Avatar billede SeverinHansen Nybegynder
02. maj 2012 - 23:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Opgradering af grafikkort i Acer M5811

Jeg har en Acer stationær M5811. Den har en Intel i3 530, 6GB DDR3 ram og er udstyret med et Geforce GT 320.

Jeg ønsker at opgradere min computer med et nyt grafikkort, hvilket jeg har tænkt skulle være et Geforce GTX 560, ikke TI eller SE.

Mit spørgsmål er om min strømforsyning kan klare det i computeren. Geforce GTX 560 tager 170W hvor det gamle tog 43W. Det er en stor forskel og jeg er bange for at gøre noget før jeg får råd.

Jeg har desuden ingen planer om at overclocke min i3'er.

Er åben overfor alle forslag af alle arter.

Mange tak for jeres opmærksomhed.
Avatar billede Blueeyez Mester
03. maj 2012 - 09:59 #1
Jeg søgt og fandt denne pc: http://www.proshop.dk/Stationaer-computer/Acer-Aspire-M5811-2221716.html

Er dette din computer eller ej? :) (Jeg tjekker blot op, så jeg ved hvad det er vi præcist ha rmed og gøre.

Så skriver du det skal være alm 560 -> http://www.edbpriser.dk/grafikkort/zotac-geforce-gtx-560-2-gb-id-5506151.aspx?q=nvidia+560

Følgende anbefales en 450W strømforsyning og din pc burde have en 500W strømforsyning i sig, så du burde få strøm nok :) Eneste kan være at du skal være sikker på din strømforsyning har et 6 pin stik i sig :) (Men jeg vil dog mene den skulle have følgende i sig..
Avatar billede KHHP Juniormester
03. maj 2012 - 10:00 #2
Først skal du tage et kig på din strømforsyning og så skal du kigge efter hvor mange Watt den har i OUTPUT. Med din opsætning kunne jeg forestille mig at du lige nu har en 300-400W forsyning, som godt burde kunne klare det ekstra grafikkort. Jeg har selv en i3 2100 og et Radeon HD5670 1GB samt 8GB RAM og 3 harddiske. Jeg bruger lige omkring 150W når jeg belaster den under spil, og jeg har en strømforsyning på 750W OUTPUT.
Avatar billede SeverinHansen Nybegynder
03. maj 2012 - 10:02 #3
Tak for svarene. Ja det er den computer, bortset fra grafikkortet i min er 320GT eller er alt ens.

Jeg mener også at have hørt den har en 500W strømforsyning.
Og det er det grafikkort ja.

Hvis jeg har en 500W strømforsyning, skal jeg så bare opgradere? :)
Avatar billede Blueeyez Mester
03. maj 2012 - 10:12 #4
#3 Hvis du er sikker på der er 1 6 pin kabel i din strømforsyning og du skal os lige tjekke oo på om der er plads til grafikkortet.. Det værste jeg kan se for mig er faktisk plads mangel og at du ikke har køling nok i din pc.. (Nærmere betegnet air flow).. Luften i pcen skal helst flyttes så pcen kan holdes kølig og grafikkortet har trodsalt en del kræfter i sig..
Avatar billede SeverinHansen Nybegynder
03. maj 2012 - 10:28 #5
Computeren er meget stor og det er meget plads indeni den. Den har virkelig god køling, den kører ved 35 grader efter flere timers spil af fx Black Ops.

Hvordan finder jeg ud af om det er 1 6 pin kabel i min strømforsyning? Hvordan ser det ud?
Avatar billede SeverinHansen Nybegynder
03. maj 2012 - 10:35 #6
Har søgt på Google.

Ja et 1 6 pin power connector har det rigtigt mange af, næsten 10, det har også det lidt hvide gennemsigtige som bruges på IDE harddiske og det helt tynde til SATA.
Avatar billede SeverinHansen Nybegynder
03. maj 2012 - 10:36 #7
Avatar billede SeverinHansen Nybegynder
03. maj 2012 - 10:43 #8
http://olfred.org/foto.jpg

Som jeg forstår det er det en 450W strømforsyning.
Avatar billede Blueeyez Mester
03. maj 2012 - 11:25 #9
#5 - 8

Hvis du er sikker på der er plads så er det jo super, din strømforsyning burde godt kunne trække dit system :) Du kan købe en strøm måler og smække til og se hvor meget strøm din pc bruger når du spiller i Black Ops.. så bliver systemet presset meget og så får du mest afvide :) Husk dog at fjerne den strøm værdi dit grafikkort bruger nu og læg de 150W oveni som 560 bruger :)

Husk og bed om et svar når du har fundet løsningen.
Avatar billede SeverinHansen Nybegynder
03. maj 2012 - 11:32 #10
Jegh ar købt grafikkortet nu, da jeg har søgt og set mange andre har opgraderet med samme range grafikkort uden problemer. Jeg tror sagtens at strømforsyningen kan klare det. Tak for hjælpen! :) Jeg har målt op og der er massere plads til det jeg har købt :).

http://www.amazon.co.uk/dp/B0057NFTI8/ref=cm_sw_r_fa_asp_HZYcD.192E7N9
Avatar billede SeverinHansen Nybegynder
09. maj 2012 - 21:46 #11
Bare for interesserede, så virker kortet perfekt, ingen problemer, bliver overhovedet ikke varmt og kører som en drøm. Bare hvis nogen sad med samme tanker :).