Avatar billede gozar Nybegynder
11. januar 2000 - 10:24 Der er 100 kommentarer og
1 løsning

Jeg tror på spøgelser!!!

Jeg har en computer som har været server her i hvores netværk i cirka 1 år. Den kørte kun win 95 men det virkede nesten upåklageligt. Så her for en måned siden fik vi en rigtig nt server. og maskinen har ikke været startet siden. Så starter jeg den op her idag. Formatere harddisken og installere win98. Installere drivere til netkort, grafik kort osv.. Til min store overaskelse kan den ikke finde dhcp serveren! Nå men jeg gave den en ip adresse og og subnet adresse. Det virkede heller ikke. Så måtte driverene installeres igen uden held. Til sidst formaterede jeg og geninstallerede da windows har det med at lave sjove ting. Det virkede heller ikke. Nu efter at have haft 3 forskellige netværks kort og afprøvet flere forskellige twisted-pair kabler, har jeg opgivet. Computeren har ingen problemer med at genkende kortet og der er ingen irq konflikter. HVAD KAN DER VÆRE GALT!!

Mvh Gozar
Avatar billede cldu Nybegynder
11. januar 2000 - 10:31 #1
erhhhmmmm... ikke videre dækkende beskrivelse... Domæneserver? NT-netværk? Protokoller? Arbejdsgrupper? Andre maskiners konfig.???

der mangler lidt her...
Avatar billede snowball Novice
11. januar 2000 - 10:34 #2
Er der forbindelse til andre PC'er, eller er det kun DHCP serveren den ikke kan finde ???

Kan du pinge 127.0.0.1 ???

Snowball
Avatar billede gozar Nybegynder
11. januar 2000 - 10:35 #3
Det køre på nt-domaine server. Clienterne får automatisk tildelt ipadresse fra 192.168.0.1 til 192.168-0.255 og med en subnet på 255.255.255.0 Så jeg køre selvføldig tcp-ip netværk. Vi bruger kun arbejdts gruppen MULTIMEDIE og alle maskineren er sadt til at logge på domain MULTIMEDIE
Avatar billede gozar Nybegynder
11. januar 2000 - 10:36 #4
snowball>>Jeps
Avatar billede gozar Nybegynder
11. januar 2000 - 10:37 #5
Snawball>> Den kan ikke finde nogen af computerne!! Som om netværket ikke var installeret!
Avatar billede joker73arb Nybegynder
11. januar 2000 - 10:54 #6
sikkert et dumt spørgsmål....
i winipcfg, hvilken ip adresse har den der??? har du prøvet "release all", derefter "renew all"..
hvis du kan ping så er bindingerne mellem netkort og protokollen sat korrekt op..

joker..
Avatar billede gozar Nybegynder
11. januar 2000 - 11:08 #7
Joker>>Ja det har jeg prøvet. Win98 kan give ip adresse til sig selv. og den vel den simpelhend ikke release. heller ikke hvis jeg trykker release all
Avatar billede snowball Novice
11. januar 2000 - 11:13 #8
Lige et forslag: Lad vær' med at bruge en IP der slutter på .255 da den bli'r brugt til broadcast !!!

Snowball
Avatar billede gozar Nybegynder
11. januar 2000 - 11:16 #9
Efter at computeren har stået tænt i ca en time kan den pluselig finde printeren på en af win98 maskineren. Men den kan ikke finde de andre eller logge på NT-Domain
Avatar billede joker73arb Nybegynder
11. januar 2000 - 11:20 #10
kan du heller ikke pinge noget (i.e. din dhcp-server)?
Den ip adresse der står i winipcfg, hvad hedder den?

