Avatar billede taoist Nybegynder
23. april 2012 - 10:27 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan pludselig kun starte min pc(notebook) op i fejlsikret tilstand.

Jeg har en notebook m/w7(IE9)som pludselig kun vil starte op i fejlsikret tilstand, + med netværk. Jeg har prøvet at lave en startreperation uden held, dagen inden lavede jeg en opdatering gennem Secunia og det var kun adobe programmer der skulle opdateres, og pc'en virkede uden problemer, dagen efter havde jeg så dette problem!
Løsning søges.
Avatar billede Blandy Praktikant
23. april 2012 - 10:30 #1
Prøv at gendanne systemet til et tidligere tidspunkt. Det lader til at være en opdateringsfejl af en art.

Du kan enten gendanne fra fejlsikrettilstand eller nogen gange ved at trykke f8 eller sådan noget.
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2012 - 10:34 #2
gå i fejlsikret tilstand og fjern adobe programmer og genstart

måske er du heldig

m.v.h
Avatar billede taoist Nybegynder
23. april 2012 - 10:45 #3
Den skriver at der ikke er oprettet et gendannelsespunkt, i fejlsikret tilstand.
Den vil ikke acceptere fjernelse af adobe i fejlsikret tilstand(har prøvet).
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2012 - 11:04 #4
så vælger du at reparere din pc enten via  recovery hvis der er det i den eller via medfølgende cd med windows på

m.v.h
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. april 2012 - 11:23 #5
Jeg har samme problem i øjeblikket - nok mest fordi "mekenaikerens bil aldrig vedligeholdes" :-)

Jeg benytter flittigt "msconfig" i fejlsikret tilstand, hvor jeg slår diverse "autostart" programmer fra. På den måde lykkedes det mig at få den op at køre igen, indtil næste gang den genstarter... - primært fordi jeg ikke har fået identificeret hvilket "autostart" program der driller...

Men du kunne forsøge med det samme - start msconfig i fejlsikret tilstand, og slå Adobe ARM fra (og hvad der ellers er af Adobe) - kan ske du også er heldig...
Avatar billede taoist Nybegynder
23. april 2012 - 11:25 #6
Den skriver at der er problemer med windows installer og det er derfor jeg ikke kan slette adobe programmer, har lige kørt en cclean og der var et problem den fjernede som hed C: windows/installer fra system reg basen.
Har recovery, ingen disk preinstalleret OEM udgave
Har også en system rep disk, jeg lavede da jeg fik pc'en + en sikkerheds kopi disk
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2012 - 11:39 #7
så lav en recovery af den
jg tror du slipper lettest over det den vej

her er det vist med en acer men stort set er det vel det samme

http://www.dogvillestar.dk/2009/02/10/recovery-af-en-acer-pc/

du undgår jo ikke at du skal opdatere den igen via microsoft
selvfølgelig skal du også hente adobe programmer igen - det er nok tilfældigt at det lige var dem der fejlede

m.v.h
Avatar billede taoist Nybegynder
23. april 2012 - 11:52 #8
jeg køre altid med næsten 0 programmer i opstart(msconfig) men jeg prøver lige noget i msconfig/boot/active director-reparation for her vil den godt fjerne programmer > adobe m.m. og Skype(den blev nemlig også opdated og den kan virkelig blande sig har haft problemer med den før.
@treatmenice vil kikke på dit forslag herefter, kan jeg ikke også bare prøve at reinstallere w7 eller hur?
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2012 - 12:06 #9
jo men prøv først det andet

jo du kan sagtens geninstallere win 7 men prøv først med en rep af den
Avatar billede taoist Nybegynder
23. april 2012 - 12:36 #10
prosessen er sat i gang :(
Avatar billede sand321 Nybegynder
23. april 2012 - 12:38 #11
Jeg vil foreslå at geninstallere windows, så får du samtidigt computeren helt renset.
Avatar billede taoist Nybegynder
23. april 2012 - 15:02 #12
treatmenice + smid et svar, alt er gennemført også mangler jeg bare de forskellige opdates + diverse :( suk! Tak og lukker
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2012 - 16:04 #13
ok