Avatar billede 9madjs Nybegynder
04. maj 2012 - 21:58 Der er 7 kommentarer

Hvordan sletter jeg Windows 8 Consumer Preview

Hej Eksperter

Jeg downloade og installerede Windows 8 Consumer Preview.
Men nu vil jeg gerne slette det da jeg syntes at Windows 7 er bedre.
Inde I Computer kan jeg stadig se Windows.old hvor mit gamle Windows er.
Er der nogen som ved hvordan jeg sletter Windows 8 uden at miste mine gamle ting?
Avatar billede KHHP Juniormester
04. maj 2012 - 22:22 #1
Consumer Preview slettes på samme måde som alle andre windows-installationer, nemlig ved formatering og geninstallation af det windows du gerne vil have. Dine ting fra windows 7, såsom installerede programmer og windows 7 systemfiler ligger i windows.old, mens dine personlige filer gerne skulle ligge i din brugermappe i windows 8.
Avatar billede juleulven Nybegynder
05. maj 2012 - 10:42 #2
du kan ikke bare "fjerne" din Windows 8 også få alt tilbage som det var.... du har kørt en opgradering fra W7 til W8 og det er gjort så er der ikke nogen vej tilbage...

tag backup af dine ting og formater din harddisk og reinstaller din windows 7
Avatar billede 9madjs Nybegynder
05. maj 2012 - 21:05 #3
Tak for svarene
Avatar billede RaabyThomsen Nybegynder
07. maj 2012 - 18:15 #4
jeg har gjort det samme, og har også tænkt på at formatere. men hvir jeg formatere er der så stadig windows 7 på computeren eller skal jeg ud og købe det igen?
Avatar billede KHHP Juniormester
08. maj 2012 - 13:04 #5
#4 Nu ved jeg ikke hvilken computer du har, men hvis den kom med windows 7 den gang du købte den, så er der enten et sæt recovery dvd'er med til den, og ellers kan du geninstallere fra harddisken ved at trykke på en bestemt knap:
HP: F11
Compaq: F11
ASUS: F9
Acer: Alt+F10
Det er dem jeg kender, ellers kan du altid søge på google og finde ud af hvilken knap du skal bruge for at gå ind i recovery mode.
Hvis du ikke kan reinstallere harddisk, eller at der ikke er nogen recovery dvd'er, så skal du kontakte producenten af din pc og finde ud af hvad et sæt recovery dvd'er koster. Det er den eneste mulighed du har for at få windows 7 på igen. Du har jo allerede en licens til windows 7 og derfor behøver du ikke at købe nyt windows. Du skal blot have et sæt dvd'er der virker til din pc.
Avatar billede RaabyThomsen Nybegynder
09. maj 2012 - 19:36 #6
jeg har en lenove, uden diskdrev så jeg må lige prøve at finde den recovery knap.
tak for svaret!