joker..
Avatar billede gozar Nybegynder
11. januar 2000 - 11:24 #11
joker>> Nej for den får ikke ip adresse fra serveren. Den giver sig selv en ip adresse! Dhcp adressen er den samme som computerens egen ip adresse!!
Avatar billede gozar Nybegynder
11. januar 2000 - 11:30 #12
Ups.. Jeg tog fejl. Det var ikke netværks prionteren den kune finde. Det var sig selv!!!!
Avatar billede joker73arb Nybegynder
11. januar 2000 - 11:40 #13
et lille spørgsmål.. du skriver at "Dhcp adressen er den samme som computerens egen ip adresse!!" Din pc må jo ikke have den samme adresse som din DHCP-server...

joker
Avatar billede gozar Nybegynder
11. januar 2000 - 11:44 #14
Joker. Det er den fordi computeren ikke kan finde andre adresser. Og så tildeler windows 98 en ip adresse til sig selv automatisk!
Avatar billede ravelin Nybegynder
11. januar 2000 - 11:49 #15
Prøv lige nogle alternative drivere til de netkort.
Min erfaring er at hvis netkortet ikke virker så er det driverne. Oftest virker Windows egne drivere ikke så man skal bruge producentens egne.
Avatar billede gozar Nybegynder
11. januar 2000 - 11:52 #16
ravelin>>Har været inde og hente de orginale drivere til netkortet på deres hjemmeside!!
Avatar billede ravelin Nybegynder
11. januar 2000 - 11:56 #17
Hmmm, har du sat din domæne server i din lmhost fil?
Det kan også nogle gange give problemer hvis der ikke er defineret en PDC.
Kan du se din maskine i server manager på serveren? Hvis du kan så prøv lige at slet den.
Avatar billede gozar Nybegynder
11. januar 2000 - 11:58 #18
imhost fil?? pdc???

Jeg kan ikke se maskinen i manager!
Avatar billede sjensen Nybegynder
11. januar 2000 - 12:07 #19
I servermanager kan man ikke se maskiner der kører win95 eller 98, så det hjælper ikke at oprette den her.

1. Check: Der er vel ikke fordi du kører 10mbit netkort på et 100mbit netværk (d.v.s. hvis hub kun kan klare 100mbit)
Eller omvendt !

2. og du har fortalt win98 maskinen at den skal bruge MS network logon, og du indtaster et brugernavn, password der er oprettet på PDC (og bruger domainnavnet også) ?

3. I network angiver man desuden den DNS og Wins maskine der hhv. skal validere brugere og navn på DCHP serveren. Er alt dette på plads ?

sjensen
Avatar billede sjensen Nybegynder
11. januar 2000 - 12:10 #20
Lige en ting: Selvom du skriver at du har skiftet netkort flere gange. Er du sikker på at netkortets interrupt ikke konflikter med andre i maskinen ?

sjensen
Avatar billede gozar Nybegynder
11. januar 2000 - 12:18 #21
Sjensen>>

1 Hubben er en 10/100mb så det skulde ikke give nogen problemer. Desuden køre alle computerne kun på 10mb.

2 Hvad er PCD? Jeg intaster brugernavn, password, og domain. (Domain står der dog i forvejen og det er det rigtige domain og er ikke stavet forkert)

3 Dns er på plads og Wins køre over Dhcp serveren.

4 Ja 100% Jeg stoler ikke helt på plug & pray!! Så chekker altid!
Avatar billede ravelin Nybegynder
11. januar 2000 - 12:18 #22
Lmhost filen er en fil der ligger under windows biblioteket. Der ligger en sample som hedder lmhost.sam men du skal lave en der hedder lmhost uden efternavn.
Den kan se således ud:
192.168.0.5  server    #PRE #DOM:MULTIMEDIE

PDC betyder Primary domain controller.
Hvis du kun har denne ene server har du forhåbentligt sat den op som PDC.
Hvis du har valgt stand alone server på NT'en ja så kørerr du ikke i domæne.
Jeg vil bare lige klarligge det.
Avatar billede ravelin Nybegynder
11. januar 2000 - 12:20 #23
sjensen: Man kan GODT se win9X maskiner i server manager hvis de har file sharing installeret, og det må man jo gå udfra at han har haft når det var en server.
Avatar billede gozar Nybegynder
11. januar 2000 - 12:29 #24
Ravelin>>Så er jeg med. Nt maskinen er sat op til PDC

Hvad gør den lmhost fil så godt for? Det virker udemærket uden!!

