Avatar billede Jappa Praktikant
24. april 2012 - 11:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Elendig tlf. forbindelse - booster eller hur ?

Hej

Vi har en elendig forbindelse i sommerhuset og ikke andre muligheder for selv om vi har fastnet tlf. ligger vi for langt fra centralen til at kunne få bredbånd!

Vi har p.t. Telia og det virker ligeså godt/dårligt som alle andre selskabet, hvilket også er naturligt nok, da der så vidt jeg kan vurdere er ca. samme anstand til de forskellige selskabers master i området.

Jeg kunne derfor godt tænke mig at forsøge med en gsm booster og har fundet frem til denne:

http://olsens-it.dk/tilbehor/1644-gsm900-mobiltelefon-signal-forstaerker-booster-ant.html

Skulle der mon være en eller anden som har erfaring med den eller en tilsvarende, vil jeg meget gerne høre nærmere.

Og ja - jeg ved godt det ikke er lovligt i DK, men når nu ikke selskaberne vil så må jeg simpelthen gøre et eller andet for at få en tålelig forbindelse på såvel telefon som net.

M.v.h.
Jappa
Avatar billede Andyboy Nybegynder
24. april 2012 - 22:54 #1
Med hensyn til bredbåndsdelen - har du så overvejet skyline? http://www.internet-bredbaand.dk/453/danmarks-billigste-bredband-6-mbit-fra-skyline/
Avatar billede Jappa Praktikant
25. april 2012 - 08:33 #2
Hej

Jeg har tidligere set på Skyline muligheden, men gik fra det igen da man ikke supporteret MAC OSX Lion - men det kan da godt være jeg bare skal se bort fra det !

Jeg har også set på dækningskortet (ekstremt dårligt) og så vidt jeg kan se, er der netop problemer i sommerhusområdet lige nord for Hals, men det får man jo nok oplyst når man bestiller.

Vil alvorligt overveje at prøve det, da det jo er begrænset hvad det kan komme til at koste.

M.v.h. Jappa