Avatar billede ole-printz Nybegynder
15. april 2012 - 17:26 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Gratis virus program

Bedste gratis virus program ?
Avatar billede haverslev Novice
15. april 2012 - 17:38 #1
Jeg bruger avast free på alle mine maskiner og det virker fortræffeligt
http://download.cnet.com/Avast-Free-Antivirus/3000-2239_4-10019223.html?part=dl-85737&subj=dl&tag=button
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2012 - 17:39 #2
Har læst nogle tester, og hvilket system du kører betyder faktisk noget for hvilket program du skal vælge.
De førende tester laves her (efter min mening):
http://www.av-test.org/en/tests/test-reports/janfeb-2012/
Hvis du kigger til vensre på siden er dit system måske med.
Avatar billede haverslev Novice
15. april 2012 - 17:40 #3
15. april 2012 - 17:42 #4
Du mener vel antivirus / sikkerhedsprogram ?

Jeg bruger typisk MSE ... til min 'kunder'
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/products/security-essentials

* På Dansk
* Ikke nogle "underlige" reklame popups
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2012 - 17:43 #5
"til venstre" menes links til tests.
Avatar billede Blueeyez Mester
15. april 2012 - 18:19 #6
#1 Bruger Super Anti Spyware som egentligt blot er på min pc for at skanne når jeg føler at jeg gider :) Har dog ikke fundet noget snavs som ikke var forventet.. Du burde snarer tænkt på opsætningen af din browser :)
Avatar billede ole-printz Nybegynder
15. april 2012 - 18:24 #7
Ja Anti :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2012 - 19:20 #8
#6 Har jo ikke noget med antivirus at gøre.
Og jeg vil ikke anbefale et køre uden antivirus program, selvom man mener man har styr på browser indstillinger.
Den største fejlmargin er den der sidder bag skaærmen ;-)
Avatar billede Blueeyez Mester
15. april 2012 - 19:28 #9
#6 Super Anti Spyware har da noget med anti virus og gøre?...

Dernæst så har jeg lært at det er bedre selv at vide hvad man foretager sig og ikke tro at et stykke software skal redde en, når man hele tiden gør fejl, som du selv fint beskriver :)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2012 - 19:34 #10
Avatar billede Blueeyez Mester
15. april 2012 - 19:46 #11
#10 Som jeg læser følgende så fratager de sig blot ansvaret, ved og påpege at programmet ikke 100% kan fnage alt, hvilket der ikke er noget anti virus software der kan :)
Avatar billede f-arn Guru
15. april 2012 - 19:55 #12
@Blueeyez
Nej - de skriver der er ting, de slet ikke kikker efter!
Avatar billede Blueeyez Mester
15. april 2012 - 20:04 #13
#12 Gider du smide det herind den del hvor det står :)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2012 - 20:05 #14
#12 Ja og det er det som er det farlige ved det.
#11 Men hvis du synes du er godt nok garderet med programmet er det din vurdering.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2012 - 20:07 #15
it won't remove many true viruses or boot-sector viruses.
Avatar billede haverslev Novice
15. april 2012 - 20:16 #16
De skriver selv, frit oversat af mig til dansk.
SUPERAntiSpyware er ikke designet som antivirussoftware.
Vores mål er spyware, adware, orme, trojanske heste, rootkits, og crimeware.
Der er en masse, som oftes kaldes trojanere, orme osv, det vil SUPERAntiSpyware fjerne, men det vil ikke fjerne mange typer virus eller boot-sektor virus. - altså ikke et ANTIvirus program
Avatar billede Blueeyez Mester
15. april 2012 - 20:18 #17
#15 Ja, der står mange, men ikke hvilke eller hvor mange.. hvad er tallet på mange? :)

