Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
27. april 2012 - 08:16 Der er 41 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 failed to configure updates

Denne besked har jeg fået 2 gange i træk på min bærbar... Jeg satte den til at opdatere igår go det tog 2½ time. Jeg slukkede så da den var færdig, idag tænder jeg den og får beskeden "Windows failed to configure updates, reversing changes". Det har den sagt i en halvtime uden forandring. Den kørte perfekt før windows begyndte at opdatere. Så mit spørgsmål er, kan jeg disable windows update? Fordi det er meget tidskrævende at starte forfra med Windows.
Avatar billede chalde Seniormester
27. april 2012 - 08:25 #1
Ja, hvis du ønsker at have et system med sikkerhedsproblemer (din personlighed må da være godt splittet med tiden, sølvpapirshat det ene øjeblik, skidt med sikkerheden det næste).
Og som sædvanlig finder du svaret på google: http://lmgtfy.com/?q=disable+windows+update+windows+7
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
27. april 2012 - 08:58 #2
Jeg ønsker ikke et system med sikkerhedsproblemer.

Men samtidig kan Windows tilsyneladende ikke finde du af at opdatere sig selv, så hvad skal man gøre? Det virker ikke at køre Windows update, den kludre bare sig selv sammen (failed to install updates) og den besked kommer frem hver gang Windows opdateres.

Hvilket er underligt, fordi i starten kunne den fint opdateres. Men lgie så snart den når til nogle bestemte opdateringer så kludre Windows sig selv sammen.
Avatar billede chalde Seniormester
27. april 2012 - 09:21 #3
Tag opdateringerne en af gangen. Søg google for løsninger på dem der fejler (det kan skyldes at en nyere opdatering overruler den, men køres alle opdateringer samtidig kan der opstå fejl).
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
27. april 2012 - 09:47 #4
Der ligger måske 200 opdateringer. Hvis jeg skal tage dem 1 af gangen kommer det til at tage flere uger.. Det er bare et problem når windows kommer frem og fryser min bærbar med beskeden "Windows failed to configrue updates".
Avatar billede chalde Seniormester
27. april 2012 - 10:25 #5
Tag et batch af gangen.
Avatar billede chalde Seniormester
27. april 2012 - 10:25 #6
Men hvis der er 200, så tyder det ikke på at du har sp1. Så start med den.
Avatar billede sadolin1978 Novice
27. april 2012 - 10:31 #7
Har selv haft opgaver med opdateringer, men efter de er taget en eller få af gangen, kørte det bare.
du kan evt sige nu tager jeg alt under 1 Mb også stille arbejde dig op det tager ca. 1 time for alle opdateringer
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
27. april 2012 - 11:02 #8
#6 Mener du at hente SP1 manuelt?
Avatar billede chalde Seniormester
27. april 2012 - 11:03 #9
#8 F.eks. ja.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
27. april 2012 - 11:26 #10
Ja men problemet er jo så bare at når windows kludre sig sammen så skal jeg starte forfra med at installere det. Fordi jeg kan ikke få adgang til systemgendannelse uden at komme ind i Windows så vidt jeg ved.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. april 2012 - 13:03 #11
Hvornår lærer du at Vista er og bliver en gang l.o.r.t ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. april 2012 - 13:07 #12
Klik Start -> kontrolpanel -> søg efter Fejlfinding -> klik på Fejlfinding -> Klik på Løs problemer med Windows Update.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. april 2012 - 11:15 #13
John prøv at læse overskriften:
Windows 7 failed to configure updates
Han prøver da at komme videre ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. april 2012 - 11:19 #14
Det der med at det fejler kan vel også have noget med hardware sammensætning?
Har for ikke så længe siden installeret en win 7 (entreprise), hvor Windows selv bestemte hvordan det skulle foregå, og her var der ikke nogle problemer overhoved.
Pc er en ældre sag på ca 7 år.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. april 2012 - 12:50 #15
220661> har set det - kunne bare ikke dy mig ;)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
29. april 2012 - 23:17 #16
Det er min bærbar, den er pre-installeret med Windows 7. Jeg har aldrig oplevet nogle problemer udover det med Windows 7 failed to configure updates.

Men det er en bagatel i forhold det som jeg oplevede på Vista. Det med Vista var fuldstændigt sindsygt, så syntes jeg er "windows 7 failed to configure updates" er billigt sluppet.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
29. april 2012 - 23:19 #17
Derudover så virker programmet lenovo onekey super godt, og jeg har taget en backup, så hvis Windows kludre sig sammen igen kan jeg bare genstarte > køre recovery, så virker det hele igen i løbet af 20-25 minutter.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
29. april 2012 - 23:50 #18
#12 Hvordan skal jeg komme ind i start og kontrolpanel når jeg ikke engang kan komme ind i Windows? Windows siger bare failed - restarting og sådan kører den i ring i evigheder.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. april 2012 - 08:37 #19
Du kan ikke overrule den ved at forsøge fejlsikret tilstand (F8)?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
30. april 2012 - 11:33 #20
Desværre nej, den kommer frem og blokere adgangen til Windows med beskeden "Configurating updates, please wait..." hvor den derefter siger "Failed to update - restarting" go sådan kører den i ring, også i fejlsikret tilstand.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. april 2012 - 19:45 #21
http://support.microsoft.com/kb/906602
På denne side kommer denne boks frem:
Dette fejlfindingsværktøj: "Diagnosticer og løs almindelige problemer med Windows Update" kan automatisk løse problemet.

