Avatar billede Forsejtildig Nybegynder
02. maj 2012 - 08:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

HDD installation

Hey

Jeg står overfor at købe en ny stationær pc da min gamle netop er brændt sammen.
Jeg havde denne til reperation og det viste sig at det ikke kunne betale sig at lave den, men de kunne til gengæld konstatere at harddisken ikke har lidt skade.

Mit spørgsmål er nu om jeg kan købe en hvilken som helst computer og sætte min gamle harddisk i?

Det er en Western Digital  1 TB SATA/32MB Cache WD10EADS hvis det gør nogen forskel :)

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2012 - 09:09 #1
ja stort set
den skal bare være med sata stik og det er alle nye bundkort

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16822136284

den kan selvfølgelig ikke bruges i en bærbar men det ved du vel

m.v.h
Avatar billede kurt54 Ekspert
02. maj 2012 - 09:10 #2
Nej der findes PCere der ikke håndterer SATA. Men stort set alle moderne PCere håndterer det. Det findes også enkelte små PCere hvor der ikke er plads til en ekstra harddisk. Jeg ville foretrække at tilføje den - du kan ikke være sikre på at bootte på den gamle installation på grund af drivere med mere. Muligvis kan du få den op i fejlsikret tilstand og lappe der, men det er ikek ideelt.
Avatar billede dumle29 Nybegynder
02. maj 2012 - 09:12 #3
Jo det kan du godt :)

Den skulle så starte som den skulle.

jeg ville dog anbefale at køre drivercleaner, og så installere driverne forfra, eller alternativt installere den som en ekstra harddisk, og så have en anden med et primært styresystem på :)
Avatar billede dumle29 Nybegynder
02. maj 2012 - 09:14 #4
hov, den skulle ikke have været et svar :P
02. maj 2012 - 09:30 #5
Ref #3: [drivercleaner] !!! Det mener du ikke seriøst ? Det er et fup og fidus program...
Avatar billede Juan08 Nybegynder
02. maj 2012 - 10:55 #6
Hej
Forstår ikke hvorfor du vil købe en nu Stationær pc UDEN HD og så sætte den gamle ind....Tror ikke der er penge at spare!

Hvad med at bruge den GL HD som backup/sikkerhed?

Køb ny pc m HD og køb også denne:
http://www.sandberg.it/da-dk/product/USB-All-In-1-Hard-Disk-Link

Så er du dækket ind (og du kan overføre dit indhold til ny HD) med sikkerhed/Backup og det er billigt

MVH JAN
Avatar billede Forsejtildig Nybegynder
02. maj 2012 - 16:48 #7
1000 tak for de mange svar og gode ideer :)

Cheers!
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2012 - 18:09 #8
jeg troede at du ville bede en om at lægge et svar du kunne acceptere men man skal åbenbart bare uopfordret lægge et

du bliver også hjulpet med svaret at det er et fidus program så hvorfor belønner du ham så??????????
02. maj 2012 - 22:31 #9
Ref #8: ENIG !
Avatar billede dumle29 Nybegynder
03. maj 2012 - 11:17 #10
nu må i styre jer, som jeg sagde var det en fejl at jeg lavede det som et svar, jeg åbner gerne et tomt et hvor forfatteren kan få pointsne tilbage, hvad angår drivercleaner mente jeg driver sweeper.

så vidt jeg kan se har i heller ikke mangel på points, og jeg synes at det er dybt ubehageligt at i skal være så fjendtlige når man laver en fejl. Det er sq da også svært når man hverken kan redigere eller slette sine indlæg
03. maj 2012 - 12:07 #11
Pointen er også at så tror andre der kommer ind på denne tråd 'udefra' af netop nævnte [DriveCleaner] var løsningen...

Har du et LINK til nævnte [driver sweeper] ?
Avatar billede dumle29 Nybegynder
03. maj 2012 - 13:22 #12