Avatar billede ferken Nybegynder
22. april 2012 - 19:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bærbar gået død, eller lader brændt af?

Hejsa Eksperten!

Min bærbar er en HP/Compaq Presario CQ61.

Her for ikke så lang tid siden, lå jeg i sofaen, med min bærbares lader under nogle puder (ikke med vilje).

Jeg lagde ikke mærke til dette, og pludselig ladede den ikke mere. Jeg prøvede derfor min fars lader, som også hører til en HP, og lyset lige ved laderstikket lyste op. Dog ikke lyset foran på computeren. Så jeg prøvede at tænde PCen. Man kan lige høre blæseren i 1 - 2 sekunder, og så gav den op.

Nogle der ved hvad der er galt? - Har prøvet både uden og med batteri, med min fars lader.

OBS OBS!: Når man lugter til min egen lader, så lugter det af smeltet plastik.

Tak på forhånd!
Avatar billede sand321 Nybegynder
22. april 2012 - 19:13 #1
Har du tjekket at din fars lader leverer den samme spænding og har den nødvendige effekt?

Du burde kunne se det på laderen. Du skal kigge på V (volt) og mA (Milliampere)
Avatar billede ferken Nybegynder
22. april 2012 - 19:21 #2
Output på min fars: 19V og 4.74A
Output på min egen: 18.5V og 3.5A

Har dette den store betydning?
Avatar billede sand321 Nybegynder
22. april 2012 - 19:27 #3
Ja, det kan godt være din fars strømforsyning ikke er kompatibel med din computer. Hvis jeg var dig, ville jeg få fat på nøjagtigt samme type strømforsyning som din egen og prøve med den.

Hvis din lader lugter af smeltet plastik, er den rimelig sikkert brændt af.
Avatar billede ferken Nybegynder
22. april 2012 - 19:30 #4
Det er det der er problemet.

Jeg har ikke rigtig penge til at købe en ny lader lige nu:/
Avatar billede sand321 Nybegynder
22. april 2012 - 19:40 #5
...
Avatar billede ferken Nybegynder
22. april 2012 - 20:29 #6
http://www.nemoware.dk/shop/lader-adapter-compaq-13670p.html

Vil den mon passe med min bærbar?

Den er på 18.5v og 3.5A

Men tænker lidt på om det er nu er 7.4mm (ydre) jeg skal have?
Avatar billede sand321 Nybegynder
22. april 2012 - 21:06 #7
Ja, den passer fint!
Avatar billede sand321 Nybegynder
22. april 2012 - 21:07 #8
Avatar billede ferken Nybegynder
22. april 2012 - 21:11 #9
Lækkert, mange tak!:)