Avatar billede tillah Nybegynder
11. januar 2000 - 11:36 Der er 7 kommentarer og
10 løsninger

Farvel Eksperter

Jeg vil blot informere jer alle om at jeg r færdig med eksperten, sjovt som det var er det for usriøst og for ged'et
Jeg har valgt at følge mere med på de mere seriøse mailinglists og jeg satser mere konkret på linux end det her WinBlows site.
Til de utallige lamere der trofast hverdag opretter latterlige spm's herinde: TÆNK JER FOR HELVEDE OM! I skruer hjernen 2TALT fra og spørge bare herinde..prøv at søg på nettet inden I stiller spade spørgsmål, tænk I kunne lære noget ved det..
Overbevis mig om at Eksperten.Dk er sejere en mailinglist etc og du får points
MVH
TTillahFK
Avatar billede michaelras Nybegynder
11. januar 2000 - 11:47 #1
Jeg må give dig 100% ret, en stor del af de spørgsmål der stilles her er enten stillet før eller spørgsmål som enhver der bare tænker sig en smule om vil kunne svare på. Spørgsmålene af den lidt sværere art er alligevel ikke til at få svar på, men på den anden side er det så heller ikke til at finde svaret andre steder på nettet. Mange af de spørgsmål der stilles er direkte chat, hvilket jeg synes giver Eksperten et dårligt ry, sidens ide er lige netop at give folk, der sidder fast i et eller andet problem, eller har et spørgsmål de ikke kender svaret på, et forum hvor de har mulighed for at finde deres svar...

Hvis folk prøvede at benytte sig af Søg muligheden ville man fx. slippe for den stadige strøm af OnMouseOver i Javascript; jeg tror efterhånden at der er stillet 100 spørgsmål om dette emne, alle så og sige det samme spørgsmål...

Nå det var bare min mening...

Michael
Avatar billede jumper Nybegynder
11. januar 2000 - 11:53 #2
tillah, jeg fik kontakt til DonTron herinde, nu arbejder jeg for Jubii og udvikler Jubii Chat med DonTron ;)

Kan du det på en mailingliste? ;)

Men ellers er jeg da enig med både dig og michaelras, der bliver konstant stillet lamer spørgsmål herinde ;)

/Thor
Avatar billede pingo Nybegynder
11. januar 2000 - 12:01 #3
Tja.

Umiddelbart kan jeg give dig ret i noget af det du siger, og ikke i resten.

Generelt er forskellen på mailinglist's og eksperten at mailinglists udkommer med guldkorn, som du ikke nødvendigvis har brug for, men måske nok er meget interessante - og i mange tilfælde kender du godt de ting de skriver om. Mens dette gør mailingslists gode til at informere dig om større ting, kan eksperten supplere ved at løse de konkrete problemer du støder ind i, du kan som regel ikke finde et specifikt problem ved at søge mailinglister igennem.

Hvad seriøsiteten angår vil jeg godt give dig ret - når der bliver stillet et spørgsmål er der ALT for mange der kommer med ikke brugbare svar, eller svar der absolut ikke er uddybende, da de lige skal nå at svare før alle andre. Jeg kunne enkelte gange godt tænke mig at man en gang for alle kunne udelukke en bruger fra at deltage i ens tråd, eller helt at deltage i alt hvad du opretter - der er nemlig de typer der evigt og altid SKAL svare useriøst på spørgsmålene. Der skal til denne seriøsitets del dog siges at jeg enkelte gange har haft success med at oprette spørgsmål hvor der specifikt står at bedste og mest fyldestgørende svar efter en uge får point'en - det får folk til at gøre sig mere umage - men jeg har også erfaret at 15,30 og 60 point for spørgsmålene ikke rækker hvis man vil have et ordentligt svar!

Og hvad "WinBlows"/Linux diskutionen angår - så gider jeg slet ikke koncentere mig om den - eksperten dækker jo begge dele fuldt ud, og de kategorier der er brug for bliver jo oprettet - og Linux gruppen findes jo også. Måske handler det om at de kategorier der bliver brugt mest er de kategorier felst mennesker interesserer sig for, eller skal bruge hjælp omkring - og med 39 indlæg i Linux gruppen mod 201 i de 3 Windows grupper er det nok forklaret at det ikke er det brugerens interesse ligger omkring. Og tager man så OS/2 gruppen med, ja så er billedet jo nok tydeligtgjort - da den kun har 2 indlæg.

Jeg tror det handler om at du skal benytte både dine mailinglister og eksperten hvis du vil få mest ud af det - benyt mailinglisterne til at få ny viden, og brug eksperten den dag du har en lille og akut problem. Jeg bruger sjældent eksperten til at stille spørgsmål, da jeg sjældent har problemer - men når jeg så har dem er det rart at kunne få svar fra folk - og det syntes jeg som regel man får - godt nok får man typisk 5-10 svar hvor man kun kan bruge ca. 30% til noget - men det er jo igen noget med seriøsiteten.