Har installeret file sharing på computeren.
Avatar billede ravelin Nybegynder
11. januar 2000 - 12:35 #25
LMhost preloader navne med ip adresser se #PRE
Den fortæller også samtidig hvilken maskine der er domain controller så maskinen ikke broadcaster for at få dette af vide. Se #DOM:MULTIMEDIE
Hvis man evt har problemer med at finde domain controlleren er man ihvertfald sikker på at den kan finde den, hvis maskinen ellers er sat rigtigt op.

Avatar billede snowfox Nybegynder
11. januar 2000 - 12:44 #26
Hvad med Browsemasteren er den slået til eller fra på problemmaskinen ? Prøv i andre computere og tving en opdateruing med F%  - det virker nogen gange
Avatar billede ravelin Nybegynder
11. januar 2000 - 12:45 #27
hehe F% er i min bog F5 ik? ;-)
klassisk tyrk fejl ;-)
Avatar billede gozar Nybegynder
11. januar 2000 - 12:49 #28
snowfox>>Browermastering er slået til. Der er ikke problemer med nogen af de andre maskiner. De kan komme på nettet, gå ind i deres egne mapper på serveren, printe ud på serveren. og F5 ændre ikke noget i browsermastering. Hverken på problem maskinen eller nogen af de andre maskiner.

Ravelin>>Lmhost hjalp ikke noget!
Avatar billede ravelin Nybegynder
11. januar 2000 - 12:56 #29
Du har kun et netkort i ik?
Du har ikke nogen switches eller routere på dit net vel?
Avatar billede gozar Nybegynder
11. januar 2000 - 12:58 #30
ravelin>> Nej. kun 1 netkort pr. maskine.
Avatar billede ravelin Nybegynder
11. januar 2000 - 12:59 #31
Har du prøvet at flytte maskinen fysisk hen til en af de pc'ere der virker og sætte netkablet derfra i den nye pc?
Måske det er kabel eller noget på netværket der gør det.
Avatar billede gozar Nybegynder
11. januar 2000 - 13:08 #32
Ravelin>>Jeg mener ikke det er der problemet ligger da kortet i problem maskinen blinker itakt sammen med de andre netkort på netværket!
Avatar billede sjensen Nybegynder
11. januar 2000 - 13:32 #33
Har du flere netkort i maskinen ? Her mener jeg om der også er installeret et såkaldt opkaldskort til til modem opkobling til f.eks. internet (d.v.s. at ras er installeret).

Hvis det er tilføldet så se i din liste over kort/protokoller i network og det netkort kun er bundet til TPC/IP. Det burde blive vist med hhv. netkortnavn --> TCP/IP

Hvis der er andre protokoller bundet på så gå ind i bindinger og fjern det, eller i det mindste ændre på rækkefølgen.

Også; Hvis du har Netbeui / netbios installeret som netværksprotokol så prøv at slette den.

sjensen
Avatar billede sjensen Nybegynder
11. januar 2000 - 13:34 #34
Jge brude nok stravekontrollere inden jeg sender et indlæg ;-)
Avatar billede gozar Nybegynder
11. januar 2000 - 13:36 #35
sjensen>>Jeg har hun netværks kortet installeret. Og jeg har kun protokolen tcp/ip installeret.
Avatar billede gozar Nybegynder
11. januar 2000 - 13:40 #36
Hvad har win95 som win 98 ikke har??

