Avatar billede the_julle Praktikant
23. april 2012 - 21:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Split antenne: 3*RF (2*TV + 1*data)??

Hej alle.

Hvis jeg køber sådan en fætter her:
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/antennekabel/antennefordeler/professionel_antennefordeler_3_vejs_1013_da.html

Vil jeg så kunne benytte de to udtag videre ud til to tv/radio udtag i væggen og det sidste udtag til data (til yousee bredbånd)?

Mvh Alex.
Avatar billede the_julle Praktikant
23. april 2012 - 21:35 #1
Pt sidder der en 2 vejs splitter, som jeg tænkte at udskifte med en 3 vej. Den ene vej går ud til en alm tv/radio boks i væggen, men den anden vej går ud til et tv/radio/data udtag i væggen, som dette:
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/antennekabel/antenne_vaegdaase/triax_fuga_daase_td_272d_slutdaase_hvid_3610_da.html

Jeg tænkte derfor om man ikke bare kunne udskifte 2-vejs splitteren til en 3-vejs og derved lade være med at benytte dataudtaget i væggen, men direkte fra splitteren?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
23. april 2012 - 23:00 #2
Det ser ikke ud til at frekvensområderne er ens og så kan de ikke bare udskiftes direkte.

Du bliver nødt til at finde en splitter, der svarer til det frekvensområde, som passer til din udbyders signal.

Hvis dit andet link med sikkerhed er den som din udbyder benytter, så har du frekvenserne der.
Hvis du ikke er sikker på dette, så bliver du nødt til at kontakte din udbyder for at finde frekvenserne.
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2012 - 07:35 #3
se under antenneforslag

http://www.antennelageret.dk/

ring dem op - de er eksperter

jeg har selv lavet sådan et system i hele huset der virker perfekt

m.v.h
Avatar billede the_julle Praktikant
27. april 2012 - 21:34 #4
Tak for jeres svar.

Der sidder ganske rigtigt et filter i dåsen. Jeg har bare valgt at bruge dette udtag.
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2012 - 07:26 #5
hvad sagde antennelageret

????????
Avatar billede the_julle Praktikant
28. april 2012 - 18:18 #6
De sagde ikke noget :)

Efter jeres svar undersøgte jeg et dataudtag lidt nærmere og fandt ud at, at det opsplitter signalet i de rigtige frekvenser til hvert udtag.

Derfor vil jeg ikke kunne benytte den viste 3-vejs spillet uden videre.
Avatar billede the_julle Praktikant
14. juli 2012 - 16:48 #7
Lukker tråden nu.

Vil du have point, Wally1973?