Mvh

Brian Binnerup

Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2000 - 13:18 #4
Ok jeg har fået løst flere spørgsmål herinde i forhold til hvad diverse hotlines har kunne klare. Jeg er dog godt klar over, at der er nogle, som mener, at de er så kloge, at de kan undvære hovedet. Det er kun godt for dem, vi andre kan desvære ikke få glæde af det. ;o)
Avatar billede sjensen Nybegynder
11. januar 2000 - 13:52 #5
Jeg sender med vilje mit indlæg som en kommentar fordi jeg ikke er interesseret i dine points. Skriv selv et svar og accepter det og få dine points igen, fordi du kan få brug for dem senere.

Jeg er som du måske kan forstå, ikke helt enig med dig.

Uanset hvor du i det daglige færdes vil der altid nogen der er være mere eller mindre begavede, og altid nogen der råber højere end andre. Sådan er det også herinde. Ind imellem bliver man sjoflet af en idiot der ikke har noget fornuftigt at sige, men sådan er det jo alle steder. Forskellen på dette forum og det virkelige liv er at man ikke kan pande idioten en på skallen, selvom man måske havde lyst. Så eksperten er på den måde med til at holde fred i verden. Mange af dem der ellers ville ryge i slagsmål får afløb for deres frustrationer herinde. Lidt på samme måde som du nu selv har gjort med dit spørgsmål.

Så tilbage til tanken: På trods af alt det lort der fyres af, både som spørgsmål og som svar, kommer der ind imellem et guldkort hist og her. Det ville der ikke gøre hvis alle der ikke gider lortet bare kvitter og overlader det til tumperne. Hvem skal så hjælpe de der har det egentlige behov ?

Og det er trods alt stadig det der er målet med eksperten. Points er bare til at få folk til at vurdere værdien af svar på deres spm men jeg giver dig ret i at der er alt for mange der fokuserer på at få points istedet for egentligt at hjælpe. Men man forstår det måske bedre når man ser spørgsmål som: Hvem vil købe mine points ??

Så alt i alt anbefaler jeg dig at blive og hjælpe hvor du kan, og så se gennem fingre med den larm der er. Du kan jo heller ikke gå på strøget i fred og ro uden larm, men det afholder dig vel ikke fra at gå der engang imellem ?

Hilsen herfra til alle, også larmerne og idioterne. Verden er til for alle,

sjensen
Avatar billede stroehm Nybegynder
11. januar 2000 - 14:02 #6
Jeg håber da ikke at det er pga af sådan nogle som jeg!  :(
-der skræmmer dig væk.
tror du ikke at der er 'dumme' medlemmer på en Mailingliste? eller i en evt. nyhedsgruppe?
De steder har jeg selv oplevet de 'dumme' men har ikke haft muligheden for at ignorere dem da jeg jo var nødt til at modtage mailen for at se om det var interresant, her på eksperten kan man da vælge ikke at modtage mails, for så selv , når man har lyst, kan gå herind og kigge lidt! - det er da rart!
Men jeg er ude efter seriøse folk til et mere lukket forum, hvor folk kun kan komme ind via andre medlemmer og admin smider øjeblikkeligt de 'dumme' ud når de viser sig, og så kan man jo heller ikke acceptere et nyt medlem fra den som en gang har anbefalet en 'dum' som nyt medlem?
Hvem kunne være interesseret i dette?
Skriv til mig på:
fora@stroehm.dk
mvh
-jesper
Avatar billede nico Nybegynder
11. januar 2000 - 16:37 #7
Jeg vil bare sige at det her har været det bedste sted for mig. Her har man mulighed for at kombinere flere spørgsmål, trække på en masse kloge hoveder, uddybe eksempler m.m.. På en måde kan jeg godt følge dig for det her er efterhånden blevet mere pointjagt for nogles vedkommende end det at hjælpe andre. Men jeg håber det bedste og fortsætter. Jeg vil bare ønske dig held og lykke.
Avatar billede mccookie Seniormester
11. januar 2000 - 16:55 #8
Som alle andre siger:
Folk der ikke bruger Eksperten seriøst er en smule "anderledes" selvfølglig er det kedeligt at du springer fra håber at vi ser dig igen

McCookie
Avatar billede kirkeby Nybegynder
11. januar 2000 - 17:11 #9
ehhm....  nok ?  ;o)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. januar 2000 - 19:31 #10
Jeg har været sammen med en pige som jeg lærte at kende via eksperten...
kalder du måske det useriøst?

det er da rigtigt at USENET og andre ting kan være mere seriøst men eksperten er et godt, brugervenligt sted for begynderen... og det er også lidt sjovere da der er et pointsystem...

så det er sgu ok synes jeg...

problemet er bare at admin ikke har tid til at lave alle de funktioner vi beder om, samt at serveren tit er nede...

hvis ikke det havde været for eksperten var jeg ikke blevet danmarksberømt da vi prøvede at lave netstrejke...

og jeg havde ikke halvt så mange hjerner på min ICQ liste som jeg kunne snakke internet/EDB med...

og jeg havde nok ikke kunnet nær så emget javascript

og jeg havde nok ikke vidst at der var noget der hed PHP og MySQL.....