Der er hoverhovedet ikke nogen problemer når jeg installere win95 på computeren. Ingen problemer af nogen art. Hvoffer virker det så ikke med win98!!
Avatar billede lowrider Nybegynder
11. januar 2000 - 14:04 #37
Jeg har flere gange været ude for at TCP/IP protokollen af en eller anden årsag er "gået i stykker" på en Windows 95 computer.

Så mit forslag er at du genindstallere Windows på den computer, der er problemmer med, du kan evt. prøve at installere en eller flere andre protokoler som NetBEUI og IPX/SPX.

Måske hjælper noget af det...
Avatar billede ravelin Nybegynder
11. januar 2000 - 14:15 #38
Tilbage til start....
Hvis du tvinger den til en IP adresse, f.eks 192.168.0.254 og selvfølgelig slår DHCP fra hvad siger den så?
Kan du pinge 127.0.0.1?
Kan du pinge den IP adresse som kortet har ifølge winipcfg?
Avatar billede ravelin Nybegynder
11. januar 2000 - 14:20 #39
lowrider det er windows 98 der er tale om.
Gozar HAR allerede geninstalleret, så læs lige spørgsmålet inden du svarer :-)
Avatar billede snowball Novice
11. januar 2000 - 14:21 #40
ravelin: Du glemmer hurtigt, hva' ;-)

Jeg har allerede spurgt ham om han kan pinge localhost (127.0.0.1) og det kunne han !!!

Snowball
Avatar billede lowrider Nybegynder
11. januar 2000 - 14:35 #41
Ja, ravelin, læs lige spørgsmålet inden  du svarer :-)
Avatar billede sjensen Nybegynder
11. januar 2000 - 14:42 #42
Nyt forslag:
Prøv at fjerne netværeks kortet og tcp/ip protokollen og genstart win98. ved opstart skulle den finde kortet og starte forfra med installationen af hhv. netværk, protokoller osv. mange gange er det sådan noget det skal til.

sjensen
Avatar billede thy Nybegynder
11. januar 2000 - 17:59 #43
Jeg har selv lige haft en hyggelig oplevelse med noget lignende; det viste sig, at netkortdriverne ikke kunne autodetecte hvilken transceiver type der skulle bruges (Twisted Pair eller BNC), så hvis det er et combo-kort der sidder i, så prøv evt. selv at fortælle den hvilken transceiver den skal benytte sig af.
Avatar billede gozar Nybegynder
11. januar 2000 - 21:51 #44
thy>>Det er et netkort fra vega.
Avatar billede gozar Nybegynder
11. januar 2000 - 21:57 #45
sjensen>>Du mener alsår jeg skal installere win98 igen (er win95 på nu) og pille netkortet ud. Sæt kortet i når installetionen er gennemført, og installere drivere dertil.
Avatar billede ravelin Nybegynder
12. januar 2000 - 10:08 #46
Husk også at når du geninstallere noget skal du fjerne den tilhørende info fil i INF kataloget.
Avatar billede gozar Nybegynder
12. januar 2000 - 10:11 #47
ravelin>>Ikke nødvæntigt når jeg laver en format af hd.
Avatar billede ravelin Nybegynder
12. januar 2000 - 10:12 #48
Jeg fik forøvrigt ikke svar på det sidste spørgsmål?
Og ja jeg bad sgu selv om det for jeg havde læst det. Ville tjekke præcis hvilke svar der kom ud af de 3 forsøg.
Avatar billede ravelin Nybegynder
12. januar 2000 - 10:15 #49
Jeg vidste ikke at du startede helt forfra.
Troede bare du ville geninstallere kortet.
Avatar billede sjensen Nybegynder
12. januar 2000 - 10:44 #50
Gazar>Nej, ikke geninstallere hverken win95 eller 98. Bare fjerne alle netværkskort og protokoller fra Kontrol Panel, Netværk, og fra Kontrol Panel, System, Device Manager. Derved kan maskinen ikke længere se kortet, og når du så starter win95/98 igen vil plug and play fortælle at den har fundet nyt hardware og vil installere driveren til det. Herefter går du inf i netværk igen og tilføjer et kort og en TCP/IP protokol.

