Avatar billede tobiaswoller Nybegynder
16. april 2012 - 15:06 Der er 6 kommentarer

at lave en hjemmeside, og man har aldrig prøvet det før

hej vil gerne vide noget om at lave en hjemmeside, en chat hjemmeside og navnet og det hele til det. vil bare gerne vide noget om hvordan jeg gør og hvilket program jeg skal bruge for at det kan lade sig gøre?

kom endelig med nogle kommentarer :D
Avatar billede igoogle Forsker
16. april 2012 - 15:35 #1
du kan starte med at kigge på http://www.w3schools.com/html/ for at lærer det grundlæggende programmering.

når det er på plads kan du begynde at kigge på server site programmering så som php eller asp til at få de udvidet funktioner du søger.

det var den lange vej, den dårlige løsning vil være at finde et cms system der indenholder et chat modul, sæt det op og sæt dig lidt ind i hvordan det virker og wolla du har det website du søger.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. april 2012 - 17:04 #2
jeg ville starte med en (halv)færdig løsning - tilpasning af noget freeware.
http://www.opensourcescripts.com/dir/php/chat.html
vælg et nyere system - bare for at undgå gammel/usikker kode.
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2012 - 14:17 #3
Du kan prøve at lave en hjemmeside på http://www.123hjemmeside.dk/ der kan du lave en hjemme som du har gratis i en måned. Derefter kan du så betale til det. Jeg har selv prøvet det or nogle år siden, men jeg gad ikke betale noget så havde den kun i en måned. ;)
Avatar billede jolinda Novice
19. april 2012 - 07:43 #4
Hej Tobias :)

Det vil nok tage lang tid, hvis du selv skal lære hjemmeside kodning, som iGoogle foreslår.

Derfor vil jeg nok også anbefale et Open Source CMS - og især WordPress. Der er mange mulighed med WordPress, og det er super nemt at bruge.

Jeg tilbyder gratis opsætning af WordPress - se her: http://www.adiutor.dk/wordpress/opsaetning/ - og vil gerne hjælpe dig med at bruge det.

Har du ikke et domænenavn + webhotel, kan du her læse hvordan du kan få et til blot 9 kr.: http://www.adiutor.dk/domaenenavn-webhotel-for-9-kr/

Håber du kan bruge det :)
Avatar billede 301073 Nybegynder
19. april 2012 - 10:52 #5
Enig hvad der bliver sagt. HVorfor køber du ikke bare en "on click løsning" fra One.com eller Unoeuro. Det kan da ikke være lettere. Er vi på omkring 15 kr pr måned eller sådan noget. og så er du igang på 2 min.
Avatar billede jolinda Novice
19. april 2012 - 13:43 #6
Ja, det har du ret i :)
Men jeg kan som sagt også tilbyde at hjælpe med at komme i gang med WordPress.