Avatar billede raft81 Nybegynder
02. maj 2012 - 21:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Infoskærm i Sportshal

Hej

Vil opsætte en 40" skærm i en sportshal med informationer til brugerne i hallen.
2 spørgsmål:

- Et beskyttelsesmodul til skærmen, hvor skal man finde sådan et?

- Software til systemet. Har nogen nogen referancer?
03. maj 2012 - 09:26 #1
Avatar billede Panen Nybegynder
03. maj 2012 - 09:33 #2
- Beskyttelsesmodul ved jeg ikke hvor du kan finde.

- Med hensyn til software tror jeg som standard at man kobler sin skærm til en PC hvorfra der kan vises powerpoint, video, hjemmeside eller billeder.

En anden ting som jeg har spekuleret lidt over på det sidste, er at den nye generation af Samsung fjernsyn har det såkalde SmartTV som gør det muligt at installere Apps på sit TV.
Jeg har selv et developer licens til SmartTV så jeg kan og har udviklet forskellige Apps til deres fjernsyn. Man kunne muligvis udvikle et lille informations App til at installere på sådan et TV, som vil gøre det muligt at vise lige de informationer man lyster, fra en database, hjemmeside eller anden form for server.
Så slipper man pludselig for at have en computer indover som skal stå tændt og være koblet på.
Avatar billede Panen Nybegynder
03. maj 2012 - 09:35 #3
Ja det er egentligt det som deres InfoBoard kan.
Hos Samsung SmartTV er der bare endnu flere muligheder, men også mere at sætte sig ind i sikkert :)
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
03. maj 2012 - 10:01 #4
www.mermaid.dk?

Deres skærme leveres med et ekstra beskyttede lag, som dækker hele fronten, og som derfor kan tage de fleste skader. Derudover kan denne flade rengøres med almindelige rengøringsmidler i modsætning til panelet i de fleste skærm, som reelt ikke kan tåle ret meget rengøringsmiddel.
03. juli 2012 - 13:22 #5
(Hvad endte denne med ?)
Avatar billede raft81 Nybegynder
03. juli 2012 - 13:36 #6
Opsætning af egen skærm og computer. Styring af info via powerpoint.
Afventer om det bliver en succes, hvorefter der kan invisteres i de i øvrigt meget dyre systemer