Dette fejlfindingsværktøj løser mange forskellige problemer.

Kør dette fix efter nedenstående:
Jeg tror en startup repair kan løse dit problem:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-vista/Startup-Repair-frequently-asked-questions?SignedIn=1
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
01. maj 2012 - 03:37 #22
I den guide står der at man skal bruge windows installations cd'en, den har jeg ikke, da Win7 var pre installeret på min bærbar. Kan man køre startup repair uden en cd?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
01. maj 2012 - 09:10 #23
Jeg skrev et svar men men det er åbenbart blevet slettet...
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
01. maj 2012 - 09:11 #24
Nå nu kom det frem. Se #22.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. maj 2012 - 20:21 #25
#22
Det kender jeg intet til desværre...
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
02. maj 2012 - 05:16 #26
Så der er ikke noget at gøre? Skal jeg så bare deaktivere windows update?
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. maj 2012 - 07:24 #27
ALDRIG deaktivere windows update pga. problemer. Så er det langt bedre at installere systemet om igen, og opdatere windows FØR installation af div. programmer.

Og så forresten lade være med at pille ved systemet... såsom sletning af tilsyneladende ubetydelige mapper m.m. :)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
02. maj 2012 - 16:30 #28
#27 Det er fra en fabriksgendannelse hvor jeg har prøvet at opdatere Windows. Men det lykkedes ikke. Den går stadigvæk i kludder, og det er uden at have pillet ved noget som helst.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
05. maj 2012 - 09:32 #29
Sidder vi fast her, uden en løsning?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. maj 2012 - 13:00 #30
Jeg er i hvert fald løbet helt tør for bud... :(
Avatar billede sadolin1978 Novice
05. maj 2012 - 13:03 #31
jeg ville stadig prøve som #3 har forslået tag en opdatering af gangen, på den måde har du da en mulighed for at se hvor den fejler.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
05. maj 2012 - 18:16 #32
Den fejler ved en opdatering som hedder opdatering windows basered styresystemer, samt service pack 1. Den har forsøgt mindst 5 gange at opdatere men det lukkedes ikke, windows går i kludder hvergang den forsøger og konfigurere og installere opdateringerne.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
05. maj 2012 - 18:16 #33
Jeg har også prøvet med Løs problemer med windows update som foreslået, og den kommer frem og siger problem løst, men det hjælper stadigvæk ikke.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
06. maj 2012 - 13:02 #34
Nu har jeg prøvet "løs problemer med windows update" og jeg har prøvet at køre opdateringerne en af gangen.

De opdateringer som windows har bøvl med er bla. servicepack 1 og den fejler hver gang den prøver at konfigurere opdateringerne.

Så jeg er blank.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. maj 2012 - 13:23 #35
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
06. maj 2012 - 13:34 #36
Syntes godt nok det er en hel krig man skal igennem.. men jeg kigger på det
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
06. maj 2012 - 14:02 #37
1. Fejlfindingværktøjer har jeg prøvet.

2. Deaktivering af sikkerhedsprogrammer har jeg også prøvet.

Så sidste løsning må være at downloade system update readiness.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
08. maj 2012 - 16:53 #38
Så lykkedes det.

Den sidste mulighed med system update readiness virkede ikke.

Så jeg fabriksgendannede bærbaren med lenovo onekey recovery og nu er den fuldt opdateret. Når jeg søger efter opdateringer kommer den frem og siger "der er ingen nye vigtige opdateringer til computeren" så jeg går ud fra at den er fuldt opdateret?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
08. maj 2012 - 16:53 #39
Det tog iøvrigt en en helv formiddag + eftermiddag at få W7 opdateret fuldt ud.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. maj 2012 - 20:05 #40
Afmelder overvågning
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
09. maj 2012 - 21:44 #41
Lukket.
Avatar billede NicklasUK Nybegynder
14. juli 2014 - 03:59 #42
HJÆLP!

jeg kan ikke starte min Computer op, hver gang jeg prøver siger den: Failure configuration windows updates reverting changes, Do not turn off your computer.

jeg havde nulstillet den og startet den op igen og problemet skete der hvor jeg prøvede at download Windows 8.1 jeg har brugt hele dagen og noget af natten og kan stadig ikke få det til at virke, så hvis der er en der ved hvad jeg skak gøre så vær sød og hjælp mig...

Kan kontaktes over mail: Ulsoe@outlook.com