Avatar billede Unger2201 Nybegynder
30. april 2012 - 19:12 Der er 18 kommentarer

Hjælp til køb af bærbar 2 :)

Hej igen :)
Jeg har 7000 kr til køb af bærbar. Jeg skal bruge den mest til spil f.x Battle field 3 og MW2 og vil godt have den kan trække dem ordenligt, uden at lagge o.s.v.
Håber i kan hjælpe mig :D
(Det skal være en bærbar, og giver 60 point for svar)
Avatar billede mathias2405 Nybegynder
30. april 2012 - 19:22 #1
for 7000 kr til en bærbar skal du ikke forvente en pc der kan køre spil i højeste kval. i hvert fald ikke særlig længe.
jeg har selv købt en helvedes dyr bærbar (langt over 7000kr) og nu aver jeg mig over at jeg ikke købte en god stationær og en billig bærbar. (men det går også meget på om du bor hjemme og om du bor to steder og alt det der...)

ellers så kik på ASUS de har lavet nogle gamer bærbar
www.komplett.dk sælger nogle af deres gamer bærbare

mvh Mathias
Avatar billede pstidsen Novice
30. april 2012 - 19:39 #2
Enig med #1!

Det bedste man kan få til 7000 er disse tre: http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=5187095;6727138;6725204 især den fra Medion!
Avatar billede Galadan Nybegynder
30. april 2012 - 23:50 #3
Med 7000 som max, ville jeg købe denne maskine:

ASUS N53SM S1086V

Kort sagt, mest for pengene!

Ja, til at en stationær ville være optimalt, men hvis man som mig tager sin slæbbare med over alt så er det her altså lige pt. den jeg selv ville vælge.

Hvis den skal tages med kan jeg IKKE anbefale dig over de 15,6 tommer, derimod har den altså et ok grafikkort og opløsningen på skærmen er god.

Mvh. Galadan
Avatar billede mathias2405 Nybegynder
01. maj 2012 - 12:02 #4
Jeg vil anbefale "ASUS K55VM 15.6" HD" den har 2gb grafikkort, 8gb ram og I7 processor. det må  være mere end regiligt. den burde kunne klare 2-3 år i fremtiden inde for gaming. :)

(Pris: 6495kr.)

Mvh Mathias
Avatar billede pstidsen Novice
01. maj 2012 - 16:30 #5
#3 og #4: Grafikkortet, som er det allervigtigste når man snakker gamer computere, er for dårligt! Det er kun et 630M (http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-630M.63761.0.html) og det er langt fra godt nok til BF3 (det er der dog ikke noget der er medmindre man snakker bærbare til 15.000+)! Den fra Medion jeg anbefalede har et 460M (http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-460M.33612.0.html) hvilket er betydeligt bedre end 630M. På alle andre områder er den fra Medion også bedre (eller lige så god)*. Den fra Medion har også en SSD hvilket gør at computeren kan starte op på få sekunder og at spillene vil køre MEGET bedre.

*ASUS K55VM har dog 3610QM processor (http://www.notebookcheck.net/Intel-Core-i7-3610QM-Notebook-Processor.72681.0.html) hvilket er lidt bedre end 2630QM (http://www.notebookcheck.net/Intel-Core-i7-2630QM-Notebook-Processor.41483.0.html).
Avatar billede mathias2405 Nybegynder
01. maj 2012 - 16:49 #6
det er ikke helt rigtigt. 630M er med 2 GB og 460M er derimod kun med 1.5 GB i grafik.
det med SSD er ikke overdrevet hurtigere end HDD (ikke andet end et par få sekunder, omkring 10-15 sek.) men SSD er også meget meget dyrere.
Avatar billede Unger2201 Nybegynder
01. maj 2012 - 18:06 #7
Hvad er godt inden for stationære med gaming. Har tænkt lidt over at købe en billig bærbar og en stationær til spil. Bærbaren skel mest bruges til, at tage med i skolen og lave skole arbejde. Prisen kan godt komme op på 10000 med bærbar og stationær. :D
Avatar billede mathias2405 Nybegynder
01. maj 2012 - 18:17 #8
jeg ved ikke om du mangler skærm og hele pakken til en stationær eller er der en herhttp://www.komplett.dk/k/ci.aspx?sku=10602 og du kan måske finde andre der inde som måske finder dig mere passende.. :) hvis der ikke er nogle du lige falder over umiddelbart så kan du også kikke på http://www.sharkgaming.dk/gamer-computere/intel-gamer-computere.html de har også nogle fantastiske maskiner til en god pris ;)

mvh Mathias
Avatar billede Unger2201 Nybegynder
01. maj 2012 - 18:44 #9
Jeg Mangler det hele til stationær..
Avatar billede pstidsen Novice
01. maj 2012 - 19:00 #10
#6: Der er du igen galt på den. Hvis du har kigget på mine links kan du se at en 460M model er medet bedre end 630M. Hvor meget dedikeret hukommelse der er, er underordnet. 1,5GB er mere end nok! Det med SSD'ens hastighed er også forkert. En Windowsbaseret computer med SSD starter nærmest med det samme. Derudover starter alle andre programmer også hurtigere. I dag er harddisken også flaskehalsen i mange spil. Det undgår man med SSD. Se en detaljeret sammenligning af de to typer her: http://en.wikipedia.org/wiki/Solid-state_drive#Comparison_of_SSD_with_hard_disk_drives . Det er korrekt at SSD'er er dyrere. Det er også derfor at Medion kun har valgt at putte en 80 GB SSD i. Det er selvfølgelig meget lidt plads, så derfor er der også en 750 GB HDD til alle ens filer. Det er vel også ligegyldigt at SSD'er dyre når bare slutprisen på computeren er god??

#7: Har du skærm og tastatur allerede? For ellers render det op i den samme som en bærbar.
Avatar billede Unger2201 Nybegynder
01. maj 2012 - 21:16 #11
Nej har ikke skærm :D
Avatar billede pstidsen Novice
01. maj 2012 - 22:40 #12
Så køb den bærbare fra Medion :)
Avatar billede Unger2201 Nybegynder
03. maj 2012 - 17:32 #13
pstidsen kan ikke finde den fra Medion kan du sende link igen????
Avatar billede pstidsen Novice
03. maj 2012 - 19:34 #14
Avatar billede Unger2201 Nybegynder
03. maj 2012 - 22:59 #15
pstidsten der er kun de 2 acer ikke den fra medion??
Avatar billede pstidsen Novice
03. maj 2012 - 23:22 #16
Tjaaa.. Det er væk. Måske bliver den ikke solgt mere.
Avatar billede pstidsen Novice
03. maj 2012 - 23:24 #17
Nej den er bare væk fra edbpriser.dk . Her er den inde på Medions side: http://www.medion.com/dk/electronics/prod/MEDION®+ERAZER®+X6813+GAMER+(MD+97833)/30012631A1
Avatar billede pstidsen Novice
03. maj 2012 - 23:25 #18