Avatar billede deathblow Nybegynder
26. april 2012 - 11:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Billig bærbar til facebook spil

Hej Eksperter,

En bekendt har en ældre Acer Aspire 5310, 15", 1.6ghz med 2gb ram (købt i kvickly eller aldi tror jeg). Vedkomne bruger den udelukkende til:
- Microsoft Office
- Adope Photoshop
- Facebook spil (hovedsageligt)

Men den køre simphelthen så sløvt og har altid gjort det. Selvom jeg burde mene det var mere end rigeligt til at køre facebook spil med, så køre den rigtig mange af spillene rigtig sløvt.

Den køre generelt sløvt også uden for facebook spil. Tager ofte 10-15 sekunder at åbne browsers og hvad har vi.

Jeg har flere gange omformateret den men det synes altså ikke rigtig at hjælpe. Den køre bedre i et par dage men den er ret hurtig sløv igen.

Ejeren har minimal forstand på computer så der er ingen tvivl om at der bliver klikket og installeret en masse der sløver computeren hen af vejen.

Men nu leder jeg efter en ny og gerne billig bærbar til vedkomne.

Krav:
- 14-17" skærm
- Skal kunne køre alle facebook spil uden at blive sløv, også om 2 år!
- Windows 7
- Trådløs internet
- Højst 4k tror jeg. Gerne 2-3k hvis muligt. Dog må den også gerne være en bærbar der stadig køre godt om 3-4 år frem i tiden.

Lidt forskellige foreslag, men kom meget gerne med jeres egne bud.

Toshiba til 3300 kr
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=661504
- Kan ikke lige se processor størrelse

Lenovo til 3500 kr.
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=657874

Fujitsu til 3500 kr.
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/562358/Fujitsu-Lifebook-AH531.html
- 5400 rpm hdd fremfor 7200 rpm. Men det er måske "standard" i de billige modeller?

Lenovo til 4000 kr.
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/565261/LENOVO-ThinkPad-Edge.html
- En anelse i den "dyre" ende samt kun en 5400 rpm hdd.

På forhånd tusinde mange tak :)
Avatar billede deathblow Nybegynder
26. april 2012 - 11:35 #1
Vil gerne lige understrege at prisen faktisk er rigtig relevant. Hvis i kan finde en bærbar til 2500 kr som burde kunne køre hurtigt og flydende i alle facebook spil samt ikke tage 15 sekunder at åbne browsers så er den at foretrække over nogen til f.eks. 4000 kr som har unødig stor processor, ram eller andet.
Avatar billede sadolin1978 Novice
26. april 2012 - 12:31 #2
til at begynde med her er databladet på den processor der sidder i toshibaen
http://ark.intel.com/products/50178/Intel-Core-i3-380M-Processor-(3M-Cache-2_53-GHz)

Men hvis det er de krav du har listet op er alle 4 lige gode modeller på nuværende tidspunkt. Men om 2 år det finder vi først ud af til den tid.

jeg ville nok vælge Lenovo B570E og evt. bruge lidt ekstra på opgradering af ram, da et af programmerne er photoshop. Dette vil give lidt ekstra at arbejde med, så HDD ikke skal bruges som arbejdsplads da dette sløver meget.
Avatar billede deathblow Nybegynder
27. april 2012 - 14:32 #3
Du må gerne aflægge svar så du kan få point (ser ikke ud til der er andre med bedre bud)

Takker for hjælpen :) Havde håbet på jeg kunne finde noget lige en tand billigere men ser ikke ud til man får meget for under 3500 kr, selvom det hovedsageligt er til små flash spil.
Avatar billede sadolin1978 Novice
27. april 2012 - 21:09 #4
her kommer svar