Avatar billede Leoking Nybegynder
20. april 2012 - 09:33 Der er 7 kommentarer

Min computer lagger i stortset alle typer spil.

Min computer, som er købt i juni 2011. Har det med at kører meget lav fps(05-25 fps) i diverse spil som f.eks. Leauge of legends og counter strike source. Selvom video indstillingerne er sat på det laveste. Hvorfor gør den det?

Specifikationerne på den er.
AMD deal-core processor C-50
AMD Radeon HD 6250
3 gb DDR3
500 gb HDD

Nogen der kan fortælle mig hvad det skyldes ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. april 2012 - 10:43 #1
Primært dit grafikkort.
Avatar billede Blandy Praktikant
20. april 2012 - 10:49 #2
Du spiller også på en bærbar computer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. april 2012 - 10:52 #3
#2 Ja det er en bærbar, men der findes nu ret kraftige bærbare der uden problemer kan klare de 2 spil :)
Avatar billede Blandy Praktikant
20. april 2012 - 11:25 #4
Ja men ud fra de specs er det vist ikke tilfældet john ;) Men kan være at maskinen pga malware performer dårligt.

Har den kunnet spille spillene uden problemer førhen? Eller var laggen der fra starten?
Avatar billede Leoking Nybegynder
20. april 2012 - 13:44 #5
Efter en formatering kører det fint, men så kører det dårligt igen efter en månedes tid. har oplevet problemet flere gange.
Jeg har også tjek på at der ikke er nogen form for malware på min computer.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
20. april 2012 - 15:47 #6
Jeg har nogenlunde samme specs som dig.

Jeg oplevede også at CSS kørte fint i starten. Men efter at Windows kludrede sig sammen og jeg måtte lave en genoprettelse, så ligger min FPS typisk nede i det røde felt, omkring 20-25 FPS og det er uspilleligt.

Mit bedste bud er at det er tale om "WinRot" uden at gøre mig klog på emnet. Det er noget med at windows på længere sigt sløver computeren ned.

Jeg vil anbefale at du prøvede Auslogics Diskdefrag, Auslogics Boostspeed og CCleaner, de hjalp min bærbar meget og den kører lynhurtigt, desværre perfomer den stadigvæk dårligt i spil, ikke engang Warcraft 3 kan den spille uden at lagge.
Avatar billede mireigi Novice
20. april 2012 - 15:55 #7
-  Slet overflødige data.
-  Defragmenter HDD
-  Sæt mere plads af til din sidefil (google "increase pagefile")
-  Partitionér HDD, mindst 100Gb til Windows + programmer, resten til spil/film/musik.
-  Brug Diskeeper til at defragmentere Windows system filer og din sidefil
-  Opdatér drivere (bundkort > GFX > SFX > Keyboard & Mus)