Avatar billede holmstoel Nybegynder
27. april 2012 - 13:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flytning af "Taggede" mails fra min Gmail konto til min POP emailkonto.

Hej Alle,

I forbindelse med tvivl om sikkerheden af Gmail, ønsker jeg at flytte alle mine (i min Gmailkonto) "arkiverede" mails, der alle er "tagged" (har etiketter tilknyttet), til f.eks min POP mailkonto eller på anden vis således, at jeg stadig kan søge og finde mine gamle mails (i ny ikke-Gmail konto eller i et mappearkiv). Jeg kan f. eks. vælge at benytte Outlook, Outlook-express, hotmail. En "sikker" webbaseret mailklient der kan hente mails fra min POP-konto vil være at foretrække.
How to do?

Kan Gmail/Google "Tags" ikke anvendes af andre mailkonti (eller programmer) er nødløsningen måske, at kopiere mine mails (backup?) til et arkiv. Hvordan gør jeg lettest dette?

M.v.h.
Søren
Avatar billede sand321 Nybegynder
27. april 2012 - 14:22 #1
Du kan evt prøve denne webbaserede løsning:

http://mail2web.com/webmail/

Tror dog ikke etikkerne fra google er understøttet.

Husk at sætte gmail op til pop3 inden du prøver at hente dem til mail2web clienten.
Avatar billede holmstoel Nybegynder
27. april 2012 - 14:37 #2
Tak for et hurtigt svar, Sand321!

Indtil videre er det lykkedes mig at flytte alle mails til min Gmail-indbakke (indbygget funktion i Gmail) og derfra til min POP-kontos indbakke (via opsætning i Outlook, der henter alle mails fra Gmails indbakke). Nu er jeg i færd med af flytte email til et Outlook mappearkiv, så spørgsmål 2 (nødløsningen) er klaret.

Jeg venter spændt på om nogen kender et mailprogram eller metode til at sortere "eksporterede" Gmails med relevante Tags, så jeg kan finde rundt i min nye "rodebunke" af gamle mails nu!

M.v.h.
Søren
Avatar billede jfp001 Nybegynder
27. april 2012 - 17:29 #3
Jeg har lige gjort det samme som du efterlyser. Men jeg brugte Imap.
Dette er åbenbart en form for synkronisering
Men alle mine emails røg direkte i foldere magen til mine tags i Gmail
Avatar billede holmstoel Nybegynder
27. april 2012 - 21:14 #4
Lyder som det jeg efterlyser. Outlook er vel i stand til at fungere som en IMAP konto?
Hvordan lykkedes det dig at eksportere til en anden mailklient via IMAP?

Mvh.
Søren
Avatar billede jfp001 Nybegynder
28. april 2012 - 06:12 #5
Jeg fulgte de anvisninger som gmail foreskriver.
I din Gmail gå ind i indtillinger - Videresendelse/pop-imap
https://mail.google.com/mail/u/0/#settings/fwdandpop

Der ligger en konfigurationsvejledning, den fulgte jeg.

Jeg bruger dog Thunderbird som mailprogram. Jeg syntes outlook 2010 er blevet for besværligt, når det kun er til emails
Avatar billede holmstoel Nybegynder
08. maj 2012 - 14:42 #6
OK, så lykkedes det, via IMAP at få den samme mappestruktur på "Backup pc'en". Men ligger disse mails som filer på harddisken dér, eller er de blot en "refleksion" af hvad der findes på Googles mailserver? I så fald er der jo ikke tale om en backup, men blot en "spejling", der forsvinder når jeg lukker min Google konto?
Jeg prøver lige at slette en mail fra Googleserveren og kontrollerer så om den slettes fra min "backup pc".

M.v.h.
Søren
Avatar billede holmstoel Nybegynder
08. maj 2012 - 14:48 #7
Æv! Tænkte det nok! IMAP mappestrukturen på min "Backup pc" er bare en "hevisning" til strukturen på Googles mailserver fsva. min konto dér.
Når jeg sletter mine mails i Google forsvinder de således også i "Backup" mailklienten. Der er altså ikke tale om en Backup.

Der er vist kun tilbage at kopiere alle mails direkte over i ny folder, usorteret, og evt. selv manuelt sortere derefter.

Jeg lukker tråden her.
Tak for hjælpen til alle!

M.v.h.
Søren