Avatar billede Katrinet Nybegynder
28. april 2012 - 23:20 Der er 6 kommentarer

Nyt kamera!

Jeg er en pige på 14 år der nu meget længe har kigget på spejlreflekskameraer, men det er jo en jungle! Jeg har et budget på ca. max 4000 kr.
Efter lidt tids søgen var jeg blevet ret sikker på Canon 1100D. Så var det at jeg fandt et tilbud på Canon 500D. Da jeg så kom for at købe det, fik jeg at vide at modellen var udgået! Og efter at have sat næsen op efter et Canon 500D virker 1100D bare ikke helt tilfredsstillende... Nu leder jeg efter alternativer! Jeg undrer mig noget over det STORE prismæssige spring fra Canon 1100D til 550D, så jeg er meget i tvivl! Og nu er jeg jo mest til Canon, men er det overhovedet den bedste løsning for en "spejlrefleks-amatør" som mig? I løbet af det næste halve år skal jeg rejse en del, bl.a. til Island, så jeg vil meget gerne skaffe kameraet inden da! Håber nogen kan hjælpe mig ud af denne lille krise!
Hilsen Katrine
Avatar billede keysersoze Guru
28. april 2012 - 23:51 #1
Med fare for at blive irettesat af dig eller andre - hvis dit budget "kun" er på 4000 hvorfor så satse på spejlrefleks nu og ikke et af de gode semikompakte som fx Canon SX40? Det er korrekt at man godt kan komme i gang for den pris, men man risikerer også let at skulle købe sig fattig i objektiver for at få det optimale ud af et spejlrefleks - med et kamera som SX40 får du et kæmpeobjektiv med så du er i gang med det samme. Selvfølgelig er det ikke samme chip der er i, men - uden at kende din status selvfølgelig - der er også mange, der render rundt med et spejlrefleks men som mere eller mindre kunne nøjes med et lille lommekamera fordi de ikke udnytter hverken kamera, chip eller billeder det fjerneste.
Avatar billede Katrinet Nybegynder
29. april 2012 - 00:04 #2
Tak for svaret! Men jeg har et lille kompakt kamera nu, og jeg tror at jeg vil kunne få mere ud af et spejlrefleks.
Avatar billede sadolin1978 Novice
29. april 2012 - 06:38 #3
Hvis du tænker på den store pris forskel på 1100D og 550D så dækker den den bla. også over opløsningen ( har ikke sat dem op ved siden af hinnanden ) så kender ikke mere til forskellene.

Her i huset har vi selv 550D, men der var valget mellem 450D og 550D, og vi vlagte så pga. opløsningen 550D.

Du spørger også om Canon er det rigtige for dig. Det er nok som at starte en religionskrig, men jeg ved som f.eks. Nikon skulle være bedre til sportsbilleder da det er en my del hurtigere end Canon, og også har flere fokus punkter end Canon (har jeg læst mig til).

Men ellers er rådet herfra ud og se på de forskellige, hvordan de ligger i hånden og prøv evt. at forklare en evt. sælger om dit behov nu og hvad du forventer at ville kunne i fremtiden.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
29. april 2012 - 07:33 #4
Prøv at kigge her:
http://www.dpreview.com/products/compare/side-by-side?products=canon_eos550d&products=canon_eos1100d

Her kan du se at 550'eren har større opløsning og en meget bedre view-finder.

Endvidere optager den også video i en højere opløsning.

- jeg kender ikke nogle af de to kameraer  ;-(
Avatar billede sadolin1978 Novice
29. april 2012 - 08:46 #5
samme link men lige lagt et Nikon til, så vi stopper den værste religionskrig mellem Canon og Nikon folk.

men som sagt i en tidligere kommentar, tag ud og prøv dem se hvad der ligger bedst i hånden på dig, det er vist den eneste måde at bestemme sig