Avatar billede PLYdavidfr Nybegynder
04. maj 2012 - 17:47 Der er 3 kommentarer

CPU socket kan det være ødelagt ?

Hej eksperten

Jeg kom her idag til at hive min cpu ud af socketten (altså den der modtager de ben der sidder på cpu'en) fordi at den sad fast på cpu køleren, og cpu'en blev jo hevet ud af socket'en da jeg ikke kunne slå den der lås op der sidder ved siden af socket'en så spørgsmålet er kan det lade sig gøre at selve bundkortet eller socket'ten kan have taget skade på nogen måde ?

Håber nogen kan svare
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2012 - 17:59 #1
Når cpuén er revet op medens den var låst - ja sagtens. Hvis du har det mindste besvær med at sætte en ny cpu i soklen, så opgiv det for du også får ødelagt den.
Avatar billede PLYdavidfr Nybegynder
04. maj 2012 - 18:35 #2
Okay men hvis nu den nye cpu let kan komme derned uden problemer er der så stadog mulighed for at der kan være noget galt helt nede i den ?
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2012 - 21:19 #3
Nej det tvivler jeg på, men når låsen er ødelagt, kan en anden cpu da ikke sættes fast. Så det lyder som et nyt bundkort.