Det var det jeg mente.

sjensen
Avatar billede sjensen Nybegynder
12. januar 2000 - 10:45 #51
Undskyld ==> Gozar, ikke Gazar !!
Avatar billede gozar Nybegynder
12. januar 2000 - 10:53 #52
Ravelin>>Se bedre efter. Jeg har svaret på dine spørgesmål!!

Sjensen>>Jeg gjore fgl. Fjernede netkortet. Formaterede c: Installerede win98. Satte netkort i og installerede driverne. Det virkede ikke!!!!
Avatar billede ravelin Nybegynder
12. januar 2000 - 10:58 #53
Gozar jeg kan ikke finde svaret på dette? Hjælp?
Hvis du tvinger den til en IP adresse, f.eks 192.168.0.254 og selvfølgelig slår DHCP fra hvad siger den så?
Kan du pinge 127.0.0.1?
Kan du pinge den IP adresse som kortet har ifølge winipcfg?
Avatar billede gozar Nybegynder
12. januar 2000 - 11:08 #54
Ravelin>>Jeg kan godt pinge 127.0.0.1 og dens ip nummer
Avatar billede ravelin Nybegynder
12. januar 2000 - 11:09 #55
Får du den rigtige DHCP tildelte adresse?
Avatar billede ravelin Nybegynder
12. januar 2000 - 11:09 #56
nå sgu det har du svaret på :-)
Avatar billede snowball Novice
12. januar 2000 - 11:14 #57
Du skal da vidst ha' dine skolepenge tilbage ;)

Snowball
Avatar billede ravelin Nybegynder
12. januar 2000 - 11:17 #58
Har du kun hubs på netværket?
Avatar billede gozar Nybegynder
12. januar 2000 - 11:17 #59
he he..
Tror sq der er spøgelser og onde ånder i computeren.
Avatar billede gozar Nybegynder
12. januar 2000 - 11:19 #60
Ravelin>>Ja kun hubs
Avatar billede ravelin Nybegynder
12. januar 2000 - 11:20 #61
Snowball det man siger er man selv, for det står i aktuelt! ;-)
Avatar billede ravelin Nybegynder
12. januar 2000 - 11:22 #62
Hmmmmm, nu du geninstallerer så meget har du så prøvet at installere win95 igen og se om det virker?
Bare for at udelukke kabel, netkort og lignende fejl.
Avatar billede snowball Novice
12. januar 2000 - 11:24 #63
Tænk før du handler !

Snowball
Avatar billede gozar Nybegynder
12. januar 2000 - 11:24 #64
Ravelin>> Øhh ja..
Piist ravelin. Det har jeg sagt ;-)
Avatar billede snowball Novice
12. januar 2000 - 11:30 #65
Ravelin: Tror du ikke du skal snuppe en lur ??? ;)

Snowball
Avatar billede ravelin Nybegynder
12. januar 2000 - 11:31 #66
Ups ja det søgte jeg lige på.
Jeg er ikke så heldig med mine kommentarer.
For at slå det HELT fast så os der skal have vores skolepenge tilbage.
Win95: Virker prøvet 2 gange med Windows 98 installeret indimellem de 2 win95 installationer.

Win98: Virker ej kan ikke finde DHCP eller pinge noget nedad kablet.

Korrekt forstået?

Jeg foreslår en geninstallation LOL!!
Avatar billede ravelin Nybegynder
12. januar 2000 - 11:32 #67
zzzzzzzzzzzzzzzzzz, huh hvem ? Eksperten hva det?
Avatar billede gozar Nybegynder
12. januar 2000 - 11:40 #68
Ravelin>>Korekt

Og jeg forestår et spil Unreal Tournament :))
Avatar billede sjensen Nybegynder
12. januar 2000 - 11:57 #69
Jeg kommer lige til at tænke på noget:

Du skriver i dit spørgsmål at du efter en måned (og efter at I havde fået en rigtig NT server) startede den op, men at det ikke virkede. D.v.s. at du startede den op mens den selv var server. (Eftersom en 95 ikke kan være en server så formoder jeg at det er DCHP server du mener ?)

