Avatar billede SaraHL Nybegynder
17. april 2012 - 18:39 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Mulighed for text i en transition box

Hej.
Håber der er en af jer der kan hjælpe.

Jeg er ved at lave en hjemmeside, hvor jeg gerne vil bruge den nye effect i css3 med transition box.

Jeg har et ønske, det er at min text kun vises sammen med boksen, Så den forsvinder sammen med boksen.

I kan tjekke hjemmesiden på huuslund.dk/new og holde musen over teksten, så tror jeg bedre i vil kunne forstå hvad jeg mener.

Er lidt presset med en svendeprøve om hjørnet. Så har brug for akut hjælp.

Eller hvis i har en go ide til hvordan jeg ellers kan lave det, vil jeg også sætte pris på det.

PFT Sara
Avatar billede olebole Juniormester
17. april 2012 - 18:57 #1
<ole>

-moz-transition har ikke noget med CSS3 at gøre, men er en eksperimentel (og proprietær) property, Mozilla forsøger sig med.

Jeg har undervist webintegratorer, og hvis en elev ukritisk har brugt en feature, som ikke er virker i alle browsere - og der ikke er en erstatning i de andre browsere, og/eller eleven ikke kan gøre rede for forholdene omkring standardiseringsniveau - vil det trække fra i bedømmelsen. Jeg formoder/forventer, det også gælder mediegrafikere.

Måske, du skulle overveje en helt anden løsning(?)

/mvh
</bole>
Avatar billede tobrukDk Novice
17. april 2012 - 19:06 #2
#0

Har du prøve og kigge rundt på nette f.eks her;

http://www.w3schools.com/cssref/css3_pr_transition.asp

så kunne du måske øve dig lidt videre der fra.. :)
Avatar billede tobrukDk Novice
17. april 2012 - 19:07 #3
DU skal bare lige husk på at IE tag altså ikke i mode den så du skal også lige tænke på den.
Avatar billede olebole Juniormester
17. april 2012 - 19:24 #4
Hvis du vil lære noget, du kan have tillid til, er w3schools.com det allersidste sted, du skal lede. Det site er blandt fagfolk kendt som værende fyldt med udeladelser, mangler og seriøse fejl!
Avatar billede olebole Juniormester
17. april 2012 - 19:27 #5
Mozillas egen dokumentation ligger her
Avatar billede tobrukDk Novice
17. april 2012 - 19:32 #6
#5 den er god som ole har skrevet du skulle overvejr at kigge på den ellers søge rundt på google

de forklare det nu også meget godt her; http://net.tutsplus.com/tutorials/html-css-techniques/css-fundametals-css-3-transitions/ men du kan selv valg hvad du har lyst til at arbejde videre på eller lign held og lykke :D
Avatar billede SaraHL Nybegynder
17. april 2012 - 19:45 #7
Tak for jeres hurtige svar.

LIdt pudsigt at i siger det om w3schools.com jeg har fornyelig været på et kursus i Avanceret Web, hvor vi netop fik banket ind at det var den bedste hjemmeside.

Jeg tager jer alles inputs med i baghovedet.
Er godt klar over at det kun virker i firefox, men nogle gange må man tage et spring, for at komme videre, hvis man skal følge explore så kommer man jo ingen vejen. Men det er rart at hører jeres meninger, da det giver mig lidt at tænke over.  Tror jeg vil prøve med nogle andre opstillinger.

Mange tak.

Go aften til jer alle. :)
Avatar billede tobrukDk Novice
17. april 2012 - 19:48 #8
Hvem synes du at du har hjælpe dig mest ud af det her?, skal du sige til person har han skal lige et svar... :)

"LIdt pudsigt at i siger det om w3schools.com jeg har fornyelig været på et kursus i Avanceret Web, hvor vi netop fik banket ind at det var den bedste hjemmeside. "

Bedste hjemmeside, det vil jeg ikke mene jeg synes personlig at nemprogrammering.dk er danmark bedste hjemmeside finde siden her;
http://www.nemprogrammering.dk/
Du ville kunne få utrolig meget hjælp og du lærer en del men der er lidt små fejl men der utrolig mange måde du kan lave det på mv..

