Avatar billede Redman Nybegynder
01. maj 2012 - 08:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Brug af billeder til Hjemmeside?

Hej Eksperter.
Jeg ville høre om der er nogle regler eller love for at "låne" billeder fra nettet til egen hjemmeside.
fx. billeder fra DHB (Danmark's Hurtigeste Bil) og andre træf.
Ville det være ok?

På forhånd tak! :-)
V.H. Mathias.
Avatar billede KHHP Juniormester
01. maj 2012 - 08:39 #1
Det er omfattet af ophavsretsloven, kan ikke lige huske hvilken paragraf, men for at du må bruge andres billeder på dit site, så skal du indhente en skriftlige tilladelse fra den side du "låner" billeder fra. Jeg har flere gange fået lov til at låne billeder af andre sider, bare jeg skrev nedenunder, hvor jeg havde billederne fra.
Avatar billede Redman Nybegynder
01. maj 2012 - 08:50 #2
Okay, mange tak! - Det var lige det jeg havde brug for at vide!
Mange tak for hjælpen! :-)
Avatar billede KHHP Juniormester
01. maj 2012 - 12:36 #3
Så skal du vel også have et svar fra mig, så folk kan se at problemet er løst?
Avatar billede Redman Nybegynder
18. maj 2012 - 18:14 #4
..