Avatar billede DonPipe Nybegynder
02. maj 2012 - 18:08 Der er 7 kommentarer

Boot frisk på hver gang den...

Hejsa. Har ledt efter det i et stykke tid men ved ikk lige hvad det er så håber i ka hjælpe mig lidt.

Da jeg var i Tyrkiet nogle år siden, havde de installeret noget på computerne i netcafeen, som gjorde at hvergang man bootede så var computeren helt clean. Det betød at man ku installere lige hvad man ville. Hente billeder eller gemme et savegame og hvis man genstartede så nustillede den alt.

Skal nemlig sætte 10 computere op et sted, hvor jeg ikke gider at rode med virus og uønskede ting på computeren. Gider heller ikk at begrænse computeren for alt muligt eller installere smartlaunch eller noget i den dur.

håber i ka hjælpe mig lidt. noget siger mig computerne booter fra en en clean iso men ingen anelse. Håber det noget i kender til?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. maj 2012 - 18:23 #1
Vil anbefale du køber Acronis til at lave imagefiler af systemet.
Er pc'erne fysisk ens?
http://www.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/
Bruger selv 2011 versionen.
På min pc med Xp tager det ca 15 minutter at gå "tilbage".
Men tiden afhænger selvfølgelig af hvor maget man har koblet på.
Man kan prøve acronis i en prøveperiode før køb.
Avatar billede Hans Mester
02. maj 2012 - 18:33 #2
Der findes både software- og hardwareløsninger. F.eks. deep freeze og safetycard
Avatar billede dumle29 Nybegynder
03. maj 2012 - 08:49 #3
ville forslå hardware, men det er mere fordi jeg selv kunne finde på at prøve at hacke mig uden om softwaren :P

http://www.dealextreme.com/p/pci-data-recovery-disk-protection-card-25094

http://www.dealextreme.com/p/recoverystar-crash-recovery-pci-card-for-pc-2896

to kort begge til en 50´er.

vil ikke sige at de virker, for jeg har ikke selv haft brug for dem, og derfor ikke prøvet dem, men til en 50´er kan jeg ikke se et problem :)

Det skal lige siges at det tager omkring en måned i forsendelse, men det er da gratis :)

Butikken er troværdig nok.
Avatar billede dumle29 Nybegynder
03. maj 2012 - 08:59 #4
det ser lidt ud som om de her kort bare tillader forskellige boot modes, mens det er softwaren der gør arbejdet. igen, de koster en 50´er
Avatar billede DonPipe Nybegynder
04. maj 2012 - 17:06 #5
Jeg takker "tilaffald" ... det var deepfreeze jeg ledte efter.
Avatar billede DonPipe Nybegynder
04. maj 2012 - 17:09 #6
hvordan giver jeg så point til dig min ven??? :)
Avatar billede dumle29 Nybegynder
05. maj 2012 - 00:25 #7
du skal bede tilaffald om at oprette et svar, men hvis han ikke kommer tilbage for at tjekke skal du ikke af med dem endnu :P