Avatar billede meggert Nybegynder
11. januar 2000 - 09:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

indhold fra fremmed server

Hej
Jeg har fået tilsendt følgende (revideret):

<HTML>
<head>
<TITLE>TESTSITE PÅ EKSPERTEN</TITLE>
</head>
<BODY link="#000000" vlink="#000000">
<div align="left">
  <table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0">
    <tr>
      <td width="100%"><font face="verdana" size="3"><b><script src="http://www.testsite.dk/BLA/BLA"></script>
</b></font>
      </td>
    </tr>
  </table>
</div>
</BODY>
</HTML>

Er der nogen der ved, hvilket script man skal have i den anden ende så script src="" virker?

Hvordan ser det ud eller hvor kan man søge efter det? (ja, ja jeg ved godt, at diverse firmaer måske kan lave det, men jeg tænkte på tutorials eller lign., medmindre I kan hjælpe)
Avatar billede skjoldby Nybegynder
11. januar 2000 - 10:41 #1
Det kunne måske være:
src="scriptnavn.js"
Avatar billede meggert Nybegynder
11. januar 2000 - 10:45 #2
lad mig uddybe det:
det kan sagtens stå som jeg har skrevet ovenfor, altså som en almindelig URL.
Det jeg har brug for er scriptet på den side som hentes (altså den jeg ikke har).
Man kan ikke referere til en URL, med mindre den indeholder et script, der gør det muligt at trække det. Det er det script jeg leder efter.
Avatar billede skjoldby Nybegynder
11. januar 2000 - 13:10 #3
Hvor ved du så fra der ligger et script?
Avatar billede meggert Nybegynder
11. januar 2000 - 14:00 #4
Det har jeg fået at vide, men da jeg ikke ejer det, kan jeg ikke få adgang til det.
Men jeg tænkte, at der måtte være nogen, der lå inde med noget lignende eller kunne give et hint om, hvor man skaffede det (nyhedsgrupper eller lign.).
Avatar billede hatecaps Nybegynder
12. januar 2000 - 00:42 #5
hmm, det du har der er en standard reference til et js script, det kan være hvad som helst. Hvis du fortæller hvad scriptet skal gøre kan nogle af os måske hjækpe dig :-)
Avatar billede olebole Juniormester
12. januar 2000 - 07:42 #6
Forudsat du ved, hvor det ligger (kender URL'en):
Du laver et html dokument. I det skriver du i body'en:

<a href="http://hele-den-forbandede-lange-sti-til-javascript-sovsen">SCOR I HELVEDE - SCOR</a>

På en Mac (har kun én mussetast) gør du flg:
Åben dokumentet i din browser, klik på linket - men hold tasten nede! Vælg så 'Save link as…'. Når du får en dialogbox op, vælger du at gemme som 'source'. Du har nu Javascript sourcen liggende på din computer. Den hedder 'et-eller-andet.js'. Den skal du pege på med den aktuelle sti i dit eksempel ovenfor.
Fremgangsmåden kan også bruges til CSS-sources og mange andre ting, der ikke må fortolkes af browseren ved download (f.eks. visse 'document.write' udskrevne sider).
Hvis du er på PC, ved jeg ikke, hvordan man får den 'save-option' frem, men det finder du hurtigt ud af ;-)

Det er vigtigt, det er stien set fra DIN maskine du skriver - IKKE set fra dokumentet. Kan du ikke få det til at virke, så mail mig på oc@adr.dk så skal jeg hente den til dig.
/VH,
Ole Clausen