Men det vil også sige at NT serveren ved opstarten har registreret at denne maskine er dchp server, og spørgsmålet er nu om ikke NT serveren har husket det lige siden.

Jeg ville derfor prøve at give maskinen et andet navn og se om ikke dette hjælper.

NB! Da jeg efterhånden har tabt tråden i dette spm med alle svarene har jeg ikke set om der er andre der tidligere har foreslået dette. Hvis der er siger jeg på forhånd undskyld ! ;-)

sjensen
Avatar billede gozar Nybegynder
12. januar 2000 - 12:11 #70
Sjensen>>Jeg brugte slet ikke DHCP server før!! Jeg har også ændret navnet på serveren for ikke at det skulde konfligte med serverns navn..
Avatar billede sjensen Nybegynder
12. januar 2000 - 12:35 #71
Det skulle vel ikke være noget så simpelt som at antal brugere er nået på serveren vel ?

Du ved når man installerer en server kan man vælge licens-betingelser efter max. antal eller efter pr. sæde. D.v.s. enten hvor nt serveren max kan acceptere x antal arbejdspladser, eller hvor det er den enkelte arbejdsplads's licens (windows) der afgør det (pr. sæde).

sjensen
Avatar billede ravelin Nybegynder
12. januar 2000 - 12:46 #72
Nemmeste måde at tjekke det på er at slå licens logging fra i services på serveren.
Avatar billede lowrider Nybegynder
12. januar 2000 - 13:25 #73
Hold kæft, hvor blev min mailbox fyldt op med e-mails fra Eksperten.dk lige pludselig...
Avatar billede gozar Nybegynder
13. januar 2000 - 09:35 #74
Sjensen>>Nej det er ikke tilfældet.. Og hvis det det var vil det se mærkeligt ud at den saktens kan få foerbindelse med serveren når jeg installere win95.
Avatar billede sjensen Nybegynder
13. januar 2000 - 09:56 #75
Ja, det har du ret i. Så hvis jeg har forstået det korrekt virker alt 100% korrekt (tilkobling, dchp, m.m.) når du installerer win95, men ikke når du installerer win98.

Hvis det er korrekt, så ligger problemet alene i win98. Hvilken version af win98 bruger du:

Alm. eller SE ? Hvis det er den almindelige, så prøv engang SE versionen, og prøv at checke MS hjemmeside for FAQ vedr. Win98 og netværk / DCHP. Hvis det er en generel fejl burde du jo ikke være den første der støder på den.

Og check lige en gang til at alle enheder virker 100% korrekt og at der ingen konflikter er efter at win98 er installeret. Det kan jo være at der er nogle hardware enheder / software (drivere) der ikke virker sammen med win98. Jeg formoder at de drivere du har installeret til de forskellige netkort du har prøvet, alle kan bruges under win98 ?

sjensen
Avatar billede gozar Nybegynder
13. januar 2000 - 11:08 #76
Sjensen>>Ja. det hele virker under win 95, men ikke under win98

Jeg bruger win98 alm.

Rasten af computerne har samme grafik kort, netkort osv. Eneste forskel mellem denne computer og de andre clienter er at processeren er hurtigere!! Men de andre computere køre win98 og der er ikke nogen problemer.

