Avatar billede fipper1 Nybegynder
03. maj 2012 - 22:26 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

windows mail

hej alle  hvordan kan jeg komme til at bruge windows mail. f.eks når man skal skrive til offentlige myndigheder skal man bruge dette program, men når jeg prøver skriver den fejl ved pop3 osv.  jeg bruger normalt windows live messenger:-) hjælp!
Avatar billede sand321 Nybegynder
03. maj 2012 - 22:44 #1
Hvor har du din email adresse?

Hvem siger man skal bruge windows mail?
Avatar billede vejmand Juniormester
03. maj 2012 - 22:44 #2
Er det ikke Windows Live Mail du mener?
Er det en Hotmail du mangler hjælp til opsætningen af? Eller hvor har du din mail adresse?
Avatar billede fipper1 Nybegynder
04. maj 2012 - 11:56 #3
jamen jeg vil bare gerne kunne bruge live messenger på borger.dk. Og der skal man verificere sin mail adresse.. men hmm hvordan?  Og når jeg f.eks vil skrive mail til told og skat, så åbner programmet windows mail automatisk.
Avatar billede fipper1 Nybegynder
07. maj 2012 - 19:27 #4
hej problemet er jo at det ikke kan lade sig gøre at sende sikker mail på borger dk fra hotmail el gmail. f.eks når jeg vil sende dokumenter til SKAT så åbner windows mail automatisk, men jeg kan ikke sende mail fra dette. den popper op med noget om fejl i pop 3 server  osv. hvad kan jeg gøre?
Avatar billede vejmand Juniormester
07. maj 2012 - 19:36 #5
XP, Vista, Win 7 eller?
Er det ikke Windows Live Mail du mener?
Har du konfigureret din mail i programmet?
Hvor har du din mail adresse?

Hvis du ikke svarer på vores spørgsmål, er det ikke så let at hjælpe dig....
Avatar billede fipper1 Nybegynder
07. maj 2012 - 21:56 #6
ok sorry.... altså jeg har vista. og det du skriver med konfigurere. Har det med noget med min udbyder at gøre. Jeg bruger kun windows live messenger som mail program, men offentlige myndigheder bruger åbenbart kun outlook ekspres i windows mail, og det er der fra jeg ikke kan sende mails fra.
Avatar billede fipper1 Nybegynder
07. maj 2012 - 21:58 #7
hvad gør du selv fra f.eks borger.dk når du skal sende noget til offentlige myndigheder?
07. maj 2012 - 22:11 #8
Ti hi - som jeg ser det er 'problemet' her at når du på en given hjemmeside klikker på en MAIL link, så forventer PC'en at du bruger det for dig forkerte mail program ...

Foreløbig:
Du skal MANUELT notere dig EMAIL adressen fra den pågældende hjemmeside - MANUELT starte DIT Mail program og der MANUELT indskrive EMAIL adressen i til feltet ...
Avatar billede fipper1 Nybegynder
07. maj 2012 - 22:48 #9
meget morsomt:-)  Ja det der sgu noget om... hmm. men så er mailen jo ikke krypteret vel?  Og så vil div. myndigheder jo ikke kunne svare på en sådan mail.. el hva
Avatar billede fipper1 Nybegynder
07. maj 2012 - 23:06 #10
Det jo kun hvis jeg bruger deres mail link at de ved jeg er logget ind med nemid og derfor en sikker mail ikk!
Avatar billede vejmand Juniormester
07. maj 2012 - 23:33 #11
Måske du skal tilmeldes digital post? https://www.borger.dk/OmBorgerDK/spoergsmaalogsvar/Sider/Spoergsmaal-og-svar-om-digital-post-og-e-Boks.aspx?

PS: Jeg har aldrig sendt noget til offentlige myndigheder via borger.dk
Avatar billede vejmand Juniormester
07. maj 2012 - 23:37 #12
Og jeg vidste ikke man kan sende e-mail via windows live messenger, troede det var et chat-program.  (Jeg har aldrig brugt windows live messenger)  :-)
Avatar billede fipper1 Nybegynder
07. maj 2012 - 23:42 #13
ja det har jeg gjort:-)  Men jeg talte med told og skat forleden. det iøvrigt dem jeg skal sende noget til, og hun sagde jeg SKULLE bruge deres MAIL link, så de var sikre på at det kom fra mig. Altså et link der åbner den tåbelige windows mail, der jo er outlook ekspres. Jeg har så arbejdet mig frem til at jeg skal tilføje min/mine mail-adresser til programmet. Det er så forsøgt, men jeg kan sgu stadig ikke sende mail. der popper en fejlmeddelse op vedr. server navn og udbyder , sikker ssl osv
Avatar billede vejmand Juniormester
07. maj 2012 - 23:51 #14
Citat fra linket, jeg lagde ovenover:

Adgang til den digitale postkasse på borger.dk får du ved at logge ind og klikke på fanebladet "Post" øverst på siden.
Citat slut.

Har du gjort det?
Avatar billede fipper1 Nybegynder
07. maj 2012 - 23:57 #15
ja det har jeg, så kommer man ind i sin Eboks og kan læse mails fra alle myndigheder man har tilmeldt. så så langt er jeg da
Avatar billede fipper1 Nybegynder
07. maj 2012 - 23:59 #16
det ville også være meget nyttigt når man skal skrive til f.eks amtet. så får man hurtigere svar!
Avatar billede vejmand Juniormester
08. maj 2012 - 00:11 #17
Så har jeg lige været inde i min digitale postkasse.
Klik på "Ny Post", så skulle der gerne åbne et post-program. (Og der er hverken Windows Mail, Outlook Express eller lign.)
Avatar billede fipper1 Nybegynder
08. maj 2012 - 00:12 #18
ok prøver lige
Avatar billede fipper1 Nybegynder
08. maj 2012 - 00:30 #19
uha tror sgu du ved at knække nøden... hmm men jeg kan umiddelbart ikke få vist den rigtige myndighed i søg modtager, men det må sgu være et spørgsmål om at tilmelde de forskellige..... skriv et svar og jeg kvitterer... tak for din tid... jeg vender lige tilbage med en melding om det nu også lykkedes helt. Men skal i seng nu. Skal tidligt op. Tak for du gad bruge tid på dette spørgsmål. mvh ole
Avatar billede vejmand Juniormester
08. maj 2012 - 00:41 #20
Velbekomme, du skriver bare igen, hvis det ikke lykkes for dig.  :-)