Avatar billede qwa Nybegynder
11. januar 2000 - 22:49 #11
Hej Tillah!

Hvis du synes at det er useriøst hvorfor opretter du så det her spm. ?
Hvorfor skulle man søge på nettet hvis man ledte efter noget det er jo det samme at gå her ind og sprøge og at søge ude på nettet, for det er ikke sikkert at du finder et sted hvor du kan finde det du skal bruge og her inde kommer der jo næsten et svar med det samme, og hvis det ikke virker kan man gå ind og sige at der er noget galt og de kan lave det, det kan man jo ikke lige hvis du henter det ned fra Inettet.

Og hvor fedt jeg det for os at vide at du forlader eksperten.dk skal jeg også skrive når jeg ikke gider være med mere, det er da latterligt, så du kan hvis også godt tænke dig om inden at DU skruer hjernen 2TALT fra.

Venlig Hilsen Qwa
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2000 - 22:54 #12
Tillah har også nogle hængepartier her på eksperten, hvis man ser på oprettede spørgsmål. Noget hjælp må vedkommende da have fået.
Avatar billede douglas Nybegynder
12. januar 2000 - 19:25 #13
Jeg vil faktisk ikke give dig ret i noget Tillah. Eksperten er et "2TALT"(Lamer-agtigt udtryk) nyttigt website. Og det kan godt være at nogle mindre begavede computer-entuisiaster, stiller nogle mindre begavede spørgsmål her, men det nytter et eller andet sted. "...tag og søg på nettet!" Den eneste rigtige grund til at undertegnede(douglas) stiller spørgsmål her, er at jeg er luddoven. Jeg gider simpelthen ikke klojses i en eller anden latterlig søgemaskine som alligevel ikke kan finde det jeg søger efter.
Og desuden hjælper det med at kende andre folk. Jeg f.eks vil kunne huske dig, Tillah, som ham-den-generøse-som havde-en-masse-point-på-Eksperten-som-han-alligevel-ikke-havde-nogen-fidus-til. Desuden vil Cyberesben altid være i min hukommelse som Ekspertén!, eller nørden der kom før os andre:)

/Douglas
Avatar billede qwa Nybegynder
14. januar 2000 - 17:10 #14
Jeg synes ikke rigtig at du kommenter noget af det vi skriver...?!?

Jeg vil også give Douglas ret i det med at være doven, for det er jo ti gange lettere at gå her ind og vente på man får en mail fra nogle der har kommenteret ens spm.

Venlig Hilsen Qwa
Avatar billede goofy Nybegynder
17. januar 2000 - 23:27 #15
Jeg kommenterer kun, - jeg vil ikke risikere at få point her. Få nu det her useriøse pjat afsluttet. Det er i hvert fald ikke sådan her Eksperten bliver bedre.
Spørgeren har fået stillet sin enorme viden, staveevne, ordforråd  og harme til skue, har taget afsked og er ligeglad med svarene...
Avatar billede Lasse Novice
07. juli 2000 - 19:27 #16
Jamen, men er da dum hvis man bruger 3 timer på noget man kunne bruge en ½ time på.... Hvis jeg var i gang med et projekt, gad jeg fandme ikke bruge tid på noget som ikke havde med projektet at gøre.

Jeg spørger herinde - ikke for et få resultatet - men baggrunden til mit problem.

Du skriver at man kunne lære noget... ja det har du ret i, men man kan sku da også lære noget ved bare at "surfe" inde på eksperten... og hvorfor så ikke bare surfe.... bare for at lære noget - ja, at lære noget er ikke interessant før man skal bruge det - GRRRRR...
Avatar billede tillah Nybegynder
01. august 2000 - 17:47 #17
ja det var jo alle meget fornuftige besvarelser, med en undtagelse eller to.
I har ikke fået mig overbevist, da jeg r for forudintaget nu her 6 måneder senere ;)
Kan i nu bare hygge jer.
PS CyberE: Jeg kom engang sammen med en jeg havde mødt på irc (udenforståene læs: internet relay chat) gør det irc til noget seriøst?
stof til eftertanke, svar ikke.