Avatar billede joker73arb Nybegynder
13. januar 2000 - 11:29 #77
>>>gozar...

prøv lige at tjekke følgende i din registreringsdatabase:

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VXD\DHCP

Hvilken parameter har "IPAutoconfigurationEnabled"?

joker
Avatar billede gozar Nybegynder
13. januar 2000 - 11:33 #78
Joker>>Det kan jeg ikke chekke, fordi der er win95 på computeren og den skal bruges nu!
Avatar billede sjensen Nybegynder
13. januar 2000 - 11:40 #79
Nu er jeg ikke sikker på hvad den primære årsag er til at 98 er kommet i en SE (second Edition) udgave, men det kunne jo være samme som servicepacks til f.eks. NT, så spørgsmålet er om ikke der bare er en fejl i 98 for netop denne del.

Hvis du kan så prøv at installere win98 SE.

I øvrigt:

Når du starter maskinen og indtaster hhv. brugernavn, password og domain, får du da nogen meddelelser om at netværket ikke er startet, som om du ikke kan blive logget på maskinen (svarende til at den påstår den ikke kender hhv. brugernavn og password) ?

Når du logger dig på med et navn og password fra PDC'en vil du jo få at vide at den ikke kender brugeren hvis den ikke kan starte netværket. Hvis ikke du får denne besked, er nettet startet op og det er så kun dchp der ikke virker.

Hvis du logger dig på og får at vide at navnet ikke er korrekt, vil netværket ikke være startet op, men du vil have adgang til win95/98 maskinens hd. Dette er en af sikkerhedsproblemerne ved at bruge win95/98 arbejdspladser i et nt netværk.

Og nu vi er ved det: Hvad er egentligt årsagen til at det skal være 98 og ikke 95 når det nu virker, og selvfølgeligt: Hvorfor kører du ikke NT Wks istedet ?

sjensen
Avatar billede gozar Nybegynder
13. januar 2000 - 11:53 #80
Sjensen>>Computeren kan ikke finde Domain serveren i 98.

Grunden er at alle computerne skal være ens som muligt. Så folk også kan finde ud af at logge af netværket når de forlader computerne. (Log af netværket sidder ikke det samme sted i win95 som i win98) Det lyder måske simpelt men, det er ikke alle der lige kan finde ud af det. Hvis vi skulde til at have NT-Workstation, skal vi til at have nye licenser. De win98 licenser vi har nu kan sikkert opgraderes, men der er ikke lige penge til det, Men det neste vi skal have er NT-Workstation.
Avatar billede ravelin Nybegynder
13. januar 2000 - 12:08 #81
Du kunne jo bruge active desktop på 95'eren så sidder det samme sted når man logger af.
Det kræver dog at du først installere IE4 og derefter IE5, ellers kommer de "nye" 98 funktioner ikke med.
Avatar billede gozar Nybegynder
13. januar 2000 - 12:17 #82
Ravelin>>Ja, men ie4 er ikke til at opstøve nogen steder. Jeg har både været ved at kigge på microsofts hp og søge på forskellige søgemaskiner!!!
Avatar billede ravelin Nybegynder
13. januar 2000 - 12:23 #83
Avatar billede sjensen Nybegynder
13. januar 2000 - 12:24 #84
EI4-SP2 og EI5 på dansk har jeg og kan evt. senden dem til dig på en CD. De fylder hhv, 22-23mb og 40mb så det er ikke lige noget jeg vil sende over nettet. Så er en cd og et frimærke sq billigere.

sjensen
Avatar billede joker73arb Nybegynder
13. januar 2000 - 12:32 #85
Hvis og når du for maskine op og køre med win98 igen, kan du jo tvinge den til at release sin conf. Dette skal gøres i RegDB... Hvis du gør det på denne måde så tvinger du maskinen til at frigive dette idet den lukkes ned og et nyt skal hentes, idet den starter op. I RegDB skal følgende rettes:

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\DHCP
Value name: ReleaseLeaseOnShutdown
Type: DWORD
Value data: 0x00000001 (1)
(Denne streng skal du selv tilføje!!)

