Avatar billede Kaspercp Nybegynder
14. april 2012 - 16:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PHP email til kunde

Hej eksperter.

Jeg er igang med at lave et booking system som skal have en bekræft og afkræft link.

Når vedkommende som styre booking systemet bekræfter en ordre, skal vedkommende som har bestilt ordren modtage en email hvori der selvfølgelig står at ordren er blevet godkendt.

Er der nogen herinde som kan forklare mig og, eller evt hjælpe mig med ovenstående.

Jeg har før lavet mail til en kontakt form, men da det her er den anden vej, har jeg ingen idé om hvordan det lige skal skrues sammen.

"Hvis vi nu siger, at du har bestilt et bord til 2 ved en cafe.
- så skal caféen ind og godkende om der er plads til jer, eller om der ikke er nogen borde ledige.

Det gør de inde i booking systemet, hvor de enten godkender eller afviser ordren.

Hvis de så trykker godkend, så modtager du en email, hvori der selvfølgelig står, at du har fået et bord til 2, eftersom du jo har bestilt dette, og omvendt hvis de afviser, så modtager du en email om at der ikke er pladser til jer.

Det er den email jeg mangler at få lavet, som jeg har problemer med.

Jeg resumere lige:

Emailen som bliver sendt til "dig" når caféen har godkendt eller afvist din bestilling af bord.
Du modtager en mail, når de trykker a eller b.
"

Hvis nogen mangler uddybelse er i selvfølgelig velkommen til at skrive dette.

På forhånd mange tak.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
14. april 2012 - 16:35 #1
Velkommen til E,
dit spørgsmål havde nok været bedre placeret i php gruppen, der sidder nogle folk der ved rigtigt meget om PHP, og mail havde været oppe rigtigt mange gange i den gruppe
jeg vil anbefale dig at lukke spørgsmålet her og oprette det i php gruppen
du lukker spm ved at ligge et svar og accepterer det

>"Hvis vi nu siger, at du har bestilt et bord til 2 ved en cafe.
går brugeren ikke ind på den enkelte cafe's bord bestilling ??, det ville være mest nærliggende, så vil der ikke være nogle grund til at cafe'en skulle ind og godkende bord bestillingen
Avatar billede Kaspercp Nybegynder
14. april 2012 - 16:44 #2
Tak for bemærkningen, kunne bare ikke lige finde hvor php gruppen lå, er lidt ny herinde (:
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
14. april 2012 - 17:23 #3
>er lidt ny herinde
ved det, derfor bliver du bare henvist til den rigtige katagori

tryk lige accepter på dit eget svar i denne tråd så sp lukkes
kan se du har oprettet det i rigtig kategori
kig lige på disse 2 faq'er
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
http://www.eksperten.dk/faq#faq-4-2

flyttet til http://www.eksperten.dk/spm/961228