Avatar billede hersker_dk Nybegynder
21. april 2012 - 22:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Trådløst VS kablet netværk

Jeg har en bærbar PC, som jeg bla. bruger i en dok.
Når jeg sætter den i dokken er der derfor både kablet og trådløst netværk tilkoblet.
Kan jeg ikke indstille det sådan at PC'en automatisk kun kobler sig på det kablet netværk såfremt dette er tilrådig?

Som det er nu er det lidt tilfældig hvad PC'en tager - og det går klart langsomere at overføre data til min andre enheder på netværket, så det går via trådløst.

Jeg kører med windows 7 professional inkl. SP1 (64 bit)
Avatar billede hemberg Forsker
21. april 2012 - 22:39 #1
Ja, det kan du godt.

Åben netværks og delingscenter.
Rediger indstillinger for netværkskort
højreklik på den ene forbindelse og vælg egenskaber
marker TCP/IPV4 og vælg egenskaber
klik på avanceret
i bunden er et feldt hvor det stå metrik. Det er der hvor det styres hvilken forbindelse der prioiteres. Sæt den kablede forbindelse til 1 og den trådløse til 2 så burde den være i vinkel.
Avatar billede hemberg Forsker
21. april 2012 - 22:41 #2
eller omvendt hvis du vil prioitere det trådløse netværk.
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
22. april 2012 - 19:56 #3
Tak - jeg har indstillet ovenstående, så håber jeg det virker :-)

Ligger du et svar.
Avatar billede sand321 Nybegynder
22. april 2012 - 22:14 #4
Har fulgt nysgerrigt med i denne tråd, men det virker ikke for mig.
Min computer kobler stadigvæk på det trådløse netværk (når jeg har et netkabel tilsluttet, selvom jeg har sat metrik til 1 på LAN-adapteren og 2 på det trådløse netkort.

Jeg kører osse windows 7 pro SP1

Vil gerne høre om andre har fået det til at virke?
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
24. april 2012 - 21:43 #5
Min computer kobler også på både det trådløse og kablet netværk, selvom jeg har indstillet som ovenstående.
Men umiddelbart virker det som om, at det er det kablet netværk som er prioriteret - i hvertfald når jeg overføre data via mit hjemmenetværk.

Jeg ved ikke om man kan indstille netværks instillingerne således at når der er et netkabel tilsluttet, at det trådløse netværk slås fra. Er der nogen der ved det?
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
13. september 2012 - 22:31 #6
Er der ikke nogen der har et bud?
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
18. december 2012 - 12:11 #7
lukkes da der ikke er kommet nogen bud/løsning