Avatar billede pstidsen Novice
28. april 2012 - 12:18 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Fjern de popupreklamer!

Til Eksperten.dk

Fjern de nye popupreklamer der er kommet. En ting er at der ikke sker så meget herinde mht. fornyelse af siden, men at I, når der endelig er sket noget, laver noget til gene for brugerne, for at I kan tjene FLERE penge... Det er groft nok. At I tjener penge ved at spamme højre spalte med reklamer for at tjene penge på brugernes frivillige arbejde er måske ok, men ikke popupreklamer, der oven i købet er svære at lukke på en iPad! Tænk over hvad I giver kontra hvad brugerne giver...
28. april 2012 - 13:33 #1
Mens jeg tager forbehold med hensyn til udtryksmåde og ordvalg i ovenstående, og mens jeg forstår og accepterer, at Eksperten nødvendigvis skal have nogle indtægter hvis de skal fortsætte med at stille forumet gratis til rådighed for os, og mens jeg foretrækker at tro at popup reklamerne er fuldt med i en eller anden reklameplan snarere end et bevidst valg fra Ekspertens side, så er jeg enig i sagens kærne:  Venligst gør hvad der er nødvendigt for at forhindre reklamer der spærrer (om end midlertidigt) for brugen af forummet.  For nogen tid siden var der også popup reklamer.  De er i mellemtiden væk, så jeg håber det bedste med hensyn til de nuværende popup reklamer.
Avatar billede pstidsen Novice
28. april 2012 - 13:42 #2
Ja det var hvis lidt et surt opstød efter at jeg hamrede løs på iPad'en for at få reklamen lukket :-)
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2012 - 14:25 #3
Der er mere her. Der er dog en enkelt untagelse #5 som synes det er i orden. http://www.eksperten.dk/spm/961821#reply_7937192
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. april 2012 - 15:43 #4
Har set den reklame 4 gange, siden den kom.
Det kan jeg sagtens leve med.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. april 2012 - 15:45 #5
pstidsen>
Den er ikke lavet som "almindelig" popup, så et tryk på opdater fjerner den. Prøv det næste gang du ikke kan lukke den på din Ipad :)
Avatar billede pstidsen Novice
28. april 2012 - 15:48 #6
Har du så ikke noget ad-blocker?? Det er der ikke mulighed for på iPad. Jeg ser den flere gange dagligt.
Avatar billede pstidsen Novice
28. april 2012 - 15:51 #7
#5: Genialt! Det lyder til at virke!
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2012 - 16:47 #8
Klokken er 16:45 jeg åbner for denne mail, og får så den åndsvage reklame IGEN!
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2012 - 16:51 #9
Har nu tilføjet Ablock plus for Chrome, og håber det bedste.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. april 2012 - 08:46 #10
Jeg har fjernet den på min Firefox ved at nægte adtech.de at køre scripts på siden. Har ikke set den siden.
Adblock Plus er slået fra på Eksperten.
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2012 - 13:10 #11
#10 nægte adtech, hvad vil det sige?
Ablock Plus er slået fra på Eksperten? Vil det sige, at selv om man kan se Ablock ikonet på Ekspertens side, så virker det ikke? Det kan  man da vel ikke slå fra, så ville alle reklame sider vel gøre det?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. april 2012 - 13:21 #12
Man kan slå adblock fra på Eksperten hvis man vil det. Man højreklikker på ikonet og får muligheden.
Adtech.de kan man i NoScript vælge at de ikke må køre scripts på ekspertens side. Har man denne tilføjelse installeret ligger den ved piletasterne øverst til venstre.
Jeg har siden jeg valgte at adtech.de ikke måtte køre, IKKE fået den irriterende popup side (Halfprize.dk)
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2012 - 13:34 #13
Nå sådan Ablock kan slås fra, ikke at den er det.
Jeg kører normalt på Firefox, men lader mine mail gå ind over Crome, for at jeg ikke kommer til at lukke forkert side ned. I går fik jeg så Ablock sat på Chrome også, og har ikke set den popup siden - Men om den kommer igen?
Avatar billede pstidsen Novice
29. april 2012 - 19:40 #14
Lukket.

(Bar diskuter videre!)
Avatar billede gsa Nybegynder
06. maj 2012 - 09:22 #15
eksperten skal vist tørre øjnene .... hvor meget er det lige det koster at have en hjemmeside og et forum kørende? ...... peanuts. Disse nye reklamer er en fallit erklæring.

