Avatar billede Andreaswho Nybegynder
28. april 2012 - 01:32 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvilke bærbar? Er meget i tvivl

Hej eksperter

Jeg sidder her med lidt af et problem som jeg håber at i kan hjælpe mig med.
Jeg overvejer i øjeblikket om jeg skal købe en ny computer ( Jeg har en zepto IP, Dual CPU T2370 1,73GHz  - 4gb ram og et Geforce 8600M GT) Jeg er egentlig glad nok for den, men her på det sidste er den begyndt at gå død i batteriet på under 10 minutter, I tasten halter lidt, og lyd indgangen fungerer ikke.

Jeg er så lidt i tvivl hvilke bærbar jeg skal gå efter? Jeg har maks 4000 at købe for, og kan se på de bærbar jeg finder, at grafik kortet er dårligt og at jeg alligevel kan glemme at spille lidt spil på den (Diablo 3 osv) - eller hvad?

Mit spørgsmål til jer er så :
Skal jeg købe en bærbar til omkring de 4000
Har 2 i tankerne ( Hvilke er bedst til pengene?)

http://www.aldi.dk/aldi_fra_onsdag_den_02052012_48_147_1671_5.html

Her er der en bedre processor, men intet OFFICE eller tilsvarende RAM?
OG
http://www.fcomputer.dk/computer/baerbar/lenovo/thinkpad-edge-15-0319-4gb-core-i5-15.6-mat-sort.html

Eller skal jeg bare gå ud og købe en bærbar til omkring de 2000 når nu jeg alligevel ikke kan game på dem? ( min tvivl opstår her, da jeg så tænker at det måske bare er bedre at beholde den jeg har i stedet for at købe noget til 2000 ( måske jeg ikke kan finde noget der slår den jeg har så)

Hvad er mit behov?
Bruger min computer til at skrive opgave, hente lidt film og musik ( lovligt ;) ) og ja almindelige ting som dette - lidt billede redigering... ( hvis jeg kan game lidt er det da bare nice, men ikke et must)

Giver det hele mening  - håber i kan hjælpe, er helt vildt i tvivl.

Så jo, har egentlig to spørgsmål :

Skal jeg købe en ny computer?
Skal jeg købe en til omkring 4, eller bare glemme det og smide 2 ( Da mine behov alligevel ikke er de store)

Mvh Andreas

En lille side bemærkning!  Skal egentlig først bruge en ny computer til August (Hvis jeg skal have en ny hehe) - så vil det være klogt at vente med at købe, eller falder computere alligevel ikke i pris på små 3-4 måneder?
Avatar billede kurt54 Ekspert
28. april 2012 - 02:30 #1
Vedrørende Office på aldi komputeren:

Microsoft® Office 2010 forudinstalleret
På denne computer er versioner af Word® og Excel® med begrænset funktionalitet forudinstalleret og klar til brug. Hvis du vil kunne bruge alle funktionerne i de Office 2010-programmer, som er forudinstalleret på denne computer, skal du købe en Office 2010-produktnøgle eller et Office 2010-pakkeprodukt.
Avatar billede Andreaswho Nybegynder
28. april 2012 - 10:40 #2
Det havde jeg sq ikke engang set - der kan man bare se , tak :)

Har du ellers et godt råd ang mine problemstillinger? :)
Avatar billede pstidsen Novice
28. april 2012 - 12:10 #3
Velkommen til Eksperten.dk

Om du skal købe ny eller beholde den gamle er op til dig selv. Lydindgangsproblemet kan måske løses ved at købe USB headset? Et nyt batteri kan erhverves (afhængig af din pc) for 500-1000 kroner. I-tasten kan måske laves ved at tage den af og se om der er noget skidt under.

Hvis du kommer frem til at købe ny så tror jeg nu ikke ligefrem du kan få en til 2000 - måske 2500. Dog synes jeg du kal vælge en til 4000. Denne her er et godt valg! Meget for pengene og du kan godt spille (lidt) på den: http://www.edbpriser.dk/baerbar/acer-aspire-timelinex-4830tg-2436g50mibb-id-5349215.aspx
Avatar billede sadolin1978 Novice
28. april 2012 - 12:14 #4
til dit forbrug skulle den fra aldi være ganske ok, dog er den måske lidt billigere bygget.

Som jeg ser det kan du godt bruge den til skole og billedredigering, til det sidst nævente ville jeg også anbefale 8 Gb ram, da den ellers evt. ville skulle bruge din HDD som arbejdsplads ( og det sløver ).

forskellen på de 2 mærker findes ikke da, det er IBM begge 2
Avatar billede pstidsen Novice
28. april 2012 - 13:38 #5
Hov glemte helt at kommentere de to du sev har fundet.. De er langt dårligere end den jeg har fundet det. Især processor og grafikkort.
Avatar billede Andreaswho Nybegynder
28. april 2012 - 22:20 #6
Nice løsning mht det med lyden! Men godt som det end lyder, må jeg nok sande at det alligevel løber op i en ret dyr pris, også nu, hvor zepto er gået konkurs og det sikkert ikke er til at finde et batteri? Eller...