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Shutdown
Value name: FastReboot
Type: STRING
Value data: 0
(Denne værdi er pr. default sat til 1)

Derudover skal "fast shutdown" være disabled i windows 98, for at dette skal kunne virke. Hvis denne ikke er disabled vil denne del af RegDB ikke blive kørt... Denne "fast shutdown" slår du til og fra ved at gøre følgende:

1. Tryk på start-kør-msconfig
2. Tryk på Generelog herefter Advanced.
3. Sæt et flueben ved "disable fast shutdown" og genstart maskinen....

Joker
Avatar billede gozar Nybegynder
13. januar 2000 - 22:25 #86
Ravelin>>Har du chekket din url!! Den virker ikke!

Sjensen>>Pointene er dine hvis du sender en mail til psd@superbruger.dk eller psd_psd@worldonline.dk så er pointene dine..
Avatar billede sjensen Nybegynder
15. januar 2000 - 09:29 #87
Gozar>Mener du alvorligt at du vil have filerne over nettet ?

I så fald, hvilken ? IE4-sp2 dansk eller EI5 dansk ?

sjensen
Avatar billede gozar Nybegynder
15. januar 2000 - 18:23 #88
Sjensen>> Nej. Men jeg har ikke lyst til at oplyse min adresse her. Og det har du vel heller ikke!!
Avatar billede ravelin Nybegynder
16. januar 2000 - 14:37 #89
Nå selve download linket virker ikke :-(
Men så her da http://www.microsoft.com/windows/ie/download/all.htm?bShowPage
Avatar billede sjensen Nybegynder
16. januar 2000 - 23:13 #90
Gozar> jeg har sendt dig en mail. Jeg tager en cd med på arbejde i morgen og sender hvis du sender mig en mail med din adr. Du har ret i at jeg heller ikke vil oplyse min i dette forum.

sjensen
Avatar billede no2es Nybegynder
16. januar 2000 - 23:19 #91
undskyld jeg blander mig men er det amd
processer og via chips :-) det jefg menere er drivere for pci
Avatar billede gozar Nybegynder
17. januar 2000 - 08:17 #92
No2es>>Det er Intel processer og Chips Og Cola og kaffe er godt her tideligt på morgnen *GAAB* ;-)
Avatar billede gozar Nybegynder
20. januar 2000 - 10:46 #93
sjensen>>Jeg har ikke modtaget nogen mail endnu!!
Avatar billede sjensen Nybegynder
21. januar 2000 - 11:38 #94
Gozar>Undskyld, jeg havde ikke set dit svar.

Jeg sender dig en mail igen på psd@superbruger.dk. Det er ikke mit navn der står som afsender men min netnavn/url, så check inde i de mail du modtager. Jeg underskriver den med "sjensen"

check din mailboks efter kl. 15.00

sjensen
Avatar billede sjensen Nybegynder
21. januar 2000 - 14:49 #95
Gozar,

Den mail jeg sendte kom tilbage med:

Your message to mail.image.dk was rejected.
I said:
    RCPT To:<psd@superbruger.dk>
And mail.image.dk responded with
    550 Sorry, no mailbox here by that name. (#5.1.1)

Jeg prøver lige den anden
Avatar billede gozar Nybegynder
23. januar 2000 - 21:47 #96
sjensen>>Så send til gozar@pokerface.dk
Avatar billede gozar Nybegynder
25. januar 2000 - 09:44 #97
Er der andre der har ie4 som vil sende/bræne det for 100 point!!
Avatar billede ravelin Nybegynder
25. januar 2000 - 09:57 #98
Hvorfor downloader du det ikke bare fra den sidste URL jeg gav dig?
Den virker altså!
Avatar billede ravelin Nybegynder
25. januar 2000 - 10:08 #99
Jeg har forøvrigt sendt det i mail til dig også.
Avatar billede gozar Nybegynder
25. januar 2000 - 10:21 #100
Havde ikke set den nye url!!
Avatar billede gozar Nybegynder
25. januar 2000 - 10:24 #101
Ravelin>>Okay. Takker