Eksperten stiller det til rådighed, men det er brugerne der holder det i live og bruger sin fritid på at hjælpe andre, bare for at eksperten kan tjene penge på det.
06. maj 2012 - 09:30 #16
.. og de $$$ de får ind på den måde burde de bruge på at "fixe" de mangler/fejl der er her på E. ...

www.eksperten.dk/spm/945803
Avatar billede pstidsen Novice
06. maj 2012 - 10:33 #17
Ja, det var noget andet hvis der var 10 mand ansat på fuld tid for at gøre eksperten.dk bedre.

Dette er dog IKKE tilfældet....
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2012 - 10:56 #18
Har blokeret for den på min browser.'

Hvordan blokerer jeg for den på min iPad, hvor den dukker op igen og igen ?
Avatar billede pstidsen Novice
13. maj 2012 - 21:17 #19
Nu går det over gevind! Lige før skulle jeg lukke ikke en, men TO popupreklamer. Det er for groft eksperten!
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2012 - 14:10 #20
men TO popupreklamer

Tror du ikke du lavede en eller anden fejl ?  For det lyder da helt skørt. -(
Avatar billede vejmand Juniormester
14. maj 2012 - 16:29 #21
samsonjens >> Nope, den er god nok. Nu kommer der en gang imellem to oven i hinanden......
Den fra Halfprize.dk og én jeg ikke nåede at se, inden jeg klikkede den væk.  :-)
Avatar billede store-morten Ekspert
14. maj 2012 - 17:19 #22
Fra Acer...
Avatar billede pstidsen Novice
14. maj 2012 - 20:49 #23
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2012 - 14:40 #24
Pstidsen

Så må jeg beklage min mistillid til dig.  Havde dog svært ved at forestille mig at Eksperten kunne synke så dybt.

Samtidig med at flere lange tråde om de generede popups, netop var igang. -(
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. maj 2012 - 19:22 #25
F5 og reklamen er væk. Bum! Problem løst.
Avatar billede pstidsen Novice
15. maj 2012 - 19:25 #26
Korrekt.
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2012 - 21:52 #27
Der er ikke nogen F5 på en tablet eller en telefon. ( eller nogen velfungerende adblocker der)

Det er allerede gammeldags og besværligt at bruge en PC til nettet.

Den udvikling bliver svær at vende. Og det kan vi blive nød til at erkende.
Selvom vi syntes det er sjovt at leg med vores PC.

Dem der laver popup´s har forstået det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. maj 2012 - 22:18 #28
F5 nej, men opdater er der altid mulighed for.
http://peecee.dk/uploads/052012/Photo_14-05-12_20.47.34.png
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2012 - 22:25 #29
Syntes du det er et bum eller et vupti med opdater, når der er 2 popup reklamer ?

Jeg skal ikke gøre problemerne værre end de er, men der er heller ingen grund til at se bort fra dem, for hvad bliver det næste ????
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2012 - 22:27 #30
Syntes du det er et bum eller et vupti med opdater, når der er 2 popup reklamer ?

Jeg skal ikke gøre problemerne værre end de er, men der er heller ingen grund til at se bort fra dem, for hvad bliver det næste ????
Avatar billede vejmand Juniormester
15. maj 2012 - 22:27 #31
Nu har jeg ikke sådan noget moderne kram, men er det lettere end bare at klikke på krydset på reklamen?  :-)
Det virker nemlig fint på min oldnordiske bærbar fra 2010.  :-)
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2012 - 23:12 #32
Det burde heller ikke være et problem med to klik på en mus.

Men jeg er virkelig imod den form for markedsføring, og derfor handler det mere om principper for mig end om 2 klik.

Og reklamer irriterer mig rigtig meget.

Så jeg hopper af tråden, inden jeg laver det til ordkløveri.

Tak for snakken.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. maj 2012 - 19:52 #33
Nu også med http://peecee.dk/uploads/052012/Unavngivet29.png
...

Jeg er normalt en utrolig tålmodig mand mht. popup reklamer, men denne... Jeg lukker reklamen ned, men den bliver ved med at poppe op hver gang jeg åbner en side på eksperten.
Jeg ved godt at jeg "bare" kan trykke på "Nej tak", for så gemmes der en cookie som fortæller at siden ikke skal vises igen - men nu kommer min pointe:
Hvorfor helvede laver man det ikke sådan så at et klik på krydset OGSÅ registreres som et nej tak... DET fatter jeg ikke...