwarde virker ikke

Hej
Jeg prøver at lave en Minecraft Server for nogle af mine venner, vha. Bukkit.

Jeg har installeret den og kan sagtens komme ind på den vha. "localhost". Den virker også med Hamachi. Men jeg nu helst have et hostname eller IP. Jeg oprettede et portforward på routeren, til port 25565 som Minecraft kører på. MEN jeg kan simpelthen ikke få porten åbnet. Hvis jeg går ind på http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ , og tester den, så er porten lukket.
Minecraft: Sender på Port 25565
Firewall: Tillader Port 25565
Router: Fowarder Port 25565
Jeg kan ikke få porten åbnet, havd kan man gøre?

Router: NETGEAR WNR2000v2
Server software: Nyeste Bukkit server.
Avatar billede dumle29 Nybegynder
05. maj 2012 - 00:30 #1
Hej, prøv følgende og tjek om det virker efter hvert trin:

*Sørg for at der ikke står nogen IP i server.properties
*Slå firewall fra på din computer (hvis det ikke gjorde noget kan du slå den til igen)
*sæt din computer direkte på nettet (uden om routheren)
*Sæt din computer i såkaldt DMZ (i routerens indstilling, det betydder Demilitarised zone og forwarder alle porte)
*vær sikker på at det er den eksterne ip du giver til dine venner, http://cmyip.com
Avatar billede dumle29 Nybegynder
05. maj 2012 - 00:31 #2
det skal lige nævnes at du helst skal vente med at slå firewall til før du har prøvet det hele
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2012 - 23:13 #3
Hej, har prøvet alt det du skrev (Undtagen at forbinde direkte til modemet), jeg har også prøvet at installere Bukkit på en anden computer, men med samme resultat. Jeg skannede også det hele for åbne porte. Prøvede derefter at bruge en af de åbne porte. Men stadig intet.
Jeg har også et lille spørgsmål: Skal man portfowarde hvis man kører uden om routeren?
Avatar billede dumle29 Nybegynder
06. maj 2012 - 23:21 #4
hvis du kører uden om routheren skal du ikke portforwarde.

Prøv følgende:
1) Afslut skype (da skype bruger port 80)
2) Sæt serveren til at bruge port 80
3) Evt. portforward port 80, men normalt er den altid åben, da den bruges til nettraffik, kan dog godt være at den blokere indgående forbindelser

Hvis du har noget antivirus software, hvad er det så? (på begge computere)
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2012 - 14:58 #5
Den vil slet ikke køre på port 80. Men hvis jeg tester port 80 med det værktøj som jeg skrev i #0 så er den lukket!

Server: Panda Cloud Antivirus og Sygate Firewall
Min egen: Norton 360
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2012 - 20:37 #6
Jeg lavede den samme server på hans computer, og det kom til at virke, så tror at min router bare ikke gad at portfowarde. Vil du have point or what? :)
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2012 - 15:20 #7
Har lige lavet en server til, så det er min router.. :)
Avatar billede dumle29 Nybegynder
17. maj 2012 - 23:49 #8
jo tak vis du syntes :), men vi løste ikke problemet med din routher, så du må gerne tage dem selv :P
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2012 - 11:32 #9
Så bliver det da bare halv-halv :)