Jeg er rimelig tilfreds, men jeg finder det altid interessant at teste, hvilket os er årsagen til at jeg debattere med jer omkring følgende :) Bemærk dog at jeg skriver ikke at det er en fejlfri løsning og den kræver at man gider sætte sig ind i hvordan man lige befærdiger sig på nettet mm, men så igen så kan anti virus programmer fejle.. fx så finder Avast som jeg skanner med lige nu ingen virusser.. jeg er faktisk skuffet ;)
Avatar billede store-morten Ekspert
15. april 2012 - 20:25 #18
Fra Google ovesæt:
Strengt taget, SUPERAntiSpyware er ikke designet til at være antivirussoftware. Vores målsætning er spyware, adware, orme, trojanske heste, rootkits, og crimeware, et fokus, der giver os mulighed for at reagere hurtigt på de stadigt voksende grupper af fjendtlig software som vi tager fat på, med nye definitioner udgivet flere gange om dagen, og koncentrere sig om teknologien retter sig mod de mest almindelige trusler i vildnisset. Det er en masse ting, der ofte kaldes virus (mange trojanere, orme og så videre), som SUPERAntiSpyware vil fjerne, men det vil ikke fjerne mange sande virus eller boot-sektor virus.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2012 - 20:30 #19
Jeg er helt enig, og jeg synes det er ved at komme ud på et sidespor.

Skal vi ikke snart få spørger på banen med respons på de første 5 indlæg?
Avatar billede gsa Nybegynder
17. april 2012 - 15:01 #20
#19, eller gøre ham opmærksom på hvorfor der findes "gratis" versioner og betalingsversioner?

Vil man være "rimelig" sikker, eller så sikker som man nu engang kan blive?

I tider hvor man ikke kan slå en prut uden at logge ind med nem-id (underligt navn?), så er prisen på de "fulde" versioner "rimelig" lav i min verden. Bruger selv en kendt betalingsversion, vil ikke reklamere, men er godt tilfreds. Vil gerne betale lidt småpenge til de folk der yder en aktiv indsats for at holde os så beskyttet som muligt, hvis de løber tør for penge, hvad så?
Avatar billede Blueeyez Mester
17. april 2012 - 15:09 #21
#20 Der er da intet galt i at skrive hvad man selv bruger? Kunne næsten forestille mig du bruger Bullguard, men så hjælper det jo ikke at sige at der er mening med at man betaler, ved da selv fra dengang jeg gad og have sådan noget software kørende at der var stor forskel mellem udgaverne og er der sikkert endnu :)
Avatar billede ole-printz Nybegynder
22. april 2012 - 12:21 #22
Tak det prøver jeg.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. april 2012 - 12:27 #23
hvorfor lukker du tråden?
Skulle du ikke prøve programmerne og melde tilbage hvad løsningen blev?
Man får jo ikke noget ud af dette???
Avatar billede f-arn Guru
23. april 2012 - 08:49 #24
@220661

Som tråden udviklede sig, tror jeg også, jeg bare ville ha' lukket den.

Efter #5 var det jo det rene vrøvl.

Med andre ord ->

Don't feed the Troll
Avatar billede 220661 Ekspert
23. april 2012 - 21:18 #25
Nej det har du da ret i.
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2012 - 22:54 #26
Du mener vel antivirus / sikkerhedsprogram ?

Jeg bruger typisk MSE ... til min 'kunder'
http://windows.microsoft.com/ (...)

* På Dansk
* Ikke nogle "underlige" reklame popups
* ikke sikkerhed ( LOL )

Hvis der er noget AV TEST og AV Comparatives er enig om så er det at MSE er en bundskraber

AV Comparatives PDF fil

( Rul ned på siden til oversigt )

Jo større/højrer søjler, jo dårliger sikkerhed.

http://www.av-comparatives.org/images/stories/test/ondret/avc_fd_mar2012_intl_en.pdf

AV TEST

( klik 2 gange på Protektion, og rul ned til bunden )

http://www.av-test.org/en/tests/test-reports/novdec-2011/
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2012 - 22:59 #27
Jo større/højere ( stave fejl )