Avatar billede NicklasHL Nybegynder
29. april 2012 - 21:32 Der er 15 kommentarer

Ny computer - men hvilken?

Jeg skal nok meget snart til at have en ny computer, da min nuværende er ved at sprænge de tapestykker jeg har været nødt til at binde den ind i, da jeg ikke har kunnet finde reserve hængsler..

Men nu ved jeg ikke hvilken computer jeg skal købe mig, men jeg har nogle krav til den, som jeg ville ønske mig at den havde :)

- Det skal helst være en ultrabook (eller tablet; hvis det findes hvor det kan leve op til de andre krav), da jeg skal have den med i skole 5 dage om ugen.
- Den skal helst ikke have en skærm der er mindre end 13"
- Den skal kunne kobles til min eksterne skærm, så jeg kan bruge 2 skærme samtidig, og det skal være i god opløsning begge steder.
- Den skal kunne trække LOL, Minecraft, Portal og andre lignende spil, i høj opløsning på min 21,5" eksterne skærm.

Andre krav tror jeg ikke der er, selvom disse nok er rigeligt.. :)
Avatar billede pstidsen Novice
29. april 2012 - 22:20 #2
Umuligt. Du får en en ultrabook der kan trække spil i høj opløsning - slet ikke tablet!
Avatar billede pstidsen Novice
29. april 2012 - 22:26 #3
#1: Det er jo ikke nogen ultrabook :o
Avatar billede pstidsen Novice
29. april 2012 - 22:36 #4
#0: Hvad er vigtigst for dig? At den kan spille eller er lille og let? De to ting hænger ikke sammen så det findes ikke pt.
Avatar billede mireigi Novice
29. april 2012 - 22:43 #5
@pstidsen (#3): Som #4 skriver, så er kræfter typisk på bekostning af størrelse. Den vejer kun 2.5kg, hvilket ikke er særligt meget.

Men kig her, hvis du ikke mener det er godt nok:
http://www.mm-vision.dk/vishovedgruppe.asp?hovedgruppe=notebook
Avatar billede pstidsen Novice
29. april 2012 - 22:55 #6
2,5 kilo er da standard for en bærbar. Langt fra en ultrabook. Så er det jo op til spørger hvad han/hun vægter højest - vægt eller kræfter =)
Avatar billede NicklasHL Nybegynder
30. april 2012 - 20:20 #7
Jeg skal jo bruge den til skole hver eneste dag, så jeg er jo nok desværre nødt til at sige at vægten er det vigtigste..
Men jeg vil helst ikke gå alt for meget på kompromis, selvom vægten skal ned, så behøver det jo ikke nødvendigvis betyde at den ikke kan andet end Word og OneNote.. :)

Jeg tænker lidt på den her: http://zenbook.asus.com/zenbook/?c=original , men den er dog lidt for dyr, så jeg tænkte lidt på om der eventuelt skulle findes nogle lidt billigere alternativer derude et sted? :)
Avatar billede pstidsen Novice
30. april 2012 - 21:48 #8
Hvordan i al verden kan du tænke på at købe Macbook Air og så finde ASUS Zenbook og sige den er for dyr?!? Den er jo billigere (medmindre du skal have 256 GB SSD, men så får du også en i7 processor i stedet for en i5, hvilket er MEGET mere end de 200 kroner, som den koster mere, værd) og bedre/lige gå god på alle punkter. Se en sammenligning af forskellige modeller her: http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=5204001;5204002;6306165;5635104;6289444

Hvis du vil se på noget billigere så er der noget her: http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=5635092;5635091
Avatar billede NicklasHL Nybegynder
30. april 2012 - 21:59 #9
Jeg mener nu heller ikke at jeg har skrevet noget om Macbook Air.. :)
Den er vildt fed, men man kan ikke få OneNote til den og prisen er for høj, så den var ude fra starten af :)

Men tak for de forslag du kommer med, jeg er brændt lidt varm på den der Asus, så det kan være det ender med at jeg køber den :)
Avatar billede pstidsen Novice
30. april 2012 - 22:01 #10
Det må du virkelig undskylde. Jeg blandede to tråde samme =) Beklager! :)
Avatar billede pstidsen Novice
30. april 2012 - 22:04 #11
Avatar billede mikaelch Novice
13. maj 2012 - 00:03 #12
denne skulle gerne kunne trække det og langt mere til http://www.laptops.dk/product_info.php?cPath=203&products_id=4446
men dette her i kan man i hvert fald ikke sig computer er langsom = Intel Core i7-2640M 2,8GHz
Avatar billede pstidsen Novice
13. maj 2012 - 00:08 #13
#12: Dog ikke ligefrem let og der er en mekanisk harddisk der hænger lidt... Den er selvfølgelig en plovmand eller to billigere.

NicklasHL: Hvad blev det til for en???
Avatar billede NicklasHL Nybegynder
13. maj 2012 - 00:28 #14
Jeg tror jeg venter lidt længere med at købe en ny, så kan producenterne udvikle deres modeller til at være tyndere og kraftigere imens :)

Min midlertidige tape-løsning holder faktisk bedre end jeg havde forventet :D

Men jeg takker jer der har svaret her :)
Avatar billede mikaelch Novice
13. maj 2012 - 00:44 #15
denne her er sat ned fra 7000 kroner til 4995 kroner så der får du meget computer for dine penge den er en del lettere , lille smule langsommere computer men et super tilbud til prisen http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=4357

men vis skal være det noget af hurtigts og let computer kommer vi over 10.000 kroner alle de steder jeg har tjekket