Avatar billede Nesta Juniormester
02. maj 2012 - 07:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Systemharddisk larmer under opstart

Hej

For en måneds tid siden installerede jeg Windows XP Home på en WD Raptor harddisk. Jeg installerede de programmer, jeg skulle bruge m.m.

Der er løbende blevet installeret en del opdateringer, bl.a. SP3. Men for en uges tid siden er systemharddisken begyndt at larme under opstart. Måske fordi den er kold, men den har ikke gjort det hele tiden. Det er som om, den skal bruge en del kræfter på at loade Windows ind og støjer derfor meget.

Efter ca. fem minutter når den er varm, siger den ikke en lyd. Hvad kan det være, den larmer sådan ved opstart?

http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/h2o38037.jpg

Kan det have noget med opstartsprogrammerne i msconfig at gøre?

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2012 - 08:14 #1
nej jeg tror du lynhurtigt skal få skiftet din harddisk ud
den skal absolut ikke sige andet end den lave suselyd når den kører rundt og søger på pladerne

der er også garanti på harddiske så hvis du har kviteringen så få den byttet

det vil ikke hjælpe at ignorere det for så kommer nedbruddet bag på dig

de laver mil. af harddiske så en % del kan jo være med fejl sådan er det bare og vi har alle været ude for det

m.v.h
Avatar billede Nesta Juniormester
02. maj 2012 - 08:25 #2
Jeg tror ikke, jeg fik det formuleret ordentligt :)

Den suselyd du snakker om, er den lyd, harddisken kommer med. Den gør det under opstart og fortsat nogle minutter, mens jeg er kommet på skrivebordet. Efter nogle minutter stopper den.

Jeg tror, det er en normal suselyd, men jeg forstår bare ikke, hvorfor den ikke har gjort det hele tiden, men først er begyndt på det nu. Måske pga. nogle programmer eller opdateringer.

Jeg har købt harddisken brugt.
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2012 - 08:38 #3
hvis det er den lyd er det når den defragmeterer eller virustjekker eller andet uden at vide hvad du har kørende på den

den spinner op og søger på harddisken - derved fremkommer den suselyd og den er helt nomal

nogle harddiske kan du slet ikke høres - andre suser en lille smule
du har sikkert bare ikke lagt mærke til det før nu

så glem du det hvis den kører normalt

m.v.h
Avatar billede Nesta Juniormester
02. maj 2012 - 08:45 #4
Okay, tak.
Avatar billede Juan08 Nybegynder
02. maj 2012 - 11:06 #5
Hej
I msconfig ville jeg slette alt, dog ikke flueben ved A-virus program
og ASUS......+ Windows. Så går det hurtigere ved opstart og de fleste er jo update og de behøver jo ikke at køre daglig/ugentligt

MVH JAN
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2012 - 18:10 #6
ved ikke om det var svaret
men ellers må du tage stilling til det