Mht den computer du poster, så er den mega god, men af en eller anden grund koster den 5-6 tusinde når jeg klikker mig videre? Har du ellers andre du kan anbefale.. altså til max 4 ca...
Avatar billede Andreaswho Nybegynder
28. april 2012 - 22:22 #7
Jeg troede egentlig at det var en stor forskel på processoren nu, hvor den ene er i3 og den anden i5?

Nu du siger at den er lidt billig bygget vil dit råd så måske være at vente til der kommer en anden model ? Eller er det generelt for bærbar i den prisklasse?
Avatar billede Andreaswho Nybegynder
28. april 2012 - 23:00 #8
Synes faktisk der er mange http://www.tilbudsugen.dk/index.php?action=search_offers&cat=1&menu=2&item=b%E6rbar%20pc#

herinde?

Til de 4xxx der er meget bedre end den fra Aldi og den anden? Kan dette ikke passe..
Avatar billede pstidsen Novice
28. april 2012 - 23:17 #9
Jeg har et godt USB headset til 23 dollars (136 DKK - godt nok købt på i New York).

Find batteri her: http://shop.notebookonline.dk/batteri/zepto/modeller.aspx

Ja, synes også det så for godt ud til at være sandt. Måske et alternativ her: http://www.edbpriser.dk/baerbar/hp-pavilion-dv6-6b12eo-entertainment-danmark-finland-norge-sverige-id-5852243.aspx Den jeg har fundet har dårligere processor end dem du har fundet, men væsentlig bedre grafikkort!!

I5 er meget bedre end i3!

Det er klart at computere til 10.000+ er bedre end en til 4.000.
Avatar billede Andreaswho Nybegynder
28. april 2012 - 23:25 #10
Fedt! Genial side med alle de batterier der og super tip mht det trådløse headset! Genialt...  Kiggede lige på den computer du skrev der.. Tror faktisk hellere jeg vil give lidt mere og så måske lige få processoren med.. fx 400 mere kan jeg se på elgiganten der er den her http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/HPG61340EO/hp-pavilion-15-6-barbar-computer-g6-1340so
Men ja , der er jo desværre nogle begrænsninger på når man snakker den pris klasse jeg er ude efter hehe ... gid man havde plus 10k :p...

Tak for alle de nice svar du er kommet med, har sq hjulpet meget.. Har bare lige et spørgsmål mere :D
Vil det være klogt at vente med at købe en bærbar til fx August ( Der skal jeg hvertfald have styr på enten min egen eller have købt en ny) Eller gør 3-4 måneder ikke meget ved prisen og kvaliteten i computer/bærbar verdenen hehe..
Avatar billede pstidsen Novice
28. april 2012 - 23:29 #11
Avatar billede Andreaswho Nybegynder
28. april 2012 - 23:32 #12
Virker det ikke for godt til at være sandt? :D
Avatar billede pstidsen Novice
28. april 2012 - 23:36 #13
Den i #11 er et meget bedre køb (cirka samme specs til meget lavere pris) end den fra Elgiganten). Mht. om du skal vente så er det ikke noget du behøver. Den Fujitsu.. Det er altså et godt købt! Det fås ikke billigere.

Du er kommet til at lave et Svar selv. Det skal du ikke. Det skal den, der har løst problemet. Jeg lægger et Svar her. Hvis jeg har løst problemet så accepter det (ved at hakke af ud for mit Svar og trykke Afgiv points) ellers ignorer det.
Avatar billede pstidsen Novice
28. april 2012 - 23:39 #14
Tjooo, det kan du sige. Måske er det også grunden til den er udsolgt? Hvis du kan få den, så tag den! Når der står som det gør må man vel tage det for gode varer :-)
Avatar billede Andreaswho Nybegynder
28. april 2012 - 23:41 #15
Problemet er bare, at den er udsolgt hehe... Men dit råd vil være at vente på den kommer , ikke sandt? :) Hvis den overhovdet gør...

Okay undskyld mht det med svar.. Var godt nok også lidt i tvivl..

Sætter selvfølgelig lige kryds ved dig! Tak for hjælpen du har været til en enormt stor hjælp ;)
Avatar billede Andreaswho Nybegynder
28. april 2012 - 23:46 #16
Kan se du allerede fik svaret på det jeg skrev , inden jeg postede det hehe...

Tak for hjælpen! Jeg har registreret overvågning på computeren og får en mail når den er på lager! Så bestiller jeg den hjem!
Endnu engang tak fordi du gad tage dig tid til at svarer på mine spørgsmål! Det var super fedt!

God weekend! ;)
Avatar billede pstidsen Novice
29. april 2012 - 11:58 #17
Du skriver bare hvis du har flere problemer. Du kan evt. skrive en mail til dem hvis den ikke er kommet på lager indenfor noget tid.

God weekend til dig også =)