Håber du kunne bruge det til noget godt ??
Avatar billede SaraHL Nybegynder
17. april 2012 - 19:56 #9
Mange tak.

Tror det min lærer var så fascineret af, er at man kan afprøve eksempler inde på w3schools.
Men vil helt sikker kigge denne igennem.

Fedt. Tak.
Avatar billede tobrukDk Novice
17. april 2012 - 19:59 #10
Så lidt SaraHL

Hvem synes du at du har hjælpe dig mest ud af det her?, skal du sige til person har han skal lige et svar??

Wc3schools er så lidt bang ud med opdater af nogle ting og nogle ting kan du ikke finde der inde :)
Avatar billede SaraHL Nybegynder
17. april 2012 - 20:02 #11
Puha hvem der har givet det bedste svar. :/
Det er svært.

Jeg må nok sige det er OleBole. Da det lige gav mig et wake up call.
Avatar billede tobrukDk Novice
17. april 2012 - 20:05 #12
Olebole tag ikke i mode point, da han siger "han har mange point" ellers må olebole lige et svar hvis det er ...
Avatar billede SaraHL Nybegynder
17. april 2012 - 20:16 #13
Altså jeg forstår ingen ting af alt det point optælling og uddeling.

Synes der en underlig ting, hvad får i for alle de point?
Troede egentlig bare denne side handlede om at dele viden. :/

Men det er helt op til jer, hvis den ene ikke vil have nogle point, så kan en af i andre bare få.
Det gør ikke mig noget.
Avatar billede olebole Juniormester
17. april 2012 - 20:29 #14
Jeg samler ikke point - ellers tak  =)

W3C har gennem adskillige år forgæves forsøgt at få nordmanden bag w3schools.com til at tage webkode seriøst - eller i det allermindste tydeligt tilkendegive, han intet har med W3C at gøre. Rigtig mange i branchen har forsøgt det samme. Må jeg anbefale www.w3fools.com?

Desværre er det ikke ualmindeligt, at faglærere på danske erhvervsskoler ikke har arbejdet indenfor det fag, de underviser i. Fastansatte lærere har somregel ikke set branchen indefra i årtier. I virkeligheden skal du bare være udlært i et eller andet fag for at blive lærer! Er du fotograf, elektrikker, el.lign. kan du således blive fastansat som underviser af kommende webfolk. Desværre er danske erhvervsskoler ikke rigtig gearet til IT-uddannelser. Mange lærere er desværre slet ikke opdateret på, hvad der foregår i branchen  :o|
Avatar billede olebole Juniormester
17. april 2012 - 20:33 #15
Hvad angår pointsystemet, så kræver det point at oprette et spørgsmål. Systemet eksisterer for at folk ikke bare skal 'leeche', men også selv bidrage med hjælp. Derfor er pointsystemet netop opretet for at forbedre chancerne for, at brugerne deltager aktivt vidensdelingen på stedet  *o)
Avatar billede tobrukDk Novice
17. april 2012 - 20:53 #16
"Desværre er det ikke ualmindeligt, at faglærere på danske erhvervsskoler ikke har arbejdet indenfor det fag, de underviser i. Fastansatte lærere har somregel ikke set branchen indefra i årtier. I virkeligheden skal du bare være udlært i et eller andet fag for at blive lærer! Er du fotograf, elektrikker, el.lign. kan du således blive fastansat som underviser af kommende webfolk. Desværre er danske erhvervsskoler ikke rigtig gearet til IT-uddannelser. Mange lærere er desværre slet ikke opdateret på, hvad der foregår i branchen  :o|"

omkring det her der vil jeg give olebole ret , vi har gået på samme uddannelse sted og jeg stoppe også på uddannelse pga det var noget lort og det sagde mig intet til sidste. men hvis det er okay med olebole at jeg tag point?
Avatar billede olebole Juniormester
17. april 2012 - 21:02 #17
Det har jeg intet imod  =)
Avatar billede tobrukDk Novice
17. april 2012 - 21:08 #